Toner i parabolerna!

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Enkel fråga, kör ni med musik i öronen när ni glider runt i detta avlånga land? Vad tycker ni om det? Och nej, även om det är vackert så räknas inte ljudet från ett slip-on som musik :D

Last edited:
Brukar ha spotify i lurarna men brukar inte höra musiken när jag kör, bara när jag står stilla vid ljusen :gnissla

Nån som kanske kan tips om bra lurar att ha i hjälmen kanske?:va

Nä.

Jag har ett Akrahelsystem på min hoj. Man hör inte sig själv tänka som det är. Och tur är väl det. :D

Köpte ett par sony mdr as40ex.

Kräver lite teknik och bök för att få på med hjälmen utan att dom lossnar men när dom väl är på plats så :)

Last edited:
Den enda musik jag behöver när jag kör kommer ur avgasröret. :)

Jag läste det om sliponet MEN :tungan man ska inte vara distraherad
av annat än motorljudet när man kör.

(besökte grusfållan på Kemora i torsdags, då var jag distraherad av
nåt annat :) (inte musik iofs) )

Jag läste det om sliponet MEN :tungan man ska inte vara distraherad
av annat än motorljudet när man kör.

(besökte grusfållan på Kemora i torsdags, då var jag distraherad av
nåt annat :) (inte musik iofs) )

Aouch, hoppas det gick bra :D:tummenupp

Jo det är ju lite blandade känslor ang. musik när man kör. Själv kommer jag nog att köra med musik, det gäller bara att inte tappa fokus. Kör alltid med musik när jag åker snowboard, vilket också är ett hett debattämne, men det går alltid bra och det gäller bara att vara extra uppmärksam!

Aouch, hoppas det gick bra :D:tummenupp

Jo det är ju lite blandade känslor ang. musik när man kör. Själv kommer jag
nog att köra med musik, det gäller bara att inte tappa fokus. Kör alltid
med musik när jag åker snowboard, vilket också är ett hett debattämne,
men det går alltid bra och det gäller bara att vara extra uppmärksam!

Snowboard är ju kanske inte lika dumt att göra lite fel på som
mc :)

Jodå, grusfållan besöktes ståendes på båda hjulen så det var bara
spola av däcken och sen åka igen.

Det är så lite som behövs för att det ska bli helt fel, jag har provat :)

Tro mig, glad att jag missade på bana ist. för i en högerkurva i trafiken,
kan ju komma såna där Scanias o annat på andra sidan då.

kör inte med musik, jag minns när jag cylkade till plugget med musik i öronen, man hör inte trafik å man ökar tempot rejält.

gillar inte musik i öronen.. testa nån gång när jag skulle åka långt och det va bara störande. Lyssnar hellre på motorn :)

alltså jag måste fråga er som tycker det pajar uppmärksamheten i trafiken med musik i öronen....kör ni bil med stereon avstängd och rutorna nere?

alltså jag måste fråga er som tycker det pajar uppmärksamheten i trafiken med musik i öronen....kör ni bil med stereon avstängd och rutorna nere?

Den stora skillnaden är att du ej har musiken rakt i öronen i en bil, musiken är en bit bort som gör att man kan både ta in ljud inne i bilen och ljud utifrån medan när man har ljudet rakt in i örat är det just det ljudet som man tar in mest. Sedan har vi detta med kontrollen, kontrollen över musiken är mer lättmanövrerad i en bil än om man har en mp3 i fickan när man kör hoj.

Jag skulle nog våga påstå att en hel del av dagens olyckor med framförallt cyklar beror på ungdomar med Mp3:n på högsta volym samt att de inte ser sig för då de bland annat inte hör omgivningen.

Har nästan konsekvent musik, när det är "touring"..
Drar Musik från navigatorn - det är det enda som spelar högt nog :va - sen vanliga lurar upp i öron..

Tycker inte jag störs i min uppmärksamhet. I början var lätt att trissa upp hastigheten, om Ramones spelade en lite fort låt!

Tyvärr fladdrar kabeln ganska mycket i fartvinden och efter typ 300 mil, blir det glapp inne i kabeln - sedan med lite tape runt håller det kanske 100 mil till..
Så det går åt några headsets på en sommar.. Har lärd mig att ljudet är så mycket bättra när man handler i 500 kr´s klassen!!
Nån som har tips på lurar med bra kabel??

Du sitter väl inte och kör bil med hörlurar i öronen? det är väl ändå det man får jämföra med..

Har nästan konsekvent musik, när det är "touring"..
Drar Musik från navigatorn - det är det enda som spelar högt nog :va - sen vanliga lurar upp i öron..

Tycker inte jag störs i min uppmärksamhet. I början var lätt att trissa upp hastigheten, om Ramones spelade en lite fort låt!

Tyvärr fladdrar kabeln ganska mycket i fartvinden och efter typ 300 mil, blir det glapp inne i kabeln - sedan med lite tape runt håller det kanske 100 mil till..
Så det går åt några headsets på en sommar.. Har lärd mig att ljudet är så mycket bättra när man handler i 500 kr´s klassen!!
Nån som har tips på lurar med bra kabel??

Såg några lurar med platt kabel som inte skulle trassla sig, kanske funkar bättre..

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...