Träningsbänkar

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Tittar runt lite på olika träningsbänkar.

Hittade denna, dock så kan man undra hur kvaliten är då maxbelastningen är 120kg.

Spännande för tex. en person som väger 105kg och vill köra plan hantelpress, då blir maxhantlarna 7.5kg/st :gnissla

Träningsbänk

Jag tycker den såg väldigt klen ut. Lite skranglig konstruktion. Kolla tex på staget som reglerar ryggens lutning. Jag hade köpt något stabilare och dessutom hade jag noga övervägt om jag inte vill ha möjlighet till negativ lutning på bänken.

En dag på jobbet så kom det in en hel familj med ohälsosamt höga BMI värden och frågade vart dom skulle slänga sin träningsbänk, träningscykel och alla vikter.
Jag ville svara "ska ni verkligen slänga det där"? men jag svarade "metall"

En dag på jobbet så kom det in en hel familj med ohälsosamt höga BMI värden och frågade vart dom skulle slänga sin träningsbänk, träningscykel och alla vikter.
Jag ville svara "ska ni verkligen slänga det där"? men jag svarade "metall"

Uppenbarligen fungerade inte grejorna!

Jag känner en person som hela sitt liv har haft ohälsosamt högt BMI.

Hon har ändå ägt varenda träningsmojäng som sålts av TV-shop.

Hennes teori är att man blir tjock av att ha dom där redskapen, för alla tjocka människor hon känner har minst ett par tre st under sängen.

(det är den viktigaste egenskapen i alla TV-shop reklamer, att dom går att förvara under sängen)

Själva bänken klarar nog mycket mer än 120kg om man har den i vertikalt läge vill säga men som nämndes tidigare kan det nog bli problem att använda den som snedbänk då staget såg sjukt klent ut. För att få omvänd vinkel är ju bara att lägga ett par vikter under. Det är väl lika lätt som att ändra bänkens inställning?

annars så är väl grejen med att pallra sig till ett gym att man får inspiration och driv framåt

annars så är väl grejen med att pallra sig till ett gym att man får inspiration och driv framåt
Det är ju just där den jobbiga biten kommer. När det är mörkt och snöstorm och man ska försöka hitta motivationen att pulsa genom en dm slask för att lyfta skrot samtidigt som ett par broilers står och tittar på sig själva i speglarna under sin träning medans de stönar och fiser i takt.

Det är ju just där den jobbiga biten kommer. När det är mörkt och snöstorm och man ska försöka hitta motivationen att pulsa genom en dm slask för att lyfta skrot samtidigt som ett par broilers står och tittar på sig själva i speglarna under sin träning medans de stönar och fiser i takt.

det låter ganska romantiskt men du glömde dom tighta fitnesstjejerna som förstör träningen för att dom har på tok för små kläder och alltid luktar bubbelgum.
fick nästan skivstången över halsen. jävla tjejer och deras bubbelgum :huvet

:D Du har en poäng.

det låter ganska romantiskt men du glömde dom tighta fitnesstjejerna som förstör träningen för att dom har på tok för små kläder och alltid luktar bubbelgum.

Inte fan finns de på mitt gym i alla fall. Men det är svårt att träna med goa tjejer i närheten. Jobbigt att försöka se snygg ut samtidigt som man kör marklyft liksom. ;)

Last edited:
AGA fixar biffen!

gassvets1.jpg

+
halprofil_imagevkrbe.jpg

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...