Träningstråden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jo fan, det där känner man igen. Det går snabbt när saker och ting börjar gå utför.

Det är som att man tränar ett pass så bättrar man på 1%, skippar man ett pass så försvinner 5% minst :näsblod

Usch, min träning är ganska tung just nu, luften gick verkligen ur en när man inte fick någon match, samtidigt har man fått mer info och kan "trösta" sig med att totalt 116 personer inte fick någon match, så man vart ju inte speciellt "utpekad" när man inte fick någon.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Nej det är bara att bita ihop och ta det som det är. Jag har i alla fall lärt mig av mitt misstag, men man blir lagom sne varje gång man tänker på det.

Jag är inte den mest erfarna gym killen, men vet att kosten + vitaminer är otroligt viktiga ämnen för att man ska få ut nåt av all träning. Jag tar inga protein pulver eller nåt sånt än. Tar lite vitaminer från apoteket och Hälsoaffären samt äter som en häst känns det som. Mycket kött, grönsaker, ägg, frukt samt en hel del ris blir det ju. Jag är inte så insatt i allt det där med protein pulver och alla syntetiska ämnen som gör att man växer som ogräs. hehe

Känns som jag behöver sätta mig in i allt som heter kost och kost tillskott. :)
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Efter ett uppehåll så har jag återupptagit löparträningen så här på hösten men det är som att kroppen inte vill vakna, har tidigare sprungit milen på 42-45 min utan större problem.

Nu kan man börja med tex 3 km tex och det är som att kroppen sover och är orkeslös, jag har sovit och ätit bra så förstår inte varför resultatet uteblir.

Har alltid idrottat men aldrig haft problem med att bygga upp konditionen förrens nu, ska ju fylla 25 i vår så kanske är det åldern? :tungan

Någon som har nån vettig teori om vad som är fel?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Efter ett uppehåll så har jag återupptagit löparträningen så här på hösten men det är som att kroppen inte vill vakna, har tidigare sprungit milen på 42-45 min utan större problem.

Nu kan man börja med tex 3 km tex och det är som att kroppen sover och är orkeslös, jag har sovit och ätit bra så förstår inte varför resultatet uteblir.

Har alltid idrottat men aldrig haft problem med att bygga upp konditionen förrens nu, ska ju fylla 25 i vår så kanske är det åldern? :tungan

Någon som har nån vettig teori om vad som är fel?

Är avataren tagen i somras? :D
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Någon som har nån vettig teori om vad som är fel?

Din bild ger en liten ledtråd till vad felet kan vara.

I övrigt har jag kommit igång med kickboxningen nu. Lite besviken på tränaren tyvärr. Funderar på att byta till en MMA klubb som ligger lite längre bort.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Någon som har något tips på gym i Göteborg? Helst i Linné eller mellan Linné och centralstationen.

Gjorde ett hälsotest för ett tag sen och fick höra att jag har syreupptagningsförmåga som en 67åring, jag är 27 år. Och resten av värdena var ingenting som man heller vill skryta med.

Hur som helst så pluggar jag i Linné så det vore schysst att hitta någonting därikring. Skulle väl främst vilja jobba på kondition och gå ner cirka 40 kilo. Så crosstrainers, löpband och sånt är väl viktigt. Helst inget riktigt bronkargym med ölabrölabiffar som står och vrålar med hundrakiloshantlar.
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Någon här som kört en DNP kur och har lite bra tipps och trixx?
Jag har tänkt gå på min kur nästa vecka.
Har tänkte lägga kosten på 50% kolhydrater 35% protein 15% fett.
Och sen även
Maria Tistel 1500mg flytande form
ALA 400mg
Magnesium 1500mg
Zinc 50mg
Kalium(potassium) 4000mg
Kalcium 1500mg
Taurine 2g
C Vitamin 2g
E Vitamin 800IU
Grönt te 400mg
Pyruvat 3g
Glycerol 3st matskedar per dag
Mivitotal 4-5 matskedar per dag

Kommer inte göra någon ansträngande träning max en promenad om dagen om jag ens kommer orka med det.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Någon här som kört en DNP kur och har lite bra tipps och trixx?
Jag har tänkt gå på min kur nästa vecka.
Har tänkte lägga kosten på 50% kolhydrater 35% protein 15% fett.
Och sen även
Maria Tistel 1500mg flytande form
ALA 400mg
Magnesium 1500mg
Zinc 50mg
Kalium(potassium) 4000mg
Kalcium 1500mg
Taurine 2g
C Vitamin 2g
E Vitamin 800IU
Grönt te 400mg
Pyruvat 3g
Glycerol 3st matskedar per dag
Mivitotal 4-5 matskedar per dag

Kommer inte göra någon ansträngande träning max en promenad om dagen om jag ens kommer orka med det.

ska du tävla på högre proffsnivå? om inte, stay the fuck away... och om du tvunget ska göra det så är det bra om din max ansträngning under en dag är en lättare promenad, och att du sänker termostaten hemma.
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
ska du tävla på högre proffsnivå? om inte, stay the fuck away... och om du tvunget ska göra det så är det bra om din max ansträngning under en dag är en lättare promenad, och att du sänker termostaten hemma.



Maxansträngning kommer bli jättesmå promenader, kommer sitta inne hela kuren termostaten satt på 16-19 grader.
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Någon här som kört en DNP kur och har lite bra tipps och trixx?
Jag har tänkt gå på min kur nästa vecka.
Har tänkte lägga kosten på 50% kolhydrater 35% protein 15% fett.
Och sen även
Maria Tistel 1500mg flytande form
ALA 400mg
Magnesium 1500mg
Zinc 50mg
Kalium(potassium) 4000mg
Kalcium 1500mg
Taurine 2g
C Vitamin 2g
E Vitamin 800IU
Grönt te 400mg
Pyruvat 3g
Glycerol 3st matskedar per dag
Mivitotal 4-5 matskedar per dag

Kommer inte göra någon ansträngande träning max en promenad om dagen om jag ens kommer orka med det.

Varför ska du trycka DNP? Om du behöver fråga om tips och trix så är du för lite påläst.. De är farliga grejer.
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Varför ska du trycka DNP? Om du behöver fråga om tips och trix så är du för lite påläst.. De är farliga grejer.

Tänkte mest att jag kunde ha glömt något tillskott eller glömt något annat.

Förklara (för en oinsatt som inte kommer testa ändå) vad en sånhär kur innebär? Vad äter du, vad gör du?

Jag har tänkt ligga på 50% kolhydrater 35% protein 15% fett.
Kommer hålla mig till endast bra kolhydrater och fetter så gott det går.

Just specifikt vad jag kommer äta kommer variera en väldig massa.
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tänkte mest att jag kunde ha glömt något tillskott eller glömt något annat.



Jag har tänkt ligga på 50% kolhydrater 35% protein 15% fett.
Kommer hålla mig till endast bra kolhydrater och fetter så gott det går.

Just specifikt vad jag kommer äta kommer variera en väldig massa.

Ok, jag specificerar mig:

Vafan vill du ha ut av det och vad gör du för att uppnå det? Varför gör man just detta om det är så farligt? Varför ställer man ner en termostatjävel och sitter inne i en vecka och ugglar?

Varför? Förklara nu lite mer i detalj eftersom jag inte fattar vad det är för nått...
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Ok, jag specificerar mig:

Vafan vill du ha ut av det och vad gör du för att uppnå det? Varför gör man just detta om det är så farligt? Varför ställer man ner en termostatjävel och sitter inne i en vecka och ugglar?

Varför? Förklara nu lite mer i detalj eftersom jag inte fattar vad det är för nått...

Det jag vill ha ut av det hela är ju självklart en fettreducering.
Det jag har som hobby är att hålla på med min kropp och se den utvecklas är det något fel med det?
Det är ett snabbt sett att tappa sjukt mycket fett på kort tid.

Och det mesta i träningsväg är farligt om man vill kunna uppnå vissa mål och då får man ta dom riskerna.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Någon som har något tips på gym i Göteborg? Helst i Linné eller mellan Linné och centralstationen.

Gjorde ett hälsotest för ett tag sen och fick höra att jag har syreupptagningsförmåga som en 67åring, jag är 27 år. Och resten av värdena var ingenting som man heller vill skryta med.

Hur som helst så pluggar jag i Linné så det vore schysst att hitta någonting därikring. Skulle väl främst vilja jobba på kondition och gå ner cirka 40 kilo. Så crosstrainers, löpband och sånt är väl viktigt. Helst inget riktigt bronkargym med ölabrölabiffar som står och vrålar med hundrakiloshantlar.

Änggårdsbergen* är fina grejjor, lätt att komma till, lagom mycket backar. Inte en ölabrölabiff så långt ögat når. Annars är det väl fysiken som gäller som student, www.fysiken.nu. Ganska klädsam medelvikt på gymbesökarna där med.



*det är för promenader alltså...
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top