Träning sviestad 19'e april?

Goodstuff skrev:
Bättre att ramla på banan än på Finlandsbåten eller hur? ;)

Solklart.
Fast håller man på och bråkar på båtar så får man tydligen passa sig :tungan

Hoppas hon kommer upp på hojen så snart som möjligt.

Var det bara jag tyckte att det var väääldigt kallt? Nog för att man med erfarenhetens rätt börjar bli kräsen men visst har man passerat myspunkten när termometern visar 6c kl 20:00. Kalla fingrar och tår uppvägdes av en fungerade hoj. För första gången sedan jag köpte Skatungen för ett och ett halvt år sedan upplevde jag att den gick riktigt bra. Tänk att det ska ta så lång tid att justera ett par avgasportar! Den gick i alla fall så bra som den aldrig gått förut, den gick hästlängder bättre än vad den gått förut och upplevdes lika bra som de två andra racers jag provat. Med förrförra helgens flygresa till Istanbul färsk i minnet fick jag lite Take Off backflash när framhjultet lättade på väg ut ur Torparn. Det var första gången någonsin jag fått framhjulslyft ut ur Torparn, det var en klart behaglig känsla.

Du som stannar på Mc Donalds på vägen hem för att äta bör bli medlem i Mc Drive Club, det kostar inget, du får en litet runt klistermärke att sätta på rutan och när du vid beställningen säger att du är medlem i Mc Drive Club får du plusmeny utan kostnad.

Noterat från McDrive. Köp inte Big Tasty om du ska äta samtidigt som du kör, det går inte, den är för stor och välfylld, allt ramlar ut. Bästa ätaochkörburgaren är QP enligt mina omfattande tester, Mc Chicken är också ganska bra. Big Mac och Mc Feast är inte bra och, som sagt, Big Tasty är en katastrof, även om det är deras bästa burgare.

Inte för att någon här tycker synd om gatåkare men för oss som ska köra på Sviestad i kväll är prognosen +2 vid 20.00. :gnissla

Sedan tycker jag att två små Cheese är bäst i bilen under färd. :) McDrive märket betyder inte alltid samma sak, det kan vara plusmeny nu men det har t ex varit gratis dip förut.

Jag hade tänkt gå på en trafikövning på sviestad men hojen är försäkrad hos Trygg-Hansa.. finns det någon extraförsäkring man kan köpa eller är det kört?

vädret funkade tills sista passet då solen gått ner. då blev det helt plötsligt jävligt kallt.

Jag planerade att jag skulle ner under minuten. Det gick 59,26 blev bästa tiden. Så jag är nöjd och belåten.

Ses på ARC

Teddy skrev:
Var det bara jag tyckte att det var väääldigt kallt? Nog för att man med erfarenhetens rätt börjar bli kräsen men visst har man passerat myspunkten när termometern visar 6c kl 20:00. Kalla fingrar och tår uppvägdes av en fungerade hoj. För första gången sedan jag köpte Skatungen för ett och ett halvt år sedan upplevde jag att den gick riktigt bra. Tänk att det ska ta så lång tid att justera ett par avgasportar! Den gick i alla fall så bra som den aldrig gått förut, den gick hästlängder bättre än vad den gått förut och upplevdes lika bra som de två andra racers jag provat. Med förrförra helgens flygresa till Istanbul färsk i minnet fick jag lite Take Off backflash när framhjultet lättade på väg ut ur Torparn. Det var första gången någonsin jag fått framhjulslyft ut ur Torparn, det var en klart behaglig känsla.

Teddy, av det jag såg av din körning igår, tyckte jag det såg riktigt bra ut.

Vart det ingen där som råkade stå o tjuvtima mig? :tungan

Måste jag dit igen på Tisdag bara för att få tider? Doh.

LOTTAK skrev:
Va det någon som plåtade så upp med bilderna nu!! :4skrika
Jag hade kameran med mig, men glömde (eller nått) att be någon ta kort.

Jag wheela lite på start o mål för o göra de som stod i depån glada. :) Alltid kul (tycker jag själv) när någon latchar. Fast det var bara accelerationswheelies. Inga rena stuntmanövers.

Swedie skrev:
Vart det ingen där som råkade stå o tjuvtima mig? :tungan

Måste jag dit igen på Tisdag bara för att få tider? Doh.
Varför sådant fokus på varvtider såhär tidigt på säsongen? Det finns ännu gott om tid att bli snabbare än förra året. Kanske bättre att tänka på "avrostning", att få tillbaks vanan, referenspunkterna och bli generellt varm i kläderna innan man försöker köra så fort det går. Bara en tanke.

Teddy skrev:
Var det bara jag tyckte att det var väääldigt kallt?

Alltså, sista passet när solen hade gått ner, så var det mer än lovlligt kallt... :eek:

Hade problem med att visiret ville imma igen hela sista passet.
Men det jobbigaste var nog mitt skinnställ som har väldigt mycket stretch i grenen. Och därtill perforerat på rätt så olämpligt ställe (ni killar förstår säkert). :D
Aj aj aj.. Vad kallt det blev om den lilla soldaten... Thermokalsonger på nästa gång... :tummenupp

Körninngen då.... Hmmm.. Ja vad säger man...
Vinglade runt på över minuten första passen, och tyckte livet var rätt trist. Inte kört sedan SM på knudan, och ny hoj dessutom....
Sista passet började det dock kännas som vanligt igen, nästa gång kanske man kommer ner i sitt vanliga tempo...
Fick i alla fall lite nyttig bantid på nya hojen, alltid något.. :tummenupp

Som ryktet sa så lämnade vi sjukan vid 01.30 tiden. En rejält stukad, svullen hand, en likadan fot och en lätt hjärnskakning blev summeringen av marksyningen, i övrigt mår hon bra. :)
Vi var hemma i E-tuna runt 04.00 tiden och lämnade av Marie hemma för sömn medan jag med Annelis hjälp (stort tack för all hjälp Anneli :tummenupp ) lastade av våra hojar. Sen vidare till Anneli och ur med hennes hoj. Sen tillbaks hem (05.00) så jag också fick sova. Phu.
STORT tack till de som hjälpte Marie och till alla som hjälpte Anneli att lasta våra grejer. :tummenupp
Jag har nu lite mysmek med Maries hoj att se fram emot.

Trots Maries vurpa var det väldigt roligt att äntligen få köra igen och träffa roligt rr-folk. Min körning kändes bra. Det kändes som jag hade bra flytt, alting gick lätt. Säkert inga tider att skryta med för jag körde med stor marginal eftersom jag inte litade på greppet. (till skillnad mot Marie dåra :hoppskrat :tungan)

Marie hälsar att hon snart är tillbaka :yoparty

Nyteknik skrev:
Varför sådant fokus på varvtider såhär tidigt på säsongen? Det finns ännu gott om tid att bli snabbare än förra året. Kanske bättre att tänka på "avrostning", att få tillbaks vanan, referenspunkterna och bli generellt varm i kläderna innan man försöker köra så fort det går. Bara en tanke.
Nja, kände mig rätt okej. Det var min 5e dag i år på bana. :)

Ska tillägga för egen del att jag slog inte på laptimern förrän sista passet precis innan 20 snåret. Så jag kom inte dit för tidernas skull.

Last edited:
oFFkeFF skrev:
Teddy, av det jag såg av din körning igår, tyckte jag det såg riktigt bra ut.
Tack! Jag önskar jag kunde säga det samma. En tröst kan vara att du i alla fall hade ett grymt posörhäng på däcktraven på utsidan av torparn.

Nyteknik skrev:
Kul som fan. Ska bli intressant att hänga en laptimer på Teddy nu när hans hoj går som den ska.

Din TZ-M: bättre än Hondan?

Nu hann jag ju inte göra alltför mycket i testväg innan jag stod på huvudet.
Men första intrycket är att den svänger mycket snabbare, den känns om möjligt ännu mer distinkt/exakt än hondan. Dock gick det så sakta i början att jag inte riktigt fick känn för vart framhjulet höll hus.

Motormässigt, så det lilla jag hann känna mellan esset och torparn, att jihoo den här rör på sig :)

edit: Måste flytta tillbaka tanken, efter "mikro"-kallio, hamnar alldeles för långt fram när jag kör annars.

*/ ?>
Back