Träningar (snart klart) i Västerås!!

Abris

:-)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F, 950 SM
Vi jobbar som sagt med att få till permanenta tider för träning i Västerås och det som är på tapeten är Lördagar mellan 11.00-15.00. Ev också tisdagar beroende på intresse!
Vi kommer att dela tiden med folkrace men vi kommer att disponera första timmen själva vartefter folkrace kör några varv...
Det som är possitivt är att folkrace inte kör samma sträcka som vi motardåkare och därmed så finns det fina möjligheter för bra träning! :tummenupp
Träningsavgiften kommer att vara 100:- för medlem 200:- för icke medlem.
Tyvärr inget vi kan göra något åt, lika för alla grenar!
Medlemskap kostar 250:-/år så träna tre ggr så är det "intjänat"...

Vi hoppas på bra respons på detta eftersom banan ligger bra till rent geografiskt sett och det finns fina möjligheter att orda en bra bana!

Ni som åkt på banan vid våra uppvisningar, kom med lite feedback...
Vad kan förbättras? eller ännu bättre kom och åk och delge synpunkter... :yoparty

Info kommer gå ut till Svenska supermotardklubben också!!
Film hur banan ser ut! http://213.100.236.244/SuperMotardVMS.wmv

/

M

Last edited:
ruggigt bra

Sjukt skönt och bra jobbat, synd bara att man jobbar en hel del lördagar men jag ska garanterat försöka komma förbi de dagar som går.
Nu väntar jag bara på att mitt nyckelben ska bli bra också.
Man är lite nybörjare på motard vilket resulterade i en liten vurpa i Eksjö, men man måste ju träna på för det e jävligt kul.

:tummenupp

CalleP skrev:
Sjukt skönt och bra jobbat, synd bara att man jobbar en hel del lördagar men jag ska garanterat försöka komma förbi de dagar som går.
Nu väntar jag bara på att mitt nyckelben ska bli bra också.
Man är lite nybörjare på motard vilket resulterade i en liten vurpa i Eksjö, men man måste ju träna på för det e jävligt kul.

:tummenupp

Vi kommer inte att träna imorgon dock....
Men på Tisdag finns det möjlighet att komma och testa!!

17.00-20.00.

Lite mer info och vägbeskrivning!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=77053&page=1&pp=20

inga som är sugen på att åka elr!? vore ju synd nu när vi har chansen att få till en motardbana som ligger bra till. se nu till o visa lite intresse :mad: :4skrika :huvet

LeZZe skrev:
inga som är sugen på att åka elr!? vore ju synd nu när vi har chansen att få till en motardbana som ligger bra till. se nu till o visa lite intresse :mad: :4skrika :huvet

Jag kommer ju att åka. :tummenupp

Träning nu på tis 26/5 tid 16:00
pris 100 för medlemar o 200 för er andra.
alla är välkommna :tuttar

nu är de på G

swemo kommer o besiktigar banan v 18 elr 19 och som de ser ut så de gå kannon! :fyllisar

okey okey...tror att jags ka kika ner då..
vad är det för regler som gäller vid träning?.. behöver man fixa något på hojen lr?

blir det något nu på tisdag?
och de yoon sa.... måste man fixa något på hojjen och någon speciell utrustning man måste ha...?

minibiffen skrev:
och de yoon sa.... måste man fixa något på hojjen och någon speciell utrustning man måste ha...?

jupp på tis är de tränng.o inget behöver fixas

minibiffen skrev:

Inget krav ännu, men det skadar ju inte att dra ner slangarna från förgasare, tank och kylare i en flaska...
En vurpa händer så lätt.. :gnissla

Skönt att slippa hala fläckar på banan! :tummenupp

Hur blir man medlem?.. är det i VMS eller i VMK? Betalar man där för att bli medlem eller är det postgiro som gäller?

Abris skrev:
Vi jobbar som sagt med att få till permanenta tider för träning i Västerås och det som är på tapeten är Lördagar mellan 11.00-15.00. Ev också tisdagar beroende på intresse!
Vi kommer att dela tiden med folkrace men vi kommer att disponera första timmen själva vartefter folkrace kör några varv...
Det som är possitivt är att folkrace inte kör samma sträcka som vi motardåkare och därmed så finns det fina möjligheter för bra träning! :tummenupp
Träningsavgiften kommer att vara 100:- för medlem 200:- för icke medlem.
Tyvärr inget vi kan göra något åt, lika för alla grenar!
Medlemskap kostar 250:-/år så träna tre ggr så är det "intjänat"...

Vi hoppas på bra respons på detta eftersom banan ligger bra till rent geografiskt sett och det finns fina möjligheter att orda en bra bana!

Ni som åkt på banan vid våra uppvisningar, kom med lite feedback...
Vad kan förbättras? eller ännu bättre kom och åk och delge synpunkter... :yoparty

Info kommer gå ut till Svenska supermotardklubben också!!
Film hur banan ser ut! http://213.100.236.244/SuperMotardVMS.wmv

/

M

Länken till filmen funkar inte, skulle gärna vilja se hur banan ser ut :)

MackeNo1 skrev:
Länken till filmen funkar inte, skulle gärna vilja se hur banan ser ut :)

Funkar för mig :va

Kan säga att banan var svårkörd idag! Kändes halt på asfalten, var lite fuktigt och ganska så lerigt i gruset och vattenpölar!

Var för övrigt helt själv, en hel bana helt för mig själv i 4 timmar :)

Lyckades få ett snyggt vobbel på framhjulet i slutet på långa rakan, fick lite svårt att stanna i rullgruset sen, så jag hamnade i en gusvall :rodnar

Ja, nu funkade den för mig också :tummenupp Får ni köra när ni vill eller har ni bestämda tider?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti