Tråden för de nattaktiva!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hänger ganska ofta kvar vid datorn ända till sena natten på grund av att jag vant mig vid att somna sent (suger stenhårt på det här med dygnsrytm och grejer:huvet), och det blir ofta ganska tråkigt... Finns liksom inte så mycket att hitta på, och ändå kan man inte sova... Så jag tänkte att vi startar en tråd där alla vi som är nattaktiva kan prata och försöka roa varandra!:) Vi kan ju göra det till en oskriven regel att det bara får skrivas i tråden mellan kanske 00.00 och 06.00, mest för att hålla fast vid det nattliga temat?

Hur som helst, varför hänger ni andra kvar mitt i natten (måndag morgon är det dessutom), och hur fördriver ni tiden vad ni nu gör och var ni nu är? Finns det något kul att hitta på månne?

Jag kan ju börja med en trevlig nattaktivitet: http://hotel626.com/

Lite halvläskig underhållning som bara är igång under mörkrets timmar:tummenupp

Fyll på!:)
 

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Sitter å laddar inför nattskiftet. Tidsfördrivet är poker å sporthoj:)
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
och jag kollar gitarr annonser....
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Sånahär trådar får ju tyvärr inte va kvar..

Själv är jag nattjobbare, således väldans aktiv på nätterna ständigt..
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Låter som en bra idé:D
Men det där hotel626, vad är det??

Point-and-click-spel där du tagit in på ett typ spökhotel och måste ta dig ut innan alla hemskheterna där inne tar dig;)

Sånahär trådar får ju tyvärr inte va kvar..

Själv är jag nattjobbare, således väldans aktiv på nätterna ständigt..

Det var det jag tänkte att vi kanske kunde ändra på om vi bara sköter tråden någorlunda seriöst. Jag menar, den fyller ju ett syfte för alla oss uppesittare, och så länge den inte fylls av en massa fyllespam/trams/megaOT (till skillnad från trådar i stil med "jag kom just på att mina tår är olika långa, lalalalalala, tråden har inget syfte alls egentligen men spamma på till morgonen ni!") så kanske den får vara kvar...:) Jag menar, vi som sitter här mitt i natten vinner ju inte mycket på att posta i vanliga trådar eftersom de flesta potentiella "svararna" ligger och sover... Så då är det väl bättre om vi samlas allihop i en tråd och pratar med varandra?

Misstänkte att det finns en del nattjobbare här ja... Själv är jag arbetslös och har därför vänt dygnet helt upp och ned såhär lagom till måndag:D

Sitter å laddar inför nattskiftet. Tidsfördrivet är poker å sporthoj:)

Poker har aldrig roat mig, och större delen av sporthoj sover ju såhär mitt i natten... Men tips på underhållning uppskattas, tack för det!:)

En annan grej jag brukar roa mig med mitt i natten är att söka upp helt osannolika klipp på youtube. Temat för inatt är gamla svenska disneydagsintron!:D Bumbibjörnarna, luftens hjältar, darkwing duck, åh så härligt med nostalgi...:D
 
Last edited:

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Svedala
Hoj
The Bimmer Killer
Point-and-click-spel där du tagit in på ett typ spökhotel och måste ta dig ut innan alla hemskheterna där inne tar dig;)

spela hela, tyckte inte det va spec roligt!! men har man ju provat det:D

Haha, jag lägger väl mest tid på TV6, det den bra tv utan reklam börjar ju inte försen efter 12, och nej, inte XXX, vanliga filmer, serier och annat skoj:D:D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har nog aldrig haft så mkt gåshud som när jag spelade de där igår. fyfan

Testa Exmortis 1-3, goliath the soothsayer och Purgatorium (Ben Leffler, 3rd sense web designs), där snackar vi häftiga spel om man gillar gåshud:tummenupp finns här, ute i marginalen till höger: http://exmortis3.blogspot.com/

Testa dem säger jag bara, de här spelen är något av det bästa jag vet!:yoparty
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
spela hela, tyckte inte det va spec roligt!! men har man ju provat det:D

Haha, jag lägger väl mest tid på TV6, det den bra tv utan reklam börjar ju inte försen efter 12, och nej, inte XXX, vanliga filmer, serier och annat skoj:D:D

Testa lefflers spel du med, de är mycket bättre!:tummenupp De är som en riktigt rysare, med en bra story för en gångs skull, och du sitter fast i mitten och ska lösa mysteriet! Sjukt bra story enligt min mening, och massor med gammal hederlig "samla föremål, kombinera, hitta, undersök och lös problem" (typ atlantis, myst och allt sånt där, fast med skräck!:D). Riktigt bra spel (Leffler är ett geni!):tummenupp
 

Tommy.exe

Guest
Körde först på svs, men övergav de pga det alla pratar om på svs

körde lite expekt men gillade de inte, kör på svenska nu igen sen nån vecka och de har varit på min sida både igår å idag :D

Tur att det går bra för nån ;)

Jag åkte precis ut på 28:e plats av 1600 nånting. 4:a timmars harvande för 45 buck. Inte värt det :gnissla
 

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Retta
Gjorde precis klart jobbet för dagen. Rätt skönt att jobba hemifrån och lägga upp arbetstiden som man själv känner för =)

Sen funderar jag på att köpa en äldre offroadare men kan inte bestämma mig riktigt för vilken.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top