Träningstråden

Testa köra det i mixern med banan, banan tar lätt över en smak.

Testa köra det i mixern med banan, banan tar lätt över en smak. Så kan du passa på att lägga in lite ägg, havregryn o light glass :tummenupp

Testa köra det i mixern med banan, banan tar lätt över en smak. Så kan du passa på att lägga in lite ägg, havregryn o light glass :tummenupp

Hörru jag tror nog han förstår nu! :) :D

Nu har jag varit sjuk i två veckor: ont i halsen, hes, snörvlat, hostat, huvudvärk, 40-graders feber några dagar. Har varit helt orkeslös, knappt pallat gå upp för en trappa. Snörvlar och hostar fortfarande, har fortfarande ont i halsen. Lär ju dröja närmare än vecka innan jag är tillbaka på gymmet igen, om jag inte smyger dit på söndag.

Hur ska jag börja träningen igen? Lätt/o-lätt? Lätt hur länge då? Får jag börja tidigare om jag börjar lätt? Jag har ingen aning, för jag har aldrig haft såhär långt uppehåll tidigare. Och jag är ganska bitter över det också, axlarna var ju så snyggt randiga. Tänkte börja löpträna igen eftersom det är vår nu, men borde jag vänta med det ett tag?

Nu har jag varit sjuk i två veckor:

Jag skulle köra som vanligt på gymmet (men vilat länge mellan seten så att pulsen inte blir för hög), samt skippat löpningen tills jag är helt frisk.

Edit: Om det är "rätt" eller inte har jag inte en aning om iofs.

Nu har jag varit sjuk i två veckor
Ja, vänta med löpträningen ett tag till men gå du till gymmet och träna om några dagar (jag brukar tom känna mig frisk snabbare när jag gör så). Men då ska man verkligen vara på sluttampen av sin förkylning och inte köra några bautapass; det låter ju som att du har bakterier kvar i kroppen (de kommer efter virusarna) och att få in bakterier i blodbanan är ju inte hälsosamt. Kul att du blivit gymråtta, det visste jag inte :)

Ja, vänta med löpträningen ett tag till men gå du till gymmet och träna om några dagar (jag brukar tom känna mig frisk snabbare när jag gör så). Men då ska man verkligen vara på sluttampen av sin förkylning och inte köra några bautapass; det låter ju som att du har bakterier kvar i kroppen (de kommer efter virusarna) och att få in bakterier i blodbanan är ju inte hälsosamt. Kul att du blivit gymråtta, det visste jag inte :)

Åh, du skulle vara så stolt över mig om du såg!

KS Huddinge har f ö precis öppnat nytt personalgym. Det skulle du också se. Det enda som är bra där är iofs öppettiderna på helger/storhelger.

Apropå protein mm, sådana här kakor/bars av olika sorter, vilka är billigast/bäst. Jag tänkte köpa i stort antal som mellanmål och ersättning när man inte hinner äta. En del tar de typ 30:- för vilket är löjligt mycket tycker jag.
Tips?

Lyftset i garaget äger allt. Träna när man vill, skrika hur högt man vill och vara precis hur avklädd man vill.(naken är otrevligt vid tunga marklyft)

haha, okej - tack så mycket i alla fall!

Tips:

Har du haft "test" helgen ännu?
Där märkte iaf jag av 2 saker.

1 Framsida ben tar slut jäkligt fort när man marcherar med packning (gammal stridsvagnsmina :va ).

2 Kondis, Kondis och sen KONDIS! är verkligen A och O på amf1.

Så inför lumpen:

Träna mkt framsida lår. Ta en bra ryggsäck (som du har "magband" på så att du avlastar axlarna) fyll den med ca 20kg (vattenflaskor vad du nu vill) och kängor och sen ut och traska 3-4h timmar i RASK takt minst 3ggr per vecka.

Du kommer få ett träningsschema med vad du ska klara.
-Milen bör du klara under 40min innan du rycker in.
-Jogga 3km med packning på 20min.

GSU på amf1 är jobbig, men jäkligt skoj, ni svetsas under den tiden samman till en jäkligt bra enhet, på kvällarna skämtar man om befälen etc... riktigt skoj!

/M

Edit:
Har dem ändrat systemet för stridbåtsförare?
Tidigare var no1 PB 15mån på amf1. Under GSU fick man åka till Näsby Park för tester (simultanförmåga) utifrån dessa tester samt prestationer under GSU valde sen befälen ut dem som skulle köra stridsbåt.

Stridsbåtsförare har väldigt dåligt mer permissioner. När de vanliga förbanen har kvällspermis etc ligger SB oftast ute och pluggar.. dock är det lite stekigt på sommaren... :yoparty :tuttar

Last edited:
Lite väl tidigt tycker jag, påsk tycker jag är bra.

Jo men är man tjock som jag så får man hellre börja lite tidigare :)

Rosen: Det är inte bögigt att lägga ut halvnakna bilder på sin kropp i syfte att den ska bedömas av andra män... Vad får dig att tycka det? :va :D

Fick hem min coc#1 idag... Men vad besviken jag blev när den var alldeles för lätt att stänga :mad: Är det lagom att gå på coc#2 om man stänger ettan 13 gånger?

Jo men är man tjock som jag så får man hellre börja lite tidigare :)

Rosen: Det är inte bögigt att lägga ut halvnakna bilder på sin kropp i syfte att den ska bedömas av andra män... Vad får dig att tycka det? :va :D

Fick hem min coc#1 idag... Men vad besviken jag blev när den var alldeles för lätt att stänga :mad: Är det lagom att gå på coc#2 om man stänger ettan 13 gånger?

hmmm okej :rolleyes: då kommer det kanske dreggel (:rolleyes: ) bilder sen :D

Fan va ni är kåta på bilder då. Här är jag. Ska gå ned 50 kilo till juni.
Tror ni dett är ett bra upplägg?

V12 Månd -
tisd -
onsd -
torsd -
fred: Morgonpromenad
lörd -
sönd -

V13 Månd -
tisd -
onsd -
torsd -
fred -
lörd -
sönd -

V14 Månd -
tisd -
onsd -
torsd -
fred -
lörd -
sönd -

V15
Månd -
tisd -
onsd -
torsd -
fred -
lörd: Bodypump
sönd -

Bifogat

• chaim1.jpg
    chaim1.jpg
    7.3 KB · Visningar: 53
Shit alltså mannen vilken massa du lagt på dig! Keep on biffing! :tummenupp

EDIT: Jaha jävlar har du tänkt deffa du med? Jamen en deff baserad på morgonpromenad(er) kan aldrig gå fel!

Last edited:
Shit alltså mannen vilken massa du lagt på dig! Keep on biffing! :tummenupp

EDIT: Jaha jävlar har du tänkt deffa du med? Jamen en deff baserad på morgonpromenad(er) kan aldrig gå fel!

Tack tack. Ett tag trodde jag nästan jag bulkat för mycket men nu är jag mkt nöjd i sista ändan.

Fifan deffen kommer att gå bra. Promenaden kommer att ge mycket :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...