Träningstråden

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Är och tränar på Mallorca:

Måndag: Yoga, två timmar löpteknikträning
Tisdag: Cykling 70 km
Onsdag: Cykling 110 km i bergen, varav ca 40 km uppför
Torsdag: Bergsvandring 2-3 mil

Idag: VILA!!!!

Saknar gymmet, men det väntar på mig när jag kommer hem ;)
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Grymt skönt pass igår kväll...marklyft, och för första gången, viktade chins och dips.:yopartyJag är glad om jag tar mig ur sängen i morrn...:D
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Missade stängning på gymet idag. Blev inget pass...

Däremot blev det folk här hemma, ocj sen liyen krigsvämg.. Nu tämligne i´asbehov av resorb...


Bullen: kan jag träna imorrn eller bode ja äta pisca o´cg soela tv-spek hela dan istäälllett... Gondatt peps..


puss
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Missade stängning på gymet idag. Blev inget pass...

Däremot blev det folk här hemma, ocj sen liyen krigsvämg.. Nu tämligne i´asbehov av resorb...


Bullen: kan jag träna imorrn eller bode ja äta pisca o´cg soela tv-spek hela dan istäälllett... Gondatt peps..


puss
Med tanke på språket befinner du dig i ett tillstånd som inte är direkt positivt för din träning och tyvärr är redan kört för dig och det finns ingen återvändo. Bara att sätta sig i soffan idag, äta pisca o'cg soela tv-spek hela dagen. Eller rättare sagt det som återstår av dagen när du äntligen kliver upp:D
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Agile skrev:

Ska tydligen göra rätt mycket för träningen att skära ner på spriten :hihi
Så det hade jag provat om jag hade varit dig, typ en månad kanske.

Sen tror jag som någon sa att först bulka o sen deffa is the shit om du vill ha fram rutorna.

Mitt förslag blir då: 2-2.5g protein/kg kroppsvikt varje dag. Ordentligt med kolhydrater, dock helst inga snabba, undvik socker. Kör 3 gympass/vecka, lägg in mage alla dagar. 1 Cardiopass/vecka. Detta upplägg under bulken. OBS ingen cardio i samband med gym, detta försämrar resultaten av båda tydligen (enligt studier).
Deffupplägget: fortsätt med högt proteinintag. Dra ner kolhydraterna till nästan 0 och absolut inget socker/vitt bröd etc. Dra ner till 2 gympass / vecka. Kör dock hårt som faan på dessa. Lägg in 2-3 cardiopass.

Med detta upplägg bör du få fram rutor hyfsat fort. Tänk dock på att vara strikt, både på gymet, i löpspåret samt med kosten och spriten.

Lycka till!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ska tydligen göra rätt mycket för träningen att skära ner på spriten :hihi
Så det hade jag provat om jag hade varit dig, typ en månad kanske.

Sen tror jag som någon sa att först bulka o sen deffa is the shit om du vill ha fram rutorna.

Mitt förslag blir då: 2-2.5g protein/kg kroppsvikt varje dag. Ordentligt med kolhydrater, dock helst inga snabba, undvik socker. Kör 3 gympass/vecka, lägg in mage alla dagar. 1 Cardiopass/vecka. Detta upplägg under bulken. OBS ingen cardio i samband med gym, detta försämrar resultaten av båda tydligen (enligt studier).
Deffupplägget: fortsätt med högt proteinintag. Dra ner kolhydraterna till nästan 0 och absolut inget socker/vitt bröd etc. Dra ner till 2 gympass / vecka. Kör dock hårt som faan på dessa. Lägg in 2-3 cardiopass.

Med detta upplägg bör du få fram rutor hyfsat fort. Tänk dock på att vara strikt, både på gymet, i löpspåret samt med kosten och spriten.

Lycka till!


Vaken nu.. ;)

Äh, det ska va kul att leva också! :fakta

Hyperbulka är inte aktuellt, inte deffa heller.. Jag skönjer rutorna redan nu, frågan är mer hur mkt man kan förvänta sig på 3 veckor.. Att göra 3 veckor till 2 månader duger inte, då kan jag köra på som jag gör istället.

Jag har ganska definierad struktur i musklerna, bara för mkt fett över allt just nu.. Men pga skador så funkar inte cardio alls i princip så det är bara discopump som gäller nu (knäskador). Ser också nu efter ca en månads träning (4 ggr per pass/muskelgrupp) att det gett rätt bra resultat i spegeln bara att binda vätska, jag har ju inte blivit direkt starkare mer än att man fått lite belastningsvana, men det kommer ju så småningom det med.

Och blivit mer fest den senaste månaden än på väldigt länge, men det är lite vårens fel, det händer för mkt nu. Sprit är ett av mina större intressen, så att låsa det skåpet helt finns inte på kartan. Däremot dricker jag hellre ofta än mycket. 2cl Calva eller Rom en tisdagkväll däremot - det är definitionen av livskvalitet :tummenupp
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Vaken nu.. ;)

Äh, det ska va kul att leva också! :fakta

Hyperbulka är inte aktuellt, inte deffa heller.. Jag skönjer rutorna redan nu, frågan är mer hur mkt man kan förvänta sig på 3 veckor.. Att göra 3 veckor till 2 månader duger inte, då kan jag köra på som jag gör istället.

Jag har ganska definierad struktur i musklerna, bara för mkt fett över allt just nu.. Men pga skador så funkar inte cardio alls i princip så det är bara discopump som gäller nu (knäskador). Ser också nu efter ca en månads träning (4 ggr per pass/muskelgrupp) att det gett rätt bra resultat i spegeln bara att binda vätska, jag har ju inte blivit direkt starkare mer än att man fått lite belastningsvana, men det kommer ju så småningom det med.

Och blivit mer fest den senaste månaden än på väldigt länge, men det är lite vårens fel, det händer för mkt nu. Sprit är ett av mina större intressen, så att låsa det skåpet helt finns inte på kartan. Däremot dricker jag hellre ofta än mycket. 2cl Calva eller Rom en tisdagkväll däremot - det är definitionen av livskvalitet :tummenupp

Jag tror du får börja prioritera om du ska ha några rutor om tre veckor. Du verkar ju tro att man får det av att gå förbi gymmet ett par gånger i veckan och bicepscurla lite, och dricka bärs i helgerna och käka gott. Den ekvationen funkar tyvärr inte riktigt ...
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Äta ofta samt dra ned på kolhydrater, köra liet mer cardio i början i alla fall.

En dag för mig i kosten ser ut så här;
Jag börjar med mellanmål i och med att jag går upp så tidigt;
Mellanmål; proteinshake
Frukost; 2,5 lättfil
40g müsli
40g keso
20g gurka 1 knäckemacka
3 skivor skinka
Lunch; 100 g lax
100 g sallad(tomat, gurka, grönsallad, paprika, ja what ever)
mellanmål; 140 g keso
60g päron
Middag; 150g kyckling
100 g keso
100 g sallad el varma grönsaker
Mellanmål; proteinshake

Ingen alkohol, inget kolsyratvatten, endast en kopp kaffe/dag om mjölk endast minisamt ej mer än 2,5 dl/dag

Lycka till!!

Agile, läs här vad tant äter och gör samma lika!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag tror du får börja prioritera om du ska ha några rutor om tre veckor. Du verkar ju tro att man får det av att gå förbi gymmet ett par gånger i veckan och bicepscurla lite, och dricka bärs i helgerna och käka gott. Den ekvationen funkar tyvärr inte riktigt ...

Haha..

Folk brukar missuppfatta spritgrejen.. Jag har en hyfsad samling Rom, Calvados och Whisky. När jag dricker (vilket jag snart ska göra tror jag) så är det i normalfallet 10-20 ml bara för att det är förbannat gott. Så även om jag dricker 4 ggr / vecka så är det mindre än en stor stark. Problemet senaste veckorna har varit att jag och några andra fyllt år, det har varit den årliga stora ölfestivalen på campus med hundratals roliga öler och en hel del som inte går att köpa på bolaget, som ölfantast måste man prova då ;)

Jag älskar egentligen efterrätter, men har strukit det helt. Jag äter bara naturliga råvaror, mycket kyckling och räknar allt jag stoppar i mig (och det ser helt ok ut faktkst). Men jag kommer aldrig leva på tonfisk och kvarg, för det är phett ekligt.

Jag tränar snarare 3-4 ggr / vecka, och är faktiskt grymt disciplinerad när jag är där. Och discopump är kanske fel sagt, jag kan inte köra knäböj och jag kan inte löpträna eller cykla hårt. Jag cyklar däremot ungefär en mil om dan i vardagen, och kör marklyft vilket tar röven iaf även om man inte får med låren. I övrigt är armar de sista övningarna på schemat och det första som ryker om tiden blir knapp.

Nyss hemkommen från gymet faktiskt.. Ökat 15 kg i bänk över 6 reps set på 4 veckor. Kul med framsteg, en månad till sen planar det väl ut tyvärr.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Agile, läs här vad tant äter och gör samma lika!

Här är en random dag ur min matbok.. Inkl öl ;)

Frukost:

75g fiberhavregryn
1 rått ägg nerrört i gröten
35g hallonsylt
120g mellanmjölk

Mellanmål:
100g Keso
1 avocado

Lunch:
Spagetti & köttfärssås (hemlagat), tot ca 720 kcal

Mellanmål:
300 kcal Gainer-shake efter träning

Middag:
Chili con carne med ris , ca 850 kcal
Brew Dog Rip Tide, ca 140 kcal

------

Just denna dag blev det mkt köttfärs, annars är det mkt kyckling och en del lax.

Och jag har varit "full" 3 ggr sen januari typ.
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Hm.

Jag behöver lite... Ehm... Råd här tror jag.

Två träningsdagar har gått förlorade, helt klart på grund av dålig prioritering. Maten och sömnen är också :död
Anledningen är ganska simpel. Plåthinken har gått och blivit kär för första gången i hela sitt liv. :eek:

Är det bara att vänta ut och träna/äta så gott man kan, sova också förstås? :D (Ja, ni läste rätt, aptiten är inte som den ska och inte heller sömnen, även när jag är själv)
På längre sikt kan jag absolut träna ihop med killen i fråga då han själv också tränar men just nu är det liksom inte riktigt prio 1 i vårt umgänge.

Ska försöka omstrukturera träningsdagar så det blir så effektivt som möjligt.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hm.

Jag behöver lite... Ehm... Råd här tror jag.

Två träningsdagar har gått förlorade, helt klart på grund av dålig prioritering. Maten och sömnen är också :död
Anledningen är ganska simpel. Plåthinken har gått och blivit kär för första gången i hela sitt liv. :eek:

Är det bara att vänta ut och träna/äta så gott man kan, sova också förstås? :D (Ja, ni läste rätt, aptiten är inte som den ska och inte heller sömnen, även när jag är själv)
På längre sikt kan jag absolut träna ihop med killen i fråga då han själv också tränar men just nu är det liksom inte riktigt prio 1 i vårt umgänge.

Ska försöka omstrukturera träningsdagar så det blir så effektivt som möjligt.


Cardio :tummenupp :banana :fakta
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Fortsätt vara kär för helvete. Det planar ut efter ett tag och du kommer hitta tillbaks till gymmet varenda dag.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Fortsätt vara kär för helvete. Det planar ut efter ett tag och du kommer hitta tillbaks till gymmet varenda dag.

Fail...

Man börjar dricka vin och mysa med goda ostar och surdegsbröd doppat i god olivolja med kryddat flingsalt i, ligga mellan varje rätt under middagen och successivt både tappa styrka i brist på gymtimmar och lägga på sig erkända "sambokilon" pga alldeles för mkt god mat och vin.

Efter tre år sen man på sin partner och undrar vart den där kåtslagssnygga kroppen man knullade på köksbordet för ett par år sen tog vägen. Efter fyra år ser man sig i spegeln och vill knivhugga sig i ansiktet när man inser graden av självbedrägeri man begått under flera år.

- "H*n älskar mig ändå!"

5 år senare inser man att den andre parten också undrat vart den där kåtslagssnygga kroppen tagit vägen. Det är då man får panik, blir gubbsjuk och börjar springa på gymet 5 dar i veckan och raggar på 19-åringar.

6 år senare är man singel igen, tror att man kan bli lika snygg som för 8 år sen. Ser sig i spegeln och inser att rynkor och högt hårfäste inte går att korrigera på gymet eller med ny garderob. Då gör man slag i saken och knivhugger sig i ansiktet på riktigt istället.


/

Johnnie, nu på år 5


----------------------------------------------------------------------------
(Det är nödvändigtvis inte killen i filmen som skrivit brevet.)
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top