Träningstråden

Laxå endurobanna imorgon söndag!
Johan, Jocke och Stefan.

Någon mer som är sugen??????????????????

:yoparty

aaaaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
ont överallt
djupa skavsår på konstiga ställen (ovansidan tummarna)
punka
lerigt å skitigt
fy fan

Men jag är på nästa gång oxå :crash

Supermoto skrev:
2630914 aaaaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
ont överallt
djupa skavsår på konstiga ställen (ovansidan tummarna)
punka
lerigt å skitigt
fy fan

Men jag är på nästa gång oxå :crash
Du kämpade bra jocke, snabbaste kille i endurospåret med motard :D
Nästa vecka blir det Askersunds crossbana på lördag och Enduro i Laxå på söndag alt Askersund igen.

Nu blir det ÖKK kl 17,30!

Stoffy skrev:
2631511 Nästa vecka blir det Askersunds crossbana på lördag och Enduro i Laxå på söndag alt Askersund igen.

När ni säger Askersunds crossbana, menar ni då MK Rans crossbana i Ljungås? (nån mil utanför Askersund, mot Laxå-hållet)
Där har gammelsukkan gjort x antal varv.

Och träning.. ja det går inget vidare just nu för mig. Förkylningar och annat sätter käppar i hjulet.. Nu har ju t.o.m Martin fixat (lånat) pulsklocka och ror utav helvete! Måste skärpa mig :whip

Tjena :hej

Jag har ju kvar flera träningar på mitt klippkort från ÖKK, blev inte mycket träning längre när kompisen la av ett tag.
Så nu har man ca 4kg Whey 80 som måste bort.

Så nu blir det till att köra igång igen på allvar.
Vilka dagar och tider bör jag komma för att få träffa den glada samlingen här?

MVH
Niklas Von Svagenburg.

Är det svårt spår i Laxå? Skulle vara skoj att hänga på men vill ju inte bli ståendes någonstans för man inte klarar av att köra vidare.

Har 18/21tummarna på hojen nu då jag gasat lite stubb.

Stoffy skrev:
2631511 Du kämpade bra jocke, snabbaste kille i endurospåret med motard :D

Motardhjul i skogen eller menar du bara motardfjädring? Antar att du menar 17" med tanke på vad du skriver men Jocke har väl stora hjul?

Jag har ju 17" dubbat, kanske skulle köra snöserien:D

Evil M skrev:
2631794 Är det svårt spår i Laxå? Skulle vara skoj att hänga på men vill ju inte bli ståendes någonstans för man inte klarar av att köra vidare.

Har 18/21tummarna på hojen nu då jag gasat lite stubb.
Vi körde de enklaste delarna av slingan när du, jag, pasta och martin (?) var ute och lekte. Klart du klarar det om jag klarar det. Det svåra är att orka såpass bra att man är koncentrerad hela varvet runt. Jag körde bara ett varv i taget. Stefan och Johan körde två.

Kort resumé av min första tripp i ett endurospår:
Första som händer på banan är en kanske 4m hög vall man ska upp för och sen direkt nästan 90grader höger. Jag hade för bråttom och klotade första försöket :huvet
Två rejäla stenpartier, jag körde stopp i båda första varvet, ville köra lugnt över dem för att spara dubben men det belv stopp istället. Fastnade mellan två träd uppe på en liten ö i ett apstort dynghål som jag försökte köra rakt igenom, slog i npt under vattnet som fick mig ur kurs. 50m långt parti i en björkallé med halvstora stalp med träd ca 3cm (det känns så) på var sida om styret. DPR tyckte man skulle dubbla de första stalpen och sen trippla det sista :rolleyes: Två enklare klotningar. Ett eller ett par "normala" tjuvstopp. Tur man har lättstartad hoj även utan elstarten. Plus mycket annat "skoj".

Ska försöka bli med på lördag till att börja med så får vi se på söndag. Ska tejpa tummarna ordentligt. Allt hänger på om jag kommer ur den här rullstolen och kan gå över till rollator före fredag :crash Kanske får ta färdtjänst till banan.

Erik -> självfallet var det med de gamla oskurna RR-slicksen jag körde. Annars hade det ju inte varit skoj för de andra grabbarna, hehe. Eller så var det 18/21 med dubbdäck, fast såklart fuckad fjädring.

Supermoto skrev:
2632359Erik -> självfallet var det med de gamla oskurna RR-slicksen jag körde. Annars hade det ju inte varit skoj för de andra grabbarna, hehe. Eller så var det 18/21 med dubbdäck, fast såklart fuckad fjädring.

Det går att köra gatdäck i skogen, jag har provat... Om det går bra är en helt annan sak... Undrar hur mina 17" dubbat skulle stå sig i skogen, inte speciellt lämpligt men man får ju både träning och har skoj så varför inte...:D

erik skrev:
2632366 Det går att köra gatdäck i skogen, jag har provat... Om det går bra är en helt annan sak... Undrar hur mina 17" dubbat skulle stå sig i skogen, inte speciellt lämpligt men man får ju både träning och har skoj så varför inte...:D
Testa !!
Men tala om innan så jag kan fota och filma för det kommer bli jäkligt skoj att se dig försöka komma uppför de branta grustagsväggarna eller i den djupa sanden med 17" :D

ÖKK kl 17.00 och frammåt i dag.............

Supermoto skrev:
2632398 Testa !!
Men tala om innan så jag kan fota och filma för det kommer bli jäkligt skoj att se dig försöka komma uppför de branta grustagsväggarna eller i den djupa sanden med 17" :D

Grustagsväggarna.... Djup sand??? Var körde du Jocke...hahahahaha

Last edited:
Åter igen(då det verkar som ni missade mitt förra inlägg)

Vilka dagar och tider tränar ni?:)
Jag har inget emot att bygga upp kroppen inför sesongens supermotardåka.
Men jag gör det inte gärna ensam, kan vara kul att komma in i gemenskapen med, och se att ni inte bits.

NiklasL skrev:
2633126 Åter igen(då det verkar som ni missade mitt förra inlägg)

Vilka dagar och tider tränar ni?:)
Men jag gör det inte gärna ensam, kan vara kul att komma in i gemenskapen med, och se att ni inte bits.

Lennartsson svarade ju, ÖKK idag från 17:00 och framåt. Det seriöst satsande gänget tränar varje dag men kanske inte exakt samma tid men all info finns i denna tråd, vi andra tränar några gånger om året i bästa fall.:D

erik skrev:
2633131 Lennartsson svarade ju, ÖKK idag från 17:00 och framåt. Det seriöst satsande gänget tränar varje dag men kanske inte exakt samma tid men all info finns i denna tråd, vi andra tränar några gånger om året i bästa fall.:D

haha:D

Jo att det var idag uppfattade jag.
JAg droppar väl in några dagar i veckan eftr 17.00 med sporthojströjan på mig, så får ni syn på mig så är det inte ouppskattat om ni hojtar till.:)

NiklasL skrev:
2633126Vilka dagar och tider tränar ni?:)

Tjena,
får man höra vad du har för planer? Ska du köpa dig en riktig hoj och börja köra bana med oss nästa år? Det är iaf det vi tränar för, vi är inte de tuffa killarna du hittar vid korvmojjen. :)

marcus56 skrev:
2633192 Tjena,
får man höra vad du har för planer? Ska du köpa dig en riktig hoj och börja köra bana med oss nästa år? Det är iaf det vi tränar för, vi är inte de tuffa killarna du hittar vid korvmojjen. :)

Har inte all cash till en supermoppe, men en klx 650 ska jag skaffa och sen supermotardkitta så mycket det bara går. Sen att jag inte blir värst på banan gör mig detsamma.

Ni har ju iaf nån att köra om på bakhjulet då ;)

Supermoto skrev:
2632359 Vi körde de enklaste delarna av slingan när du, jag, pasta och martin (?) var ute och lekte.

Hoho det är JAG som heter Martin! Den andra som var med som skulle grilla djuptfrystkorv bla var min kusin David.

Jag har ju oxå motardfjädringen och blir totalslut i armarna efter lite stubbåkning, hur pallar man då med enduro? men som sagt vore skoj att testa iaf.

Evil M skrev:
2633561 Hoho det är JAG som heter Martin! Den andra som var med som skulle grilla djuptfrystkorv bla var min kusin David.

Jag har ju oxå motardfjädringen och blir totalslut i armarna efter lite stubbåkning, hur pallar man då med enduro? men som sagt vore skoj att testa iaf.

Du pallar med det går inte lika fort och så blir det att du står upp mycket.
Finns nog inngen bättre träning för att få hojkännsla. Tycker att jag har får upp farten mycket mer när jag kör cross av enduroträningen och till våren lär det nog finnas en extra växel på motardgrusdelarna.

Så det är väl inte så mycket att fundera på:yoparty

Blir även gaska så myckete åka av på Askersunds crossbanan.
Där passar nog motardfjädringen bättre, de brukar vara ganska så duktiga på att släta banan oxå. Jag lär vara där no på lördag.
Förmodligen Laxå på söndag.

Evil M skrev:
2633561 Hoho det är JAG som heter Martin! Den andra som var med som skulle grilla djuptfrystkorv bla var min kusin David.

HAHA, hur jävla du är inte jag :D :huvet

"ööööhhhhhh, det var jag, martin, pasta och...... ööööhhhhhhh... MARTIN!!! Bra, det skriver jag" - Jädra jubelpucko, haha.

Johanfan -> Grustags-vall, -kant, -sida. Kalla det vad du vill :) Det var brant och högt iaf. Sand är djup om man sjunker ner en knapp decimeter när man går där :fakta
Fler frågor? Nähe! FRAMÅT!
Förresten, min punktering var en jävligt trasig ventil i framhjulet. Fick såga sönder hela ventilen för att få loss skiten :mad:
Men nu är jag en tripp till M&F (slangar+belägg+div) + en massa svordomar (påkrängning) ifrån att vara redo för Lördagen. Kanske ska se om det går att få till lite lämpligare drevning oxå. Såhär på onsdagsmorron gör det bara lite ont i kroppen :tummenupp

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna