Trä eller stål?

Vad är bäst?

• Antal röstningar
    0
Faen vad jag saknar smörknivar.. I detta skitland finns det inga smörknivar, istället använder de en vanlig bordskniv. Ni ska veta vad jag har letat och kan ni fatta att IKEA här inte heller säljer några smörknivar:huvet .
Nu ska jag bli rik och introducera smörknivar här:yoparty

Det verkar som att trä är populärast, vilket träslag skall det då vara?:va

Här skulle det där klippet från "dagens fråga" passa ypperligt:

"Smörkniv? Nej jag har varit gift i många år."

Handtaget på en gaffel alt en Mora 2000.

Nu kom jag att tänka på (trots att han är kommu och islamälskare) Jan Guillo när han gjorde "jägarmacka".
1st APK-limpa som skäres upp i 4-5 lika stora skivor medelst rostig morakniv.
Stycka upp 50gr margarin och lägg på varje macka.
Toppa med 2st råa falukorvskivor på 5cm tjocklek.
Viola!
Jägarmackor!

det är väl det sämsta som finns?:va
Helt omöjligt att fånga smöret när man precis plockat ut det ur kylen!:huvet

Det beror helt på vad man har för smör. Bregott blir ju hårt som sten medans tex lätt & lagom blir lagom hårt i kylen.

Däremot känns det fräschare med järn tycker jag. Det känns som det sätter sig massa gammalt smör i träknivarna.

Dax för trådstart om vilket smör sporthojarna använder?:confused: :rolleyes:

Kan man anta att en smörkniv med PTFEbelagd,högglanspolerad,rostfriklinga är inte något att ha?
Skulle man kunna ha tävlingar med,vem som skulle kunna få på kylskåpskallt margarin på en färsk skogaholmslimpa utan att få hål på brödet.

Disgusting med smörkniv, det ska man ge fan i. Har ni teskedar som ni sparar och använder i erat te/kaffe varje dag? Smörkniv är ju nån slags kvarlevnad från bondesamhället då man var för dum för att ha diskmaskin.

Disgusting med smörkniv, det ska man ge fan i. Har ni teskedar som ni sparar och använder i erat te/kaffe varje dag? Smörkniv är ju nån slags kvarlevnad från bondesamhället då man var för dum för att ha diskmaskin.

Så du brer dina mackor med diskmaskinen :confused: How tha hell?

Jag har typ 10 st tråknivar i lådan. Slänger direkt i diskmaskinen när jag använt klart.

*/ ?>
Back