Tråden för stötande skämt

Ja och Sundsvall har som stad knappast förlorat på det. Så många fler restauranger, gröna områden och bostäder än vad det var under min uppväxt. Exempelvis norra kajen och det som förut var färjeterminalen, för att inte tala om selångersåns norra strand.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi var i Sundsvall under semestern första gången jag besökte staden och jag imponerades av hur levande och framförallt hur välskött och trevlig staden kändes. Den seglade efter en halvtimmes närvaro upp som en av de städer jag helst skulle kunna tänka mig bosätta mig i om jag skulle flytta. Det kändes som att gräsmattekanterna klipptes med nagelsax i stadskärnan. Iallfall är det känslan jag har såhär efteråt. Vi kom söderifrån, hade tagit ett lunchstopp i Gävle innan som i jämförelse kändes ordentligt sunkig och avslagen som stad.

Resultatet av vårt 2-timmarsstopp i Sundsvall på vägen mot Höga Kusten blev att vi på väg söderut igen tog en hotellnatt i Sundsvall för att få njuta mer av staden. Kommer mer än gärna tillbaka!

*slut på fjäsk för Sundsvall*

Vi var i Sundsvall under semestern första gången jag besökte staden och jag imponerades av hur levande och framförallt hur välskött och trevlig staden kändes. Den seglade efter en halvtimmes närvaro upp som en av de städer jag helst skulle kunna tänka mig bosätta mig i om jag skulle flytta. Det kändes som att gräsmattekanterna klipptes med nagelsax i stadskärnan. Iallfall är det känslan jag har såhär efteråt. Vi kom söderifrån, hade tagit ett lunchstopp i Gävle innan som i jämförelse kändes ordentligt sunkig och avslagen som stad.

Resultatet av vårt 2-timmarsstopp i Sundsvall på vägen mot Höga Kusten blev att vi på väg söderut igen tog en hotellnatt i Sundsvall för att få njuta mer av staden. Kommer mer än gärna tillbaka!

*slut på fjäsk för Sundsvall*

Ja, och det var precis tvärtom när jag flyttade därifrån 1993…

Ja, och det var precis tvärtom när jag flyttade därifrån 1993…

Förstår hur du tänker men tror det är att dra för långtgående slutsats.

(Jag tyckte iofs Sundsvall andades lite sunk jämfört med Ö-vik, som var mitt mål. Några år sen men inte så många.)

Last edited:
Ja och Sundsvall har som stad knappast förlorat på det. Så många fler restauranger, gröna områden och bostäder än vad det var under min uppväxt. Exempelvis norra kajen och det som förut var färjeterminalen, för att inte tala om selångersåns norra strand.

Sveriges framtid är med andra ord restauranger, gröna områden och bostäder. :)

Det låter väl alldeles utmärkt?

Ja att flytta industrin till Kina måste ju vara väldigt bra för klimatet.

Last edited:
Ja att flytta industrin till Kina måste ju vara väldigt bra för klimatet.

Flytta efter om du vill…

Sverige är både långt renare och mer produktivt än vad det var 1993. I synnerhet Sundsvall.

Flytta efter om du vill…

Sverige är både långt renare och mer produktivt än vad det var 1993. I synnerhet Sundsvall.

Mer produktivt av vadå ? Administration ?
Mer än 450 myndigheter i Sverige, Estland klara sig med 5 myndigheter.
När jag fick blodproppar i lungorna 2019 tog det ungefär 6 timmar från Xet larmade 112 till diagnosen var klar på Sahlgrenska och behandlingen med propplösande mediciner var igång.
Läkaren: Jag skulle kunna skicka hem dig nu men behåller dig över natten för hinna med administrationen. Nästa dag gjorde jag regelbundna vandringar förbi rummet där han satt och kunde se hur han "kämpade" med datorn. Fick åka hem ca 18 timmar efter "Jag skulle kunna skicka hem dig nu...."

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph