Träningar (snart klart) i Västerås!!

LeZZe skrev:
japp nya skissar ligger hos swemo om ca 2 dagar så då ska de bara vara att köra :huvet
Är det kartorna som strular??

Vad har han haft för åsikter?
Vad har bristerna varit?
Ska nämligen koka ihop samma material till Hr Holm idag och vill ju helst få godkänt direkt...

Supermoto skrev:
Är det kartorna som strular??

Vad har han haft för åsikter?
Vad har bristerna varit?
Ska nämligen koka ihop samma material till Hr Holm idag och vill ju helst få godkänt direkt...

Se till att banskissen är i skala. Det är en viktig sak.
Se till att banan är 8m på sitt smalaste ställe; annars ingen SM-SM-godkänd bana. Hade slagit ner stolparna till ett skyddsnät för dåligt.
Sedan var det lite snack om plyfaskivor vid stålräcken, men det är ju inget ni behöver ta hänsyn till. Lycka till!

Jag heter Lasse skrev:
Se till att banskissen är i skala. Det är en viktig sak.
Se till att banan är 8m på sitt smalaste ställe; annars ingen SM-SM-godkänd bana. Hade slagit ner stolparna till ett skyddsnät för dåligt.
Sedan var det lite snack om plyfaskivor vid stålräcken, men det är ju inget ni behöver ta hänsyn till. Lycka till!
Hr Holm var ute idag och kollade. Han hade endast åsikt om att det låg stenar på ett par olämpliga ställen samt att de däck som ligger som nån slags banmarkering på ett par ställen måste sitta ihop. Min karta var bra förutom att den saknade markeringar var 100e meter. Det har jag fixat nu ikväll. Knallade runt hela banan med GPS för att vara säker...

Snart så... NÄRA NU :banana

Jag heter Lasse skrev:
Se till att banan är 8m på sitt smalaste ställe; annars ingen SM-SM-godkänd bana.
Jag hade för mig att enligt reglementet (SVEMO) så får banans bredd inte understiga 6 meter. :va

Önskar både Västerås och Örebro lycka till! :tummenupp Nästa år/sommar kommer jag och testar dem!

Nu efter typ hundra år så är pappiren klara o nu ska dom bara nå västerås seden ska de bara va att köra (men de vet man ju aldrig) men ja åter kommer med mer info snarast. Kan säga att de inte är wms fel att de tagit tid utan swemo som satt alla käppar i hjulen som man bara kan :huvet

härligt! :tummenupp
då kanske man hinner sladda runt lite innan säsongen är helt slut då! :banana

Skoj! Jag som tänkte byta om till crossfälgar snart får väl vänta med det och köpa nya motard däck istället. :yoparty

Är träningstider på G????

Hej.

Hur går det med banan och träningstider i Västerås? Händer det ngt och blir det ngn träning innan vintern eller ni kanske redan har startat? Man kanske har missat något?
E riktigt sugen på att gasa lite.

CalleP skrev:
Hej.

Hur går det med banan och träningstider i Västerås? Händer det ngt och blir det ngn träning innan vintern eller ni kanske redan har startat? Man kanske har missat något?
E riktigt sugen på att gasa lite.
allt är klart ska kolla när de blir träningar,finns de nå intresse så här sent på hösten!?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT