TomK! Åland i september?

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Jag är också på.

Får man ta med en bromsbänk ?
Någon granne som klagar på buller runt banan ?

Finns det möjlighet att köra ett par varv med en superminimoto ( starkaste klassen i minimoto SM ).


1. RaceMe
2. Jösse
3.
4.
5.
6.
7.
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
RaceMe skrev:
Nu är det nytt år och det är dax att lyfta fram denna tråd igen. Är datum för "vuxenkollo på åland" 2006 redan bestämt? Såg i Yashas kalender att så var fallet. Så det blir alltså av även i år? :banana

Anmäler härmed mitt intresse.
TomK och jag har haft lite PM-diskussioner angående Valborg och Åland och vi kom fram till att det vore kanon att försöka få till det även 2006 och dessutom boka i tid så att det inte blir någon krock i bokningarna som det blev 2005. Frågan är bara om det nu krockar med SM samma helg?

Jag åker självklart om det blir av, det är redan inbokat! :yoparty Jag har inget i SM-SM att göra. :rolleyes: Trist bara om eliten uteblir, då blandningen av rookies och "de-som-kan" är ett av "perksen" med aprillägret.

TomK får väl svara på hur det verkligen ligger till... :tummenupp
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Yasha skrev:
TomK och jag har haft lite PM-diskussioner angående Valborg och Åland och vi kom fram till att det vore kanon att försöka få till det även 2006 och dessutom boka i tid så att det inte blir någon krock i bokningarna som det blev 2005. Frågan är bara om det nu krockar med SM samma helg?

Jag åker självklart om det blir av, det är redan inbokat! :yoparty Jag har inget i SM-SM att göra. :rolleyes: Trist bara om eliten uteblir, då blandningen av rookies och "de-som-kan" är ett av "perksen" med aprillägret.

TomK får väl svara på hur det verkligen ligger till... :tummenupp
Lägg det direkt efter en SM-tävling så stannar jag och gasar med er ;D :tummenupp
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Olof Eriksson skrev:
Lägg det direkt efter en SM-tävling så stannar jag och gasar med er ;D :tummenupp

Eller före så du får träna en gång i år före tävling. :D Det är väl nästan bättre om det är före, intresse finns ju iaf från många håll.

Vi i örebro kommer förmodligen att knåpa ihop något liknande framöver. Men till åland vill man ju. Roligast på hela året. Speciellt gemenskapen på kvällarna.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag siktar på helgen runt sista april och 1:a maj. Någon dag före och någon efter. Totalt kanske en tre-fyra dagars körning. Bokningen för boendet var inte klart ännu (de har inte kommit så långt i planeringen), men jag kollar upp det nu efter nyårsskiftet.

Givetvis ska det bli fler tillfällen senare också.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
RaceMe skrev:
Eller före så du får träna en gång i år före tävling. :D Det är väl nästan bättre om det är före, intresse finns ju iaf från många håll.

Vi i örebro kommer förmodligen att knåpa ihop något liknande framöver. Men till åland vill man ju. Roligast på hela året. Speciellt gemenskapen på kvällarna.
Det var ju kanske en ännu klokare idé.

Styr upp i Örebro så ska jag komma å bo hos dig å va trevlig med dig på kvällarna också :D :tummenupp
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Vi spånade ju ett tag på ett vinterläger också fast förra vintern var ju inte så bra. I år kanske?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
farmerlip skrev:
Vi spånade ju ett tag på ett vinterläger också fast förra vintern var ju inte så bra. I år kanske?

Vi får se hur isarna blir. Gäller att ha lediga helger också - hela januari är redan inbokat redan... :3freak Jag måste i alla fall skaffa snökedjor till Forden - den har en märklig förmåga att köra fast (bakhjulsdrift, ingen diffspärr, automat, all vikt ligger fram när den är olastad :) ).
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Med tanke på konsekvenserna av förra vårlägret vet jag inte om jag vågar åka till Åland igen. :gnissla

Jag har ju haft konstiga racebussar förr (minns ni Subaru trendyn med en tokstor grill som hängde ut 80cm ur bakluckan eller Varlands likbilspickup Fonus budget?) men den här skulle nog ta priset... :D
 

Bifogat

  • APE.jpg
    APE.jpg
    98.6 KB · Visningar: 92

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Du menar inte att det är din va? Om du ger fan i att åka 2-hjuling dit utan stoppar in hojen i nått gammalt slött så ska det väl inte vara några problem. Kommer jag ihåg rätt om du hade problem med farbror blå på väg TILL åland en gång också?
Josef skrev:
Med tanke på konsekvenserna av förra vårlägret vet jag inte om jag vågar åka till Åland igen. :gnissla

Jag har ju haft konstiga racebussar förr (minns ni Subaru trendyn med en tokstor grill som hängde ut 80cm ur bakluckan eller Varlands likbilspickup Fonus budget?) men den här skulle nog ta priset... :D
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
farmerlip skrev:
Du menar inte att det är din va? Om du ger fan i att åka 2-hjuling dit utan stoppar in hojen i nått gammalt slött så ska det väl inte vara några problem. Kommer jag ihåg rätt om du hade problem med farbror blå på väg TILL åland en gång också?

Den är DEFINITIVT min, Jag saknar liksom körkort efter förra vårens ålandsresa. Rätt segt transportmedel i snömodd...

Vad gäller problem på väg till Åland har jag nog haft alla som går ink polisen, två rasade växellådor, missad färja mm.
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Olof Eriksson skrev:
Det var ju kanske en ännu klokare idé.

Styr upp i Örebro så ska jag komma å bo hos dig å va trevlig med dig på kvällarna också :D :tummenupp

Det vet du olle, ingen ska behöva bo så långt norrut utan att få lite förmåner. :tungan

Ringde och pratade med Lind och Eifrem idag. Jag håller på att försöka få till ett läger i örebro oxå påvåran bana, med dom som instruktörer. Och dom lär vara bra sägs det. I juli lutar det åt. Mera info om detta kommer senare i en egen tråd. Om det finns intresse för detta.

Men först Åland.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
TomK skrev:
Jag siktar på helgen runt sista april och 1:a maj. Någon dag före och någon efter. Totalt kanske en tre-fyra dagars körning. Bokningen för boendet var inte klart ännu (de har inte kommit så långt i planeringen), men jag kollar upp det nu efter nyårsskiftet.

Givetvis ska det bli fler tillfällen senare också.

Just den helgen är det ju SM-premiär, iaf enl. den kalender som i dagsläget finns tillgänglig. Går det lägga en vecka tidigare eller liknande hade det ju varit kanon. Är man inte helt broke & får med sig någon så är ju Åland ett självklart inslag i vår-planeringen :)

Race me skrev:
Ringde och pratade med Lind och Eifrem idag. Jag håller på att försöka få till ett läger i örebro oxå påvåran bana, med dom som instruktörer. Och dom lär vara bra sägs det. I juli lutar det åt. Mera info om detta kommer senare i en egen tråd. Om det finns intresse för detta.

Då får det bli att förlägga sommarsemester hos er kära Örebroare :tummenupp
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Barrett skrev:
Just den helgen är det ju SM-premiär, iaf enl. den kalender som i dagsläget finns tillgänglig. Går det lägga en vecka tidigare eller liknande hade det ju varit kanon. Är man inte helt broke & får med sig någon så är ju Åland ett självklart inslag i vår-planeringen :)

Då blir det nog tyvärr en krock, men alla som inte tävlar kan då passa på att njuta av vårvädret och köra av sig :) Jag lär boka in åtminstone en helg till som ligger kanske ett par-tre veckor senare och där finns ingen tävling bokad vad jag kan se (först den 28:e). Vi har vid några tillfällen kört ännu tidigare - i mitten av april - men det är lite av ett vågspel med ibland frost och is på banan.

Men jag måste förstås först se att både bana och boende är OK att använda då...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nu har jag preliminär bokning av boende på Valborg följande datum:

27-30 april
25-28 maj

Sista april var det som vanligt dans på Valborg och vi måste därför städa ur redan under förmiddagen, men det grejar sig. Det är en ledig dag även 1:a maj, så löser man boendet därefter på annat sätt, kan ju banåkning bli av även då.

Kristiflygare och fram till mors dag är sedan de första bokningsbara dagarna. Där emellan var det redan bokade bröllop och annat.

Jag ska försöka få tag i killarna som håller i kartuthyrningen - har ej kunnat nå Samuel. Vi måste ju ha en bana att köra på också :)

Jag vet att det är SM-tävlingar både 30/4 och 28/5, men det kan inte hjälpas. Dock finns det ett par körbara dagar innan dess, vid varje tillfälle (lite förträning).
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kanon, om allt vill sig väl med frugan så skulle man kunna åka över och köra av sig lite.

:va ugh det var ju ett antal år sedan!
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
:banana JA! Som om inte Åland över Valborg var inbokat i kalendern redan?!? :rolleyes:


Det är ju Rörkenpremiär på måndagen den 1a maj, så det är ju fint att "hinna" hem till dess med! :tummenupp

Det BLIR en säsong 2006 också!!! :yoparty Cs på Åland! :D
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
27-30 är bokat :tummenupp

Pefekt träning inför säsongen efs jag förmodligen får tillbaka körkortet först dagen innan jag ska vara instruktör på Åsen i maj.
Hade varit fint med en instruktör som inte kört snabbare än 40 på 8mån :D
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
dags att peta upp den här tråden.

Hur går det TomK?

edit: Men för helvete det finns ju redan info ute på forumet! :fatta! på mig själv!
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top