Hur långa pass har ni då? Låter som du jobbar på sjön...
Sjön?? Nä.. Här finns inget vatten.. Snarare bunker..
Vi kör 10h pass..Fick nyligen arb tids förkortning från 12h som vi körde förut.. lite tungt men man vänjer sig..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur långa pass har ni då? Låter som du jobbar på sjön...
Du jobbar 140 timmar på en månad då istället för 160. Iofs nice. Vi kör 12h på helgerna här, på mitt tidigare skiftjobb körde vi 14 timmarspass (fre kl 18 till lör kl 8).
Jag vänjer mig aldrig vid 12h pass, det är vidrigt. Kommer helt ur fas så det tar 2 dagar att komma tillbaka igen.
Kanske har med ålder att göra, hade lättare förr....

Om man ska gå efter 40 timmars schema/vecka så jobbar jag ju hellre 10h/dag måndag - torsdag (06-17), än 8h/dag måndag - fredag (07-16). Tre dagar ledighet i sträcka är ju king!Men usch.. 14 timmar?! Omänskligt.. Jag tycker fan 10 är jobbigt![]()
Om man ska gå efter 40 timmars schema/vecka så jobbar jag ju hellre 10h/dag måndag - torsdag (06-17), än 8h/dag måndag - fredag (07-16). Tre dagar ledighet i sträcka är ju king!
Tjenare på er, Själv sitter jag på Flygplatsen i Mexico city och dricker ett öl. Jobbat 14 timmar om dagen i 10 dagar här och skall hem en sväng.
Ett dygn i Sverige sedan New York och där efter Brasilien.
Livet är hårt ibland.
Jag uppskattade lediga dagar mitt i veckan förut, nu är jag mest sur på att ingen annan är ledig då. Kanske får jag mer surprylar gjorda (disk, städ osv) men det negativa överskuggar det positiva numera.
Hur ofta jobbar ni natt? Vi kör sexveckors schema, med 4 nätter en vecka och 3 den följande, så totalt en nattvecka på sex.
Captain Morgan original spiced rum![]()
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |