Träning sviestad 19'e april?

Nyteknik skrev:
Inte förvånande när många ska köra "fort som fan" efter sju månaders uppehåll.

Orsakerna kan ju som sagt vara många,
förhoppningvis ingen som har skadat sig allvarligt

Alicia skrev:
Orsakerna kan ju som sagt vara många,
förhoppningvis ingen som har skadat sig allvarligt

Kom precis hem från Knutstorp och där var snorhalt....hade ett rejält kas på framhjulet som jag aldrig trodde skulle reda ut sig.

Så kylan+rostiga förare är ingen bra kombination...

Chris Ash skrev:
Kom precis hem från Knutstorp och där var snorhalt....hade ett rejält kas på framhjulet som jag aldrig trodde skulle reda ut sig.

Så kylan+rostiga förare är ingen bra kombination...

Hoppas på att alla tänker på att ta de lugnt nu i början här,
tråkigt att förstöra både sig och hojen nu innan säsongen ens har börjat

det var bannemej vurpkavalkad ikväll! de flesta klarade sig väl OK ... dock ligger Marie fortfarande på sjukan o väntar på röntgen... jag hoppas det går bra för henne!

sen var det lite väl mkt gliringar mot att en sidvagn fick vara på banan i totalt 15 minuter trots att vi sagt minst 3 sidvagnar för att få åka... helt får man väl inte stänga sidvagnarna ute trots allt, tycker jag då.

//håkan

håkan skrev:
sen var det lite väl mkt gliringar mot att en sidvagn fick vara på banan i totalt 15 minuter trots att vi sagt minst 3 sidvagnar för att få åka... helt får man väl inte stänga sidvagnarna ute trots allt, tycker jag då.

//håkan

Jag hörde att det var väldigt mycket folk där. Kan det inte vara lämpligare att ta dom tillsammans med några andra när det är fullt?
Typ kanske motarder om det inte är så många.

Sänder härmed en tycka-synd-om-tanke till ecce som missade sitt mål att hålla sig på hjulen första passet (blev dock påkörd efter långrakan). Medin fick också "leca" en stund bredvid banan men klarade ju hojen bra. Själv mös jag runt på 58:60 som bäst. Hoppas vi ses nästa träning! MVH Öjje! :tummenupp

Öjje skrev:
Sänder härmed en tycka-synd-om-tanke till ecce som missade sitt mål att hålla sig på hjulen första passet (blev dock påkörd efter långrakan). Medin fick också "leca" en stund bredvid banan men klarade ju hojen bra. Själv mös jag runt på 58:60 som bäst. Hoppas vi ses nästa träning! MVH Öjje! :tummenupp

Blev han påkörd?
Inge roligt
Hur många var de som krascha egentligen?

Ojooj vad folk det var, trevligt värre.
En hel del krascher ja, lite synd.
Här kommer några få bilder, jag hade fullt upp med att köra.
Som ni ser på min laptimer så har jag blivit snäppet vassare på photoshop.

Bifogat

• lms050419 002 (Medium).jpg
    lms050419 002 (Medium).jpg
    55.8 KB · Visningar: 99
  • lms050419 003 (Medium).jpg
    lms050419 003 (Medium).jpg
    55.5 KB · Visningar: 105
  • lms050419 007 (Medium).jpg
    lms050419 007 (Medium).jpg
    66.9 KB · Visningar: 116
  • lms050419 005 (Medium).jpg
    lms050419 005 (Medium).jpg
    46.4 KB · Visningar: 93
Last edited:
Min förbenade laptimer ballade ur. Fick inga tider alls. Iofs en 1.51 tid, men tror inte den stämde :rolleyes: Om nån var där o tima på sista passet så joddla till. tror dock inte på mer än 55 tider. Ska nog dit igen på Tisdag nästa vecka o se till att lap timern registrerar tider.

Hoppas att det gick bra för Marie som highside'a sig in i S-et (enligt vad jag kunde spå från hur bakdäcket såg ut).

Påminner mig själv att aldrig skaffa 2-takt. :D

Chris Ash skrev:
Shit, den mannens otur är inte sann.....

Problem och problem, inga värre med hojen iaf.
Men dagen var inget under av flyt, det började givetvis med att jag o Dp70 kom sent iväg från stockholm, fastnar i bilköer för att nåt klantarslel kvaddat i fredhällstunneln.. Givetvis försöker man ta igen förlorad tid, vilket gav ett snabbt pit-stop vid kolmården på 5 minuter, som kostade 1400 efter ett snabbt samtal med polisen. Jaja, har man pröjsat så är det ju bara att stämpla vidare ;)
Nere och framme, lastar av , tankar, startar upp hojen. Sen ut o laja några varv för att känna på chassi/motor (motorn går döfett och vill inte varva över 11000), men det sket jag iaf i då, jag ville bara få lite hojvana igen.
Så efter det passet så byter jag från vrålfett huvudmunstycke till lite mindre fett. Under den pausen händer dock nåt mindre kul, hojen är stendöd.. Så det blev att sära på alla kontakter, smörja 5-56, "tjuvkoppla" min soppapump med Dp70's för att få soppa i förgasarna, o sen minsann studsade den igång. Lät riktigt fint med lite mindre munstycken osså..
Innan vi sticker ut hojtar Watz, "Ta det lugnt nu med kalla däck", jaja tänker jag, i det fistempot man harvar i är det ingen större risk..
Puttrar ut efter att ha värmt motorn, åker genom esset, o drar på ner mot torparn, o gud min jävel vad cykeln gick, gasade bara till 3'an, sen slappade jag ner mot torparn eftersom, just det jag har kalla däck, glider in i tight spår på 1'an på sådär 6-7000rpm o 50-60km/h, och där åkte visst bakhjulet förbi mig..
Medan jag sen släpar bort min cykel kommer sjöström som för tillfället lånat Fredrikssons moppe, och gör precis samma fadäs som jag, på samma ställe.
Sådär stod man och frös eftersom ingen i träningsledningen sett att jag stod kvar där ute, i två pass, det vart rätt kyligt efter ett tag ;)

Så problemen med cykeln är att gå genom elen så inget glitchar där, samt fixa ny styrände och putsa lite på lacken :rolleyes:

Riktigt förjävla kalaskulkväll! Jag körde inte fort och jag hänger definitivt inte ut med rumpan som de allra flesta. Men med lite träning så ska det nog också fungera. Tvåtakt är roligt och alla är så hjälpsamma och glada! Tack till Relapse för lån av rejsbuss och tack till Anja för riktigt kul sällskap tillochfrån banan! Och till Ecce med den leccasprutandehojen, tack för lånet utav din laptimer. Vi sa, i runda slängar, 59.or va? ;)

Marie, hoppas du kryar på dig! Såg riktigt obehagligt ut :(

Surt med alla krascher. Hoppas Marie inte har skadat sig allt för mycket.
Hur gick det för Ako?

Goodstuff skrev:
Surt med alla krascher. Hoppas Marie inte har skadat sig allt för mycket.
Hur gick det för Ako?

Det gick iaf på bakhjulet ut ur torparn varje varv för Ako. Det såg iaf rätt bra ut :)

oFFkeFF skrev:
Det gick iaf på bakhjulet ut ur torparn varje varv för Ako. Det såg iaf rätt bra ut :)
Det är ju alltid fräsigt att Uiila. Han sa att hans nya hoj går otroligt bra i motorn - bredare och bättre register med mer spets. Som man vill ha det.
Hur var det med Freddes lösa nyckelben då?

Jag höll mig, hör och häpna, på hjulen hela dagen, allt annat är bara illasinnade rykten.

Låg strax bakom Marie när hon highsidade och landningen såg riktigt otäck ut, krya på sig!

Ryktet säger att en blåslagen men välmående Marie med sällskap lämnar Linköping nu.

Last edited:
Victor skrev:
Jag hörde att det var väldigt mycket folk där. Kan det inte vara lämpligare att ta dom tillsammans med några andra när det är fullt?
Typ kanske motarder om det inte är så många.

Retarder är inte välkomna längre på RR träningar, de har sina egna träningstillfällen.

Sidvagnar kommer inte att släppas ut på banan om det inte är minst TRE ekipage som vi skrivit på hemsidan, inte ens för "lite provkörning"

//håkan

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back