Träning sviestad 19'e april?

Swedie skrev:
Vart det ingen där som råkade stå o tjuvtima mig? :tungan

Måste jag dit igen på Tisdag bara för att få tider? Doh.

Skit i tiderna, OM du mot all förmodan skulle vara snabbast på SM:et så lovar jag att en söt modellbrud kommer tala om det för dig efter loppet.

/HW

Nyteknik skrev:
Det bor en liten indier i oss alla. Efter första passet vid 17:40 låg AD (Air Denisity - flummigt tvåtaktsbegrepp) på 1,21 och Hondan känndes kisp och pigg hela vägen upp till toppen med 178/178 munstycken. Då sade min lilla indier till mig; "Mistah Deddi, mistah Deddi, plees change your main jets to vanhandreaneightyfajv.". Så jag satte i 185/185 munstycken samtidigt som syremängden i luften ökade och AD låg på 1,29. Nu känndes Hondan stark som en björn hela vägen upp till topp, den var inte lika krisp men den drog bättre även de sista tusen varven. Jag drog slutsatsen att jag legat något för magert på första passet men att jag passerat det ultimata förhållandet och nu låg aningens för fett. Nu borde jag bytt munstycken till 182/182 men då sade min lilla indier; Mistah Deddi, keep your main jets, it is getting colder.". Och kallare blev det och syremängden ökade. Med AD på 1,36 och 185/185 munstycken känndes den åter igen krisp men fortfarande björnstark (nu skrattar alla 1000cc-fyrtaktsförare) hela vägen upp till topp.

Slutsats - skit i täxdstiften, lyssna till indiern i dig!

Teddy skrev:
Då sade min lilla indier till mig; "Mistah Deddi, mistah Deddi, plees change your main jets to vanhandreaneightyfajv.".

Ho ho!!! :rofl

Edit: Bra att du tagit reda på vilka "main jets" som gäller vid förhållanden som i går kväll. Det är noterat.

Last edited:
Min första RR-träning på Sviestad

De blev en besynnerlig kväll igår.

Första tanken när vi kom till banan var nästan att smita därifrån med tanke på hur befolkat det var.
Första passet gick ganska kasst, även om det var intressant. För mycket värk och för dålig koncentration. :gnissla

Andra passet var riktigt givande. Min ringa hastighet till trots fick jag köra om stup i kvarten, något jag oftast drar mig för, men nu fann riktigt spännande! Och ja, jag blev omkörd själv typ hela tiden. :)

Tredje passet fick ett snöpligt slut. Jag körde ut i rygg på Mari för att våga lite mer, fast vi hann ju inte så långt. Usch för att skrämmas sådär!..

Detta har jag kommit fram till efter tre timmars sömn (jvla kattjvlar :5sure):

* Jag kommer nog fortsätta köra låååååååångsamt på kalla däck. (och lite fortare långsamt när de blivit varma)
* Jag kommer fortsätta ge min omvända växling lite mer tid för jag kan fortfarande inte bestämma mig. :gnissla
* Jag är nog den enda som inte tycker bakdelen på min hoj är ruggit ful, ENORM eller avstötande :hihi
* Jag tror att jag vill dreva om :va
* De e skoj att träffa på allt roligt rr-folk, och att få namn på några till av SHs stjärnor!
* Hastigheten på Akuten suger.

@Sunkan: Gick ju riktigt bra till slut?!

Som redan sagts också; tack Gixxermf, Håkan, eus o alla andra som hjälpte mig lasta hojarna och alla grejor!

Tack Mats för skjutsen (en annan kunde ju iallafall sova i bilen hem), och hälsa Mari att krya på sig så jag snart kan ta rygg på henne igen :)

/Anneli

Härligt att du är på gång och kör. Fortsätt med omvänd växling - det lönar sig!

Vad har hänt med Mari?

Anneli
///
Jo jag fick snurr på grejerna till slut. Det kändes riktigt bra. Bara 1 sekund från förra årets bästa tid. Det måste jag vara nöjd med...

Sen att jag körde med hälften så stark hand som förra året får jag nog räkna in i ekvationen.

ecce skrev:
Hon highsidade (hur fan stavar man det där) i esset. Hoppas hon är tillbaka snart :Bugar

björn

Med en 250? Jag är imponerad. Hon är inte ledsen på gasen den tjejen! :) Krya på dig Mari! (Gick det ok med henne eller?)

Don Quixote skrev:
Med en 250? Jag är imponerad. Hon är inte ledsen på gasen den tjejen! :) Krya på dig Mari! (Gick det ok med henne eller?)

Det var kallt och halt på sina ställen.. Jag highsidade som sagt på rull i 50-60km/h utan direkt nerlägg i torparn igår..

oFFkeFF skrev:
Det var kallt och halt på sina ställen.. Jag highsidade som sagt på rull i 50-60km/h utan direkt nerlägg i torparn igår..
Möjligen en oljeläckande sidecar-hoj som orsakade problemet med halt på vissa ställen???

Swedie skrev:
Möjligen en oljeläckande sidecar-hoj som orsakade problemet med halt på vissa ställen???

Ahhh, oljeläckande bilar, gotta love them......det är samma sak med bilarna på Knutstorp. Skönt som fan att vi slapp dem igår.

Den sidecar som var där igår var en riktigt gammal en. Inget nytt alls, utan nån gammam stofil som hittats i ett dammigt hörn nånstans som restaurerats o ska testköras.

Va roligt det var att köra igen! Synd bara att det inte var lika kul att kolla på laptimern. :huvet

Jannica, vi måste samåka flera gånger! Det var ju riktigt roligt! Ska du ner på tisdag igen?

Och TACK till alla som hjälpte oss!

anja skrev:
Va roligt det var att köra igen! Synd bara att det inte var lika kul att kolla på laptimern. :huvet

Jannica, vi måste samåka flera gånger! Det var ju riktigt roligt! Ska du ner på tisdag igen?

Och TACK till alla som hjälpte oss!

Hade ju velat se er köra ju!!
Det är ju skit att man jobbade bara för det,
självklart jobbar jag på tisdag oxå.
Hum, kanske kan byta.

Swedie skrev:

Den enda hoj som läckte olja var nåt det stod HUSABERG på, tror de kallas RETARDER?

Som sagt, dessa konstiga RETARDER(?) är inte välkomna på RR träningar nåt mer.

*/ ?>
Back