TomK! Åland i september?

M:et skrev:
Vi åker med båten 15.00 från Grisslehamn på fredag och på söndag kl 18.30.
Finns det någon mer motardåkare på båten då som v kan fördriva lite tid med?

Nä, 17-färjan dit och 15-färjan hem på söndag. Men vi lär synas på lördag - jag tar R1:an över och dyker upp en sväng.

Och vädret ser ju ut att bli helt ok under helgen. Med en varm avslutning på söndagen.

Glöm inte att välja Lemland om prognosort.

.

Nu har jag precis pratat med Samuel och allt är ok inför helgen. David (för mig okänd förmåga, ev. träffade jag honom i somras) kommer att se till att banan är upplåst så vi kommer in och samme David kommer att titta ner på söndagen för att samla in pengarna (så se till att ha cash redo).

Sen bad Samuel mig åxå påpeka ytterligare en gång vilka krav som ställs på hojen för att få åka på Vessingsboda. Läs nu noga det som Tom skrivit.

.

Last edited:
Spider skrev:
Daniel (för mig okänd förmåga, ev. träffade jag honom i sommras) kommer att se till att banan är upplåst så vi kommer in och samme Daniel kommer att titta ner på söndagen för att samla in pengarna (så se till att ha cash redo).

David heter han väl ? :7peta Nåja, det var den yngre mörkhåriga killen som var där och jobbade i somras. Snart hem och packa! :banana

TomK skrev:
David heter han väl ? :7peta Nåja, det var den yngre mörkhåriga killen som var där och jobbade i somras. Snart hem och packa! :banana
Aj fan :död får skylla på dålig mobilmottagning. Aja, man kan inte har rätt jämt så......

Men jag har i alla fall träffat David eftersom det var han och Samuel som hjälpte lilleman med gocarten.

.

Vore klockrent med lite :fyllisar och pokerlir på kvällen. Om någon har spelmarker hemma så ta med dom vetja.

Bubba... pokerfejsens mästare :näsblod

Var just och tittade på när ni brumma runt banan i Vessingboda. Några sköna baksjulsåka och stoppies. Skönt ljud det röd/svarta ktm:n hade. Men ni var inte så många trots allt va. 4 - 5 på banan och kanske lika många till bredvid. Hoppas ni hade roligt. Blev sugen på att skaffa Riktig motard nu. Lägg upp bilder sen...såg nog att ni tog bilder. :pannkyss

Nu är jag hemma i alla fall. Det blev nu bara en kort visit för min del, men ett dussintal varv hanns med på två olika maskiner - tack Magnus och Fredrik för det! :) Drog ur Rettan på vägen hem sedan - härligt! :banana

Hoppas ni andra hade det bra och fick mycket körträning. Hur gick det med Kjelles Husa ?

Det kanske t.o.m. blev någon bild på mig i "frysmunderingen" ?...

TomK skrev:
Nu är jag hemma i alla fall. Det blev nu bara en kort visit för min del, men ett dussintal varv hanns med på två olika maskiner - tack Magnus och Fredrik för det! :) Drog ur Rettan på vägen hem sedan - härligt! :banana

Hoppas ni andra hade det bra och fick mycket körträning. Hur gick det med Kjelles Husa ?

Det kanske t.o.m. blev någon bild på mig i "frysmunderingen" ?...
Det blev en riktigt bra helg tycker jag (trots min skjutna fot). Vädret var ju kanoon både fredag och lördag (ok småskvätte ett par gånger på förmiddagen men sen...). Söndag var lite grått och blåsigt men det regnade ju i alla fall ingenting.

Kjelles husa... aj, aj, aj.... spräckt primärdrev så det blev låneåka för honom resten av helgen och även seger i Vessingsboda vurpmeisterschaft, min och Spretmans.

Vad gäller bilder så finns det t.o.m. en actionbild på dig på en orange moppe. Sen så har M:et brutalt mycket bilder i sin dattamachiiine/kamera så du kanske kan upplåta lite plats på din ftp ? MD, som kom dagen efter, har åxå en hel del bilder och det vore ju kul om vi kunde samla dom på ett och samma ställe i stället för att MSN'a/ICQ'a/CD'a runt dom. Sen kanske nån (mb73?) kan får Enköpingspojkarna att lämna ifrån sig sina bilder åxå..

Tack alla som var där för en trevlig helg !

.

Spider skrev:
Det blev en riktigt bra helg tycker jag (trots min skjutna fot). Vädret var ju kanoon både fredag och lördag (ok småskvätte ett par gånger på förmiddagen men sen...). Söndag var lite grått och blåsigt men det regnade ju i alla fall ingenting.

Kjelles husa... aj, aj, aj.... spräckt primärdrev så det blev låneåka för honom resten av helgen och även seger i Vessingsboda vurpmeisterschaft, min och Spretmans.

Vad gäller bilder så finns det t.o.m. en actionbild på dig på en orange moppe. Sen så har M:et brutalt mycket bilder i sin dattamachiiine/kamera så du kanske kan upplåta lite plats på din ftp ? MD, som kom dagen efter, har åxå en hel del bilder och det vore ju kul om vi kunde samla dom på ett och samma ställe i stället för att MSN'a/ICQ'a/CD'a runt dom. Sen kanske nån (mb73?) kan får Enköpingspojkarna att lämna ifrån sig sina bilder åxå..

Tack alla som var där för en trevlig helg !

.

Har du fortfarande skoskav?
Jag har ca 200bilder, tyvärr vart många lite småsuddiga men en del ok..

Jo, plats finns på ftp-servern. Bara att sända PM, så ger jag instruktioner om hur bilder/filmer ska laddas upp.

MD skrev:
Har du fortfarande skoskav?
Mjaa.... va visst lite värre än så, så nu har jag foten i gips och den skall så förbli i 6 veckor. :huvet Tänk att man kört motard i två och en halv dag med bruten fot. :kocko :3freak

Å en sak är säker, Vectorstövlar har inget på en motardbana att göra. Det där dj-la suddgummit till sula suuuuuuger ju fast foten i backen. Nu blir det till att snåla ihop lite mer pengar och ge sig ut på stövelprovarresa så fort gipset är av.

Bilder.... coolt. Ta och PM'a Tom för ftp-instruktioner.

.

Fy fan, va det så illa..
vad i foten va av?

jag har skickat över bilderna till voiceless/matte så han har fått äran att se till att bilderna kommer ut.. :hihi

Spider skrev:
Mjaa.... va visst lite värre än så, så nu har jag foten i gips och den skall så förbli i 6 veckor. :huvet Tänk att man kört motard i två och en halv dag med bruten fot. :kocko :3freak

Å en sak är säker, Vectorstövlar har inget på en motardbana att göra. Det där dj-la suddgummit till sula suuuuuuger ju fast foten i backen. Nu blir det till att snåla ihop lite mer pengar och ge sig ut på stövelprovarresa så fort gipset är av.

Bilder.... coolt. Ta och PM'a Tom för ftp-instruktioner.

.

MD skrev:
Fy fan, va det så illa..
vad i foten va av?
Jag är ju då inte läkare och förstår inte linguat men i papprena står det 'Fraktur på lat malleolen' och 'fibula fraktur'. Om jag fattade rätt av det han berättade så är det yttre benet i benet av på två ställen strax ovanför/framför fotknölen.

.

Spider skrev:
Jag är ju då inte läkare och förstår inte linguat men i papprena står det 'Fraktur på lat malleolen' och 'fibula fraktur'. Om jag fattade rätt av det han berättade så är det yttre benet i benet av på två ställen strax ovanför/framför fotknölen.

.

jaha, det benet :rolleyes:
Surt iaf. skönt att du slapp operation iaf..
Ska se till så bilderna kommer upp så du har nått att göra resterande 6veckorna..

MD skrev:
jaha, det benet :rolleyes:
Surt iaf. skönt att du slapp operation iaf..
Ska se till så bilderna kommer upp så du har nått att göra resterande 6veckorna..
Det var tydligen pga att jag faktiskt kunde stödja på foten som jag slapp operera.

Det går ingen nöd på mig, jag ligger här hemma i soffan med benet i högläge och jobbar. Kommer att ta taxi till och från jobbet ett par dar i vecka sen så.... Skulle ruttna totalt på att bara ligga och inte göra nåt. Men bilderna vill jag gärna se ändå.

.

Då var jag hemma också!

Tackar så mycket för i helgen!
Jag hade riktigt trevligt som vanligt!
Riktigt skoj att få ligga och kämpa med farten och se hur ni "proffs" kör.
Kändes t o m som om jag fick lite fart på slutet :)

Spider: Riktigt tråkigt att det var så illa.
Tyvärr så gissade jag alltså rätt :(

Men om jag bara lyckas lägga upp biderna på Toms FTP så ska du/ni få en hel del bilder att titta på!
Chansen att jag lyckas lägga up bilderna själv ser jag som minimal tyvärr så jag måste få hjälp av någon kompis....
Varför ska alla system vara så krångliga :huvet

Tjena grabbar man tackar för helgen som varit skitroligt
kul att vi blev ett gäng men vi hade ju kunnat planera boendet bättre
o haft ennu roligare på kvällarna faan.
Ska prata med peter om bilderna o film så han kan skicka dom till Tom
filmen vet jag inte direkt vad de va men många kort va bra
Tråkigt med foten fredrik men de e väl nästan färdig åkt för i år endå
såg ut att göra ont
mvh max

TomK skrev:
Nu finns de första bilderna tillgängliga (bara från söndagen): http://irt.slu.se/tomk/sm/pics/Vessingsboda05-3/

Nu är det nytt år och det är dax att lyfta fram denna tråd igen. Är datum för "vuxenkollo på åland" 2006 redan bestämt? Såg i Yashas kalender att så var fallet. Så det blir alltså av även i år? :banana

Anmäler härmed mitt intresse.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back