Trä eller stål?

Vad är bäst?

• Antal röstningar
    0

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Ja nu är det dags för en universums största frågeställningar som jag dagligen går och funderar och grublar över! Jag blir inte klok!

Vad ÄR bäst?
Smörknivar av trä, eller smörknivar av stål?

Fördelar/nackdelar
Trä: nöts tillslut sönder och blir sådär världelöst runda där de ska vara "vassa". Men är helt outstanding när det gäller uppfångningsförmåga av smöret.

Stål: Håller i en evighet, du dör innan smörkniven! Lite hala när det gäller att få upp kallt, hårt smör.

Last edited:
Trä, för böfvelen! Allt annat är en styggelse mot Gud och moder Natur!:D

Stål ffs. :mad:

Alltid stål!

Vet inte vad du kör med för nån slags norsk variant men för de flesta universitetsutbildade butlers så räcker det gott och väl med en till att bre en smörgås.

:tungan
Få 7kineser till samma pris som för en engelsk. De kräver även mindre lön så 1000:- i månaden för att hålla dem arbetsvilliga.

Trä!! :fakta Stål är värdelöst.. En smörkniv behöver inte va vass den behöver bara fånga upp smöret.

Jag har alltid undrat när det ska komma smör på sprayburk, liksom what the hell, det är 2008 nu!

Annars gillar jag trä bäst när det gäller smörknivar.

frågan är hur många mackor man kan bre innan en träsmörkniv "nöts" sönder? Kan inte komma på att jag har varit med om det iaf...

Trä går ju fan inte att diska i maskinen om de ska hålla mer än två månader. Värdelöst. Precis som i alla andra sammanhang bör alltså en kniv vara av metall, exempelvis rostfritt stål.:fakta

Dock bör man inte försöka fånga upp smör med en metallkniv som kommer direkt ur en ångande diskmaskin...

smörkniv av stål :va nä trä ska det vara

Jag har alltid undrat när det ska komma smör på sprayburk, liksom what the hell, det är 2008 nu!

Annars gillar jag trä bäst när det gäller smörknivar.

Smör på sprayburk :tummenupp

Bifogat

• 470_13322.jpg
    470_13322.jpg
    65.7 KB · Visningar: 64
*/ ?>
Back