Tråden för stötande skämt

- De där tigerskotten har jag för mig small som fan med tanke på hur små de ändå var. Var lite för ung för att ha varit med, men någon hade sådana kvar vid något tillfälle för längesedan.
När jag var liten hade vi bara sånhär tigerskott:
1720079746434.png

De small rätt bra. Och var allmänt för potenta att hålla i handen när de small. Vilket vi gjorde med mindre smällare.
Men stubintråden brann under vatten så det var roligt att kasta dem i djupa pölar eller vattendrag.

View attachment 500564

De small rätt bra. Och var allmänt för potenta att hålla i handen när de small. Vilket vi gjorde med mindre smällare.
Men stubintråden brann under vatten så det var roligt att kasta dem i djupa pölar eller vattendrag.
- Ah, de där känner jag igen istället ja. De var väl snäppet under Kinapuffen? (och strax över Rysk smällare)

View attachment 500564

De där var mindre än de smällarna jag minns utan stubin. Jag tror att det var ungefär 1980 jag hade såna.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT