Jaså?Trodde cheva hade sin gamla 350 som standard i nästan allt litet och big block i de riktiga muskelbilarna, och ford dras ju fortfarande med sin 289 eller vad det nu är. och dodge har sin 318... Min uppfattning är att smallblocks är vanligast i vanliga dödliga bilar och att bigblockarna åkte ner i de riktigt manliga åken. Man ser ju definitivt färre novor med big block än man ser cudor och chargers med dito.
Kan ju framförallt ha med vikt att göra också, de mindre mtoorerna har ju ganska bra mycket bättre vikt/effekt-förhållande. För att inte tala om att de är högvarvigare,.
350 är det jag menar... sorry
Alltså pratar vi M/N så är det väl rätt ovanligt över 427. Men annars tycker jag det är vanligt på annonser. Kolla gbg-performance. Där brukar finnas en å annan riktigt fet bil
Trodde cheva hade sin gamla 350 som standard i nästan allt litet och big block i de riktiga muskelbilarna, och ford dras ju fortfarande med sin 289 eller vad det nu är. och dodge har sin 318... Min uppfattning är att smallblocks är vanligast i vanliga dödliga bilar och att bigblockarna åkte ner i de riktigt manliga åken. Man ser ju definitivt färre novor med big block än man ser cudor och chargers med dito.
Sen så har ju de flesta lådor kickdown eller motsvarande, så du kan ju växla i stort set som du vill bara genom att veta hur du ska sköta gasen. Tomatlåda äger