TomK! Åland i september?

fullcave skrev:
:tummenupp kastar in handuken för 14-16 men hakar på veckan efter. Så vi bokar båt och åker 20.00 nått från grisslehamn till åland på torsdag kväll om det är så upplägget är.

Simma lungt/M

Boende är förbokat på Valborg för 23:e-25:e (fredag e.m. till söndag kväll), men det gäller att det dyker upp i alla fall tio deltagare då för att det ska räcka med 300:- per skalle (det går åt 100 per man för banan och 2.000 totalt för boendet). Den som vill hålla i detaljerna för boendet där, kan få telefonnummer och annan info av mig. Vi var väldigt välkomna - mycket tack vare att vi dyker upp år från år och dessutom sköter allt galant! :tummenupp

Om ni däremot föredrar att åka den tidigare planerade helgen 16:e-18:e, så är det lugnt med banan. Bara boende som måste lösas på annat sätt. Antagligen kommer jag och hela familjen att finnas på Åland då för semesterförlustelser och det kan nog hända att jag dyker upp vid banan med sportmaskinen (lite avhängigt hur vi löser överfarten med alla fyra). :)

TomK skrev:
Boende är förbokat på Valborg för 23:e-25:e (fredag e.m. till söndag kväll), men det gäller att det dyker upp i alla fall tio deltagare då för att det ska räcka med 300:- per skalle (det går åt 100 per man för banan och 2.000 totalt för boendet). Den som vill hålla i detaljerna för boendet där, kan få telefonnummer och annan info av mig. Vi var väldigt välkomna - mycket tack vare att vi dyker upp år från år och dessutom sköter allt galant! :tummenupp

Om ni däremot föredrar att åka den tidigare planerade helgen 16:e-18:e, så är det lugnt med banan. Bara boende som måste lösas på annat sätt. Antagligen kommer jag och hela familjen att finnas på Åland då för semesterförlustelser och det kan nog hända att jag dyker upp vid banan med sportmaskinen (lite avhängigt hur vi löser överfarten med alla fyra). :)

Då börjar vi om från början då :banana

23:e-25:e (fredag e.m. till söndag kväll)

1 fullcave åker med lill´ Magnus
2 Lill´ Magnus, Åker över torsdag kväll
3
4
5
6
7
8
9
10
osv.

fullcave skrev:
Då börjar vi om från början då :banana

23:e-25:e (fredag e.m. till söndag kväll)

1 fullcave åker med lill´ Magnus
2 Lill´ Magnus, Åker över torsdag kväll
3

Jag tror nog inte att börja om är rätt melodi då många av oss siktat in oss på helgen innan och ordnat hemma/på jobbet m.m. Vi får nog se 23-25/9 som ytterligare en chans att åka hoj och ta det därifrån.

Men, det du däremot har helt rätt i är att folk måste bestämma sig och det omedelbums. Det går ju att ordna boende till båda helgerna utan problem och banan verkar vara tillgänglig så.....

.

TomK skrev:
Om ni däremot föredrar att åka den tidigare planerade helgen 16:e-18:e, så är det lugnt med banan.....
Hur mycket vill Samuel ha för banan (per dag eller per helg eller...) ? Jag menar, så det går att räkna lite på totalen.

.

Spider skrev:
Hur mycket vill Samuel ha för banan (per dag eller per helg eller...) ? Jag menar, så det går att räkna lite på totalen.

.

100:- per man och det för hela helgen. En person = 100 kr, tio personer= 1.000 kr ;)

Sedan är det inte säkert att han är där så sent på säsongen, men jag ska ta det med honom om hur vi fixar med låset till grinden om den nu är stängd.

Så det måste alltså redan bestämmas om man vill köra på Valborg nästa år...? :D
Verkar lite rörigt att lägga upp en sån lista redan nu, innan Septemberkörningen är bokad... :confused:

Eller är det så enkelt att boendet på Åland kallas för "Valborg"..? :va :D :lol

*Måndagstrött BlondisBakhjulsflikka*

Last edited:
1. TomK
2. Fullcave + 1 motardare -Egen bil, pickup, plats för en cyckel, ej en person.
3. Wheelie girl+ ev.teamchef
4. Spider
5. Spretman
6. M:et - 16 - 18 aug Stuga för mig tack!
7. Bubba Badji
8. Varland
9. Emmi
10. Liljekvist
11. Josef
12. Magnus 16-18e
13. Kjelle 16-18e

Får nog tyvärr kasta in handduken tror jag...:( För mycket att göra på jobbet för att kunna få tid...

Kan hända att man dyker upp ändå, men räkna inte med mig.

Ha de gôtt!

Wheeliegirl skrev:
Så det måste alltså redan bestämmas om man vill köra på Valborg nästa år...??
Verkar lite rörigt att lägga upp en sån lista redan nu, innan Septemberkörningen är bokad... :confused:

Eller är det så enkelt att boendet på Åland kallas för "Valborg"..? :va :D :lol

*Måndagstrött Bakhjulsflikka*
Meeeen ååååååhhh :huvet Blondiner på bakhjulet asså..... :kocko ;)

Det här :fakta :mattias är ju Valborg med taxfreebroshyrsreflektion i framrutan och allt.

:krama :crash

.

1. TomK
2. Fullcave + 1 motardare -Egen bil, pickup, plats för en cyckel, ej en person.
3. Wheelie girl+ ev.teamchef
4. Spider 16 - 18 "Camping plats med elstolpe"
5. Spretman 16 - 18 "Camping plats med elstolpe"
6. M:et - 16 - 18 aug Stuga för mig tack!
7. Bubba Badji
8. Varland
9. Emmi
10. Liljekvist
11. Josef
12. Magnus 16-18e
13. Kjelle 16-18e

1. TomK 16-18/9, semestersabotören
2. fullcave, 23-25/9 åker med lill´ Magnus
3. Lill´ Magnus, 23-25/9 Åker över torsdag kväll
4. Wheelie girl+ ev.teamchef 16-18/9 och/eller 23-25/9 Bor: tja
5. Spider 16 - 18 "Campingplats med elstolpe"
6. Spretman 16 - 18 "Campingplats med elstolpe"
7. M:et - 16 - 18 sep Stuga för mig tack!
8. Bubba Badji - Som M:et ?
9. Ronta - Som M:et ?
10. Puffy74 - Som M:et ?
11. MackNo1 ev. - Som M:et ?
12. Varland
13. Emmi
14. Liljekvist
15. Josef
16. Magnus 16-18e, Stuga på campingen låter som en bra ide
17. Kjelle 16-18e, Stuga på campingen låter som en bra ide

Fyllde på lite mer baserat på vetskap, rykten, förhoppningar osv Och tittar man på listan så ser vi ut att bli ett bra gäng. Jag tror det är läge för alla att börja offra till vädergudarna redan nu. Nån som vet nån bra site där man kan uppge sitt Visa# ? :brinnerup

MEN, Varland, Emmi, Liljekvist och Josef; hur blir det ? :( :)

Och för alla nyblivna Husky450-ägare är denna helg obligatorisk :fakta MD, kom igen nu. The more, the merrier vet du väl.

En liten detalj bara Bagarn, skulle inte vi dra över redan på torsdagkvällen så vi kunde åka heeeela fredagen åxå ? Ska vi outlawcampa nånstans då eller... :hoppa :hihi

.

Spider skrev:
12. Varland
13. Emmi
14. Liljekvist
15. Josef

Fyllde på lite mer baserat på vetskap, rykten, förhoppningar osv Och tittar man på listan så ser vi ut att bli ett bra gäng. Jag tror det är läge för alla att börja offra till vädergudarna redan nu. Nån som vet nån bra site där man kan uppge sitt Visa# ? :brinnerup

Och för alla nyblivna Husky450-ägare är denna helg obligatorisk :fakta MD, kom igen nu. The more, the merrier vet du väl.

En liten detalj bara Bagarn, skulle inte vi dra över redan på torsdagkvällen så vi kunde åka heeeela fredagen åxå ? Ska vi outlawcampa nånstans då eller... :hoppa :hihi

.

Japp! Vi drar direkt till banan på torsdag kväll :banana
Tycker jag iallafall :7peta

Spretman skrev:
Japp! Vi drar direkt till banan på torsdag kväll :banana
Tycker jag iallafall :7peta
Men gud va spännande; du, jag, en buss och en gocartbana. Tänk om vi har sån tur så vi får träffa några åländska rödnackar åxå.

Egentligen borde vi nog outlawköra lite på torsdagkvällen åxå. Bara å tejpa en ficklampa på ena gaffelbenet och dra. Å sen om man riktigt vill lyxa till det så gaffar man fast en pannlampa från Överskottslagret på hjälmen åxå.

.

Spider skrev:
2

.

Hade glömt bort att jag ska va gudfarsa på ett dop på lördagen,
Ska försöka komma över på lördag em så man kan gasa på söndagen iaf..

12. XXXXXXX Varland XXXXXXX MÅSTE BANGA :huvet
13. Emmi
14. Liljekvist
15. Josef

Spider skrev:

Jadu, se ovan. Pissigt, men så är det. Jag har övertrasserat barnvaktskontot, övertidskontot och frånvarokontot så...

// JV

Spider skrev:

.
Jag vet inte än.... :( Min Jäv.. hyresvärd vill kräva mig på garage elen sen två år tillbaka :näsblod Jag strider men om jag åker på betalningen har jag inte råd att åka :huvet Så jag ska ta slutstriden i helgen med han tänkte jag :fatta!

liljekvist skrev:
Jag vet inte än.... :( Min Jäv.. hyresvärd vill kräva mig på garage elen sen två år tillbaka :näsblod Jag strider men om jag åker på betalningen har jag inte råd att åka :huvet Så jag ska ta slutstriden i helgen med han tänkte jag :fatta!
Verkar inte vara helt lätt för dig att få till det. Först jobbet och nu hyresvärden. Hoppas det löser sig så vi ses på Åland.

.

Deafdumbo skrev:
12. XXXXXXX Varland XXXXXXX MÅSTE BANGA :huvet
13. Emmi
14. Liljekvist
15. Josef
// JV

Åker gärna den 16-18e om det finns transport för mig och hojjen. Annars så blir det väl 23-25 då jag har kamrat med bil.

/M

Åkning Vessingsboda

Jag Peter o Picko vill vara med o laja
vill åka den typ 16september vara där hela helgen
men måste kolla upp boendet, för de gamla vanliga funkade inte vad jag förstod men vi ska med, de har vi bestämt så räkna med oss tre

fullcave skrev:
Åker gärna den 16-18e om det finns transport för mig och hojjen. Annars så blir det väl 23-25 då jag har kamrat med bil.

/M
Kolla med mb73. Jag har för mig att han någonstans i början av tråden nämnde att dom ev. hade plats över.

.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!