Trä eller stål?

Vad är bäst?

• Antal röstningar
    0
Bevis #1 NiklasL

Jo, men min utveckling överstiger tydligen din med oberäknerliga gränser. Vet du vad jag har kommit på? Man kan diska smörkniven i diskmaskinen varenda gång man använt den, precis som bestick när man har käkat mat :fattartil

jag är en av få(?) som känner ett kraftigt obehag av att använda matverktyg av trä, jag får rysningar och kvälningar av det. Jag kan inte käka vanlig glasspinne pga av risken att komma åt pinnen med tungan och vetskapen att den finns där får mig att må dåligt.
Mina systrar som visste om detta var väldigt snälla o köpte en hel uppsättning plastverktyg för köket, smörknivar, stekspadar och allt möjligt.
Plast is da shit !

Nu har jag inte läst hela tråden, men har du provat borra?

Varför äter man smör? Antigen är det hårt som pansar eller så rinner det bort genom ena hörnet på förpackningen. Och varför hålla på och tramsa med lätta lätt&lagom osv.. det smakar ändå bara plast i slutändan och ingen blir smalare.

Det finns ju margarin som är gjort på vegetabilskt fett som kroppen klarar av att förbränna(mjölk är för barn), det är lätt att bre på mackan oavsett kniv fast det kommer direkt ur kylen.

Förresten tillhör träknivar samma tidsålder som flintaknivar.

Jo, men min utveckling överstiger tydligen din med oberäknerliga gränser. Vet du vad jag har kommit på? Man kan diska smörkniven i diskmaskinen varenda gång man använt den, precis som bestick när man har käkat mat :fattartil
Då försvinner ju smakCen från dem. :7peta

Smörkniven är lite som kaffekoppen.. Smaken är som bäst när den legat till sig av några veckors användande :hihi

*/ ?>
Back