Tråden för de nattaktiva!

Bra med koppling om man skall köra som jag kör.
Vilket man ju inte skall egentligen, men, äh! :D

Mycket brutalare med riktig låda och väl trimmat, amerikanare ska ju alltid knattra sådär metalliskt på tomgång osv. :)

Har du en stadig tomatlåda och gott om pulver så spinner det ändå, tro mig:fakta Sen så har ju de flesta lådor kickdown eller motsvarande, så du kan ju växla i stort set som du vill bara genom att veta hur du ska sköta gasen. Tomatlåda äger:fakta
 
Jaså?:va Trodde cheva hade sin gamla 350 som standard i nästan allt litet och big block i de riktiga muskelbilarna, och ford dras ju fortfarande med sin 289 eller vad det nu är. och dodge har sin 318... Min uppfattning är att smallblocks är vanligast i vanliga dödliga bilar och att bigblockarna åkte ner i de riktigt manliga åken. Man ser ju definitivt färre novor med big block än man ser cudor och chargers med dito.

Kan ju framförallt ha med vikt att göra också, de mindre mtoorerna har ju ganska bra mycket bättre vikt/effekt-förhållande. För att inte tala om att de är högvarvigare,.

350 är det jag menar... sorry

Alltså pratar vi M/N så är det väl rätt ovanligt över 427. Men annars tycker jag det är vanligt på annonser. Kolla gbg-performance. Där brukar finnas en å annan riktigt fet bil
 
350 är det jag menar... sorry

Alltså pratar vi M/N så är det väl rätt ovanligt över 427. Men annars tycker jag det är vanligt på annonser. Kolla gbg-performance. Där brukar finnas en å annan riktigt fet bil

då är jag med.

Jo, om man inte kollar typ caddy som knappt har några smallblockare.
Ok, men är bilarna original då? Det är ju en sak att köpa en bil utan motor och hinka i bigblock, det är ju inte helt ovanligt. Men jag tycker ändå att originalsmåbilar med BB verkar ovanligt, även om man säkert kunde få precis vilken motor man ville om man bara pyntade för det. Vimlar ju om billiga jänkare på blocket och sådär, inte många som har bigblock om vi inte snackar just charger, cuda, caddy eller liknande fullsize muskel eller cruiser.
 
då är jag med.

Jo, om man inte kollar typ caddy som knappt har några smallblockare.
Ok, men är bilarna original då? Det är ju en sak att köpa en bil utan motor och hinka i bigblock, det är ju inte helt ovanligt. Men jag tycker ändå att originalsmåbilar med BB verkar ovanligt, även om man säkert kunde få precis vilken motor man ville om man bara pyntade för det. Vimlar ju om billiga jänkare på blocket och sådär, inte många som har bigblock om vi inte snackar just charger, cuda, caddy eller liknande fullsize muskel eller cruiser.

Ganska många är rätt original förutom att motorn inte är matching. Fast vad gör egentligen det.
kolla www.gbgperformance.se
Hade hellre köpt där än blocket. Ganska mycket feta bilar som finns.

ska man sova nu kanske..
inge flyt i tråden längre :rolleyes:

och man ska vara ungast o piggast :va


Har aldrig varit så pigg som jag är nu och är 28. När man var 17-18 orkade man ju ingenting..
 
Last edited:
Ganska många är rätt original förutom att motorn inte är matching. Fast vad gör egentligen det.
kolla www.gbgperformance.se
Hade hellre köpt där än blocket. Ganska mycket feta bilar som finns.

Inte gör det mig nånting, men det kan ju innebära att det suttit mindre motor i original vilket är precis vad jag pratar om.
Ska kolla där:tummenupp

Edit: Dyrt och fint var det, inte ens i närheten av vad jag hoppas hitta:D
 
Ganska många är rätt original förutom att motorn inte är matching. Fast vad gör egentligen det.
kolla www.gbgperformance.se
Hade hellre köpt där än blocket. Ganska mycket feta bilar som finns.




Har aldrig varit så pigg som jag är nu och är 28. När man var 17-18 orkade man ju ingenting..

ne latjävel e man fantemej :)
e iallfal ledig hela eftermiddagen imorgon nästan, skönt som fan!

bud på o sola o gyma lite extra

pluspoäng till maglan!:tummenupp

orkar dock lite till nu
 
Ja du lillen, orkar man inte vara vaken så får man sova :D Vi dömer ingen här, alla får vara precis hur dom vill :D

Precis, vi dömer ingen! Hur går det för dig? Har du fått upp humöret? ==)

Inte gör det mig nånting, men det kan ju innebära att det suttit mindre motor i original vilket är precis vad jag pratar om.
Ska kolla där:tummenupp

Edit: Dyrt och fint var det, inte ens i närheten av vad jag hoppas hitta:D

Ja precis, man vill ju ha en bil med rejäl bakaxel och som är byggd för motorn. Inte så vanligt att man hittar en bil med 12-bultad bakaxel dock... Vilket som du säger tyder på att mycket inte är original.
 
Last edited:
åh.. otur :( ditt oidentiferade trimrör då?

Sålt till samma kille som skulle ha hojjen, dock inte han som har grejjorna mer, ingen aning om vem som har det nu. Har bara BMW och 9-R grejjor nu.

Har du en stadig tomatlåda och gott om pulver så spinner det ändå, tro mig:fakta Sen så har ju de flesta lådor kickdown eller motsvarande, så du kan ju växla i stort set som du vill bara genom att veta hur du ska sköta gasen. Tomatlåda äger:fakta

Klart det spinner bara du har lite mos, men man har betydligt mer kontroll med koppling.

Sen kan man ju koppla ut baken i kurvorna med, sen slirar man till lite på kopplingen så byter bilen håll. :) Men sånt slutar bara i skogen ändå om man försöker på det med en gamal '70-tals jänkare, så det är mest för att det känns råare med låst låda och full kontroll över kuggarna. :)

Såg en billig valle med 8a som hade vart skojj att ha som pilsnerhäck faktiskt dock, men hade precis tjöpt donator bil till BMW:n då så det fick va, man säljer ju inte hojjen för att ha hobby bilar liksom! :)
 
Men? Fick jag en +poäng? Ååååå så rörd jag blir! :) :krama

Man vet väl hur man behandlar de motsatta könet :arsele


Ah okej sjp, de e lungt, bygger och räknar ut egna avgasrör men jag skulle gärna velat använda den arrow ljuddämparen:krama

Orkar man dra på sig arbetet med att bygga en ny bakdel i plåt?
 
Man vet väl hur man behandlar de motsatta könet :arsele


Ah okej sjp, de e lungt, bygger och räknar ut egna avgasrör men jag skulle gärna velat använda den arrow ljuddämparen:krama

Orkar man dra på sig arbetet med att bygga en ny bakdel i plåt?

Nu är man inte ens "dam" utan ett "det motsatta könet" Och JA, jag kan konsten med att vrida och vända på precis allting och få det till att det är erat fel! :rofl
 
Varför skulle du vilja göra det? :va

Går säkert ok att göra om man är lite händig, men orginal är ju snyggast, på en hojj som miton iaf!

jag vet inte.. jag har ett sjukt behov att alltid och ha något o pilla med saker som jag gillar,
det är en fördel för mina flickvänner :rolleyes:
 
Ja precis, man vill ju ha en bil med rejäl bakaxel och som är byggd för motorn. Inte så vanligt att man hittar en bil med 12-bultad bakaxel dock... Vilket som du säger tyder på att mycket inte är original.

Exakt, och en stadig låda med.
Jo, precis. Det finns ju en del bigblock i omlopp, men det är definitivt ovanligare på småbilar så som jag ser det. Och även om det finns småttingar med BB så är de sällan original, sällan ordentligt byggda och sällan billiga trots allt. Å andra sidan så är det stora originalarna ännu dyrare så... Pest eller kolera.

Jag vet bara att jag vill ha en caddy, det är trevliga bilar:) Jag glider hellre med stil i en stor pråm, det är skön åkning det:D
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top