Tog med tjejen för första gången

1. Tick Tack
2/4. En tjej som själv kör, och gör det i ett tempo som hänger med är iofs lite annorlunda, dock ovanligt (vet att det finns många här på SH som förmodligen steker mig med, så jag är inte kategorisk). Däremot vet jag inte om jag lämnar min ståndpunkt ändå. Jag springer gärna på fester, teatrar, middagar och annat, jag seglar vilket jag gärna har med tjejen på, men kappseglandet vill jag nog behålla själv.. Frizoner jag tror att man behöver i ett förhållande för att det ska överleva barn och räntehöjningen om 15 år...

3. Håller väl med om tjejen tjatar om att åka med, men är det sporadiskt köper jag fullt att man får hålla ner tempot rejält (vilket sker naturligt för en annan som är ovan vid att skjutsa). Är det dessutom inte så ofta, och på MITT initiativ så kan det vara ok att :tuttar ska med!

Det verkar som om ni lever ett mer socialt liv än vad vi gör. Festa och sånt går bort helt, speciellt på sommaren, man kan inte missa att åka hoj för en bakfylla. Jag stannar hemma när jag känner för det och då får jag faktiskt alltid verkligen påpeka att jag SKA vara hemma, t.ex tråkiga onsdagskvällar när vi ändå bara står som fån o hänger istället för att åka. Eller när han ska ut o stunta med sina kompisar, det blir gnälligt om jag är med då och jag gillar inte gnäll, oavsett om det gnälls framför eller bakom min rygg.
När jag får mitt kort blir det nog inget köra tilsammans, min motard kan inte följa med när det blir lite tempo och då blir körningen skittråkig för honom. Tvivlar iofs på att han kommer gilla att skicka iväg mig ensam efter att ha sett min premiärturskrash+flygtur:rolleyes: Men det är smällar han får ta om han vill vara med mig.
Hursom, så brukar gubbens kompisar fråga hur fan jag är funtad som åker bakom honom och ifall jag inte är livrädd. Då blir vi ändå tvungna att köra lugnt när vi åker med hans kompisar jämfört med när vi är ute solo.
Så, alla tjejer är nog inte en belastning att ha bakpå. Det är upp till killen att lära upp sin backpack så dom hittar sitt sätt att åka tillsammans. Men dom som inte gillar skjuts ska ju inte ha skjuts, man ska aldrig göra sånt man tycker är påtvingat och tråkigt på sin fritid, den är till för att njuta av och se till att man behöver vila upp sig när man kommer tillbaks till jobbet.
Så, nu vet inte ens jag vad jag försöker säga, men ha det fint ute på vägarna och vinka sött när vi möts.

BTW!!
Just ja, för att byta ämne helt.
Har alltid undrat: Ska man vinka även när man kör om andra hojar??? Är det spydigt eller är man högfärdig om man inte vinkar?

Det verkar som om ni lever ett mer socialt liv än vad vi gör.

Så, nu vet inte ens jag vad jag försöker säga, men ha det fint ute på vägarna och vinka sött när vi möts.

BTW!!
Just ja, för att byta ämne helt.
Har alltid undrat: Ska man vinka även när man kör om andra hojar??? Är det spydigt eller är man högfärdig om man inte vinkar?

1. JAG ÄR SINGEL...

2. jAG KOMMER HÄDA, DYKER UPP PÅ SKOGIS IMORRN MED SKJUTS... :tuttar :rodnar

Tur man har en lady som älskar det jag gör och är följsam och fin då hon åker med på bönpallen. Det gör det roligt att ha henne med då. Dock måste solo-åkning premieras ibland. Jag ser det som bra variation i åkningen, man får ändrad viktfördelning och hojen ligger lite tyngre och stabilare i kurvorna men nåt knäskrap blir det ju inte. håller bena tätt intill tanken :tungan vet att hon skulle klara det med men det spar jag till då man åker solo :D .
----------
Det där med knytnävslag i sidan från hon där bak förstår jag inte. Ett tips till er stackare som har det problemet: varvstopp och skjut sedan ut kopplingen och slanga brutalt:rolleyes: . Nä allvarligt talat, varför åka med om om man inte litar på den som kör. Det skulle vara helt klart avtändande med en flicka som inte gjorde det, det gäller ju inte bara mc-åkning. En bra bönpallssittare litar på dig annars kan dom lika gärna stanna hemma, låter tufft men det enda rätta!!

:yoparty
Finns inget underbarare än såna som verkligen vågar säga sin mening!!!

Tyvärr kan jag inte glädja dig med att jag kommer sluta rubba balansen dock, inte ens när kortet är i min hand kommer jag sluta hänga med på våra så inte överdrivet trivselkvällsinspirerade hojturer. Alla blir inte tvugna att köra inaktivt bara för att kärringen är med, vissa kärringar har horn i pannan som knappt hjälmen kan dölja ska du veta:rolleyes:

Tycker däremot det är lite konstigt med tjejer som ska åka bakpå men tycker att dom ska bestämma tempot. Man vet vad man ger sig in på o det är bara o gilla läget eller stanna hemma om man har en kille som kör aktivt. Som nån skrev, låt dom då köra själva så är alla nöjda och ingen behöver gnälla. Så..killar:
När gav ni er fru/flickvän/sambo en motorcykel senast??

Förra året :) .....

Jag frågade min tjej om hon var rädd när hon åkte med bakpå och hon svarade "Näe - det känns inte som om jag behöver vara det med dig"...
Antar att jag kör som en kärring då :va

1. JAG ÄR SINGEL...

2. jAG KOMMER HÄDA, DYKER UPP PÅ SKOGIS IMORRN MED SKJUTS... :tuttar :rodnar

:D
Då kanske man måste åka med in till skogis ikväll, bara för att du ska slippa skämmas själv, min gubbe får skämmas dubbelt, då endast min motard är igång av hojarna hemma (kvalitet funkar alltid) och den är inte riktigt så där "showoff"duglig.

Då kanske du inte är singel så länge till då!!:yoparty

Förra året :) .....

Då är du en BRA man, såna ska det finnas fler av:tummenupp

Last edited:
Hyfsat oanständigt att skrämma vettet ur en person man säger sig tycka om.
Inget jag sedan skulle skryta om...

Tycker inte att han skryter med det :va
Vet själv hur tråkigt det kan vara. Mitt ex började lipa när jag drog från 70-110 på FEMMAN!!! (på ninjan då) :näsblod Slowmotion ju...

Ni är ju fan galna allihop...

Skulle jag misstänka att tjejen skulle gilla att sitta bakpå skulle jag aldrig låta henne fatta att min hoj gick att skjutsa på.. Skulle hoj hävda att andra gör det har jag "tappat bort" skjutspinnarna, sorry, lost in space!!!

Halva poängen med att åka hoj är ju att få en frizon. Det räcker med semestrar, helger och kvällar med andra aktiviteter.. Just hojåkat vill jag fan bevara.. Det värsta är att alla andra inte fattat konceptet och släpar med sig kjolstyg överallt, så balansen blir rubbad. Nu blir man ju snart tvingad att skruva på skjutspinnar, backspeglar och shit då åkningarna mer och mer liknar familjära trivselkvällar/helger!

Mi´n hela jefla enkrona!

alla kanske inte tycker som du! jag sitter absolut inte bakpå men vi kör tillsammans, och det är skitkul.

Den självklara lösningen är att köpa en hoj till damen också!
Nån säsong får man köra lite långsamt, men efter ett tag och efter att ha haft henne på några bandagar så funkar det riktigt bra. När man får lust att vrida lite så behöver man ju bara vänta i ev vägkorsningar :tummenupp

Jag är gift för att jag älskar min fru, av det följer också att jag gillar att tillbringa tid med henne. Det känns som en rimlig grundförutsättning för att överhuvudtaget engagera sig i ett parförhållande... right? :tungan

I de flesta förhållanden är det snarare brist än överskott på gemensamma intressen eller hobbies, därför tyckte jag det var skitkul att min blivande fru - dåvarande flickvän - visade sig gilla att åka med på hojen. Sedan några år kör hon nu själv på egen hoj, och gör det bra. Det ger möjlighet till mer aktiv körning vilket vi båda uppskattar, men samtidigt saknar man faktiskt närheten av att åka på samma hoj, inte minst på långturer och hojsemestrar.

Det är uppenbart, bland annat ur den här tråden och trådar om flickvänner och hobbies, att många ser på parförhållanden - speciellt i samband med hojliv - helt annorlunda än jag/vi. Det är helt normalt, bland annat för att jag är 38 och gift, inte 20-några och partysingel som de flesta killar på SH...:D

Medåkning sedan, handlar nästan uteslutande om tillit. Förtroendet för föraren måste finnas, både med avseende på hojhanteringen och på personen. Båda måste vara avslappnade och lugna. Viljan/önskningen att åka med måste finnas hos passageraren, det blir inget bra om han/hon övertalas mot sin vilja. Det blir inte heller så bra om föraren skrämmer vettet ur passageraren genom att stunta, stajla och skrapa. Låser det sig helt är det bästa att bara låta bli, lägga ner försöken och kanske närma sig dem senare med ökat förtroende. Strängt taget har det vissa likheter med analsex... :D

Last edited:
Inte för att tjejen är så tung, men det blir direkt mycket tråkigare att köra 600 om man har någon på dør bak, tycker jag. Går rätt mycket slöare och man är ju inte hälften så rörlig som man är själv.

Men hon tycker det är kul kortare sträckor så man får väll ge och ta, nu när man ändå köpt utrustning till tjejen.

Du gasar som ett moppefucko om du tycker att gixxern är slö med skjuts.:D

Jag frågade min tjej om hon var rädd när hon åkte med bakpå och hon svarade "Näe - det känns inte som om jag behöver vara det med dig"...
Antar att jag kör som en kärring då :va

NEJ du kör som en MAN :tummenupp :tummenupp

Ska det vara så jävla svårt att förstå att det är läskigt första gången man sitter bakpå :fatta!

Om ni fortsätter att skrämma era tjejer så är det många som aldrig vågar åka med ( vilket är poängen har jag förstått) ELLER ta eget kort!!!

För att kunna slappna av första gången så måste man lita på den som kör!!! Inte så lätt när det första den gör är att dissa ens känslor och skrämma skiten ur en.

Själv åkte jag bakpå första gången när min bror körde och det gör jag aldrig om!!!! Skulle aldrig ens idag sätta mig bakom honom utan han kan sitta bakom MIG när jag kör. Alla tjejer är inte så tuffa/modiga så att de går och tar eget kort för att kunna köra mc efter en sådan upplevelse.

Har åkt bakpå en annan efter det som har förstått att jag måste våga lita på att han kan sina saker innan han kan gasa på. Det bästa har var att han kört som en lus genom de första kurvorna för att sen gasa på när jag har känne att det gick.

Men om ni bara visst hur lång tid det ta innan rädslan släpper efter att ha blivit skrämd första gången :gnissla :mad:

Sedan så vet vi alla att under 50kg därbak är bäst (känns ju knappast).
Så de e till att skaffa en mindre tjej om inte annat som inte är rädd för att det går fort (det finns faktiskt en hel del)!! :tummenupp

:tummenupp :yoparty :D :tuttar , så gjorde jag. Det funkar.:D

Tur man har en lady som älskar det jag gör och är följsam och fin då hon åker med på bönpallen. Det gör det roligt att ha henne med då. Dock måste solo-åkning premieras ibland. Jag ser det som bra variation i åkningen, man får ändrad viktfördelning och hojen ligger lite tyngre och stabilare i kurvorna men nåt knäskrap blir det ju inte. håller bena tätt intill tanken :tungan vet att hon skulle klara det med men det spar jag till då man åker solo :D .
----------
Det där med knytnävslag i sidan från hon där bak förstår jag inte. Ett tips till er stackare som har det problemet: varvstopp och skjut sedan ut kopplingen och slanga brutalt:rolleyes: . Nä allvarligt talat, varför åka med om om man inte litar på den som kör. Det skulle vara helt klart avtändande med en flicka som inte gjorde det, det gäller ju inte bara mc-åkning. En bra bönpallssittare litar på dig annars kan dom lika gärna stanna hemma, låter tufft men det enda rätta!!

Helt sant. En som aldrig åkt bakpå en hoj, helt utlämmnad till idioten som ska visa hur otroligt duktig han är...:rolleyes: . Att skrämma slag på en som redan är rädd är det lättaste som finns. Sen kommer den personen ALDRIG mer lita på en som kör hoj. ALLA är lika galna.

Ta det lugnt med skjuts, låt tjejen vänja sig, med tiden så låter man farten öka, på hög växel , utan att varva livet ur hojen, hon kommer inte ens att märka fartökningen, bara hur otroligt härligt det är med vinden, dofterna, känna tempskillnaderna, stanna sedan vid en sjö, leta på en härlig avskilld plats, ta fram en smakfull picknick ur den lilla tankväskan, sen är det helt kört.

Hon kommer att tjata om fler turer. :D

Last edited:
Jag är gift för att jag älskar min fru, av det följer också att jag gillar att tillbringa tid med henne. Det känns som en rimlig grundförutsättning för att överhuvudtaget engagera sig i ett parförhållande... right? :tungan

I de flesta förhållanden är det snarare brist än överskott på gemensamma intressen eller hobbies, därför tyckte jag det var skitkul att min blivande fru - dåvarande flickvän - visade sig gilla att åka med på hojen. Sedan några år kör hon nu själv på egen hoj, och gör det bra. Det ger möjlighet till mer aktiv körning vilket vi båda uppskattar, men samtidigt saknar man faktiskt närheten av att åka på samma hoj, inte minst på långturer och hojsemestrar.

Det är uppenbart, bland annat ur den här tråden och trådar om flickvänner och hobbies, att många ser på parförhållanden - speciellt i samband med hojliv - helt annorlunda än jag/vi. Det är helt normalt, bland annat för att jag är 38 och gift, inte 20-några och partysingel som de flesta killar på SH...:D

Medåkning sedan, handlar nästan uteslutande om tillit. Förtroendet för föraren måste finnas, både med avseende på hojhanteringen och på personen. Båda måste vara avslappnade och lugna. Viljan/önskningen att åka med måste finnas hos passageraren, det blir inget bra om han/hon övertalas mot sin vilja. Det blir inte heller så bra om föraren skrämmer vettet ur passageraren genom att stunta, stajla och skrapa. Låser det sig helt är det bästa att bara låta bli, lägga ner försöken och kanske närma sig dem senare med ökat förtroende. Strängt taget har det vissa likheter med analsex... :D

Det var det första vettiga inlägget i tråden tror jag! :tummenupp :klappar

Man är väl tillsammans med någon just för att man gillar att vara tillsammans!?!
...då är det ju kul om man har samma intressen!
Att bara dela säng och hyresavi är lite fattigt i mina ögon, att dela livet är betydligt bättre!
Jag skulle tycka det var jäkligttråkigt om min sambo inte ville veta av hojar, bilar osv. och jag fick onda ögat varje gång jag ville ut och åka. Har provat den varianten, det funkar inte i längden...
Att köra hoj tillsammans är bland det bästa man kan göra! :yoparty

Mitt ex var rätt hojkåt och ville med hela tiden så snart hon fått åka med första gången. I början tyckte hon att det var lite läskigt och 'åka fort' farter var inte att tänka på.

Men som för alla andra så vande hon sig och mot slutet av säsongen så var det inga problem alls... Förutom att jag aldrig fick köra själv, utan hela tiden hade skjuts :D

MVH

/Leo

Man är väl tillsammans med någon just för att man gillar att vara tillsammans!?!
...då är det ju kul om man har samma intressen!

Att bara dela säng och hyresavi är lite fattigt i mina ögon, att dela livet är betydligt bättre!

Det skrivs in rätt mkt som aldrig är sagt både från dig och skribenten du citerar.

1. Givetvis, socialt umgänge, husliga "måsten", semestrar, intressen etc delas med fördel nästan så långt det är möjligt. För att ta ett praktiskt exempel kommer det nu framstå som att jag är sambo, vilket "var" fallet.

Jag åker hoj, hon surfar.. Jag seglar, hon tränar hund..

VI går på teater, VI semestrar både på resor och med båten, VI går med hunden, VI handlar och lagar mat, VI går på vinprovningar, VI pratar, VI delar humor, säng, dusch, kvällar etc...

Om man lever tillsammans och jobbar liknande tider, spenderar resten av tiden hemma eller med intressen man delar och utövar samtidigt så har man snart ingenting att berätta för varandra.. Man hamnar tids nog i ett "göra saker" dilemma. Att få vara ensam är en underskattad sysselsättning. Att få öppna en vinare, en bok och krypa upp i soffhörnet för att efter ett par timmar ta emot tjejen som kommer hem efter en blöt och kall träning ger båda parter möjlighet att ge och ta på ett sätt som i mina ögon BARA kan vara positivt för ett förhållande..

Mina femti

:tummenupp :yoparty :D :tuttar , så gjorde jag. Det funkar.:D

Helt sant. En som aldrig åkt bakpå en hoj, helt utlämmnad till idioten som ska visa hur otroligt duktig han är...:rolleyes: . Att skrämma slag på en som redan är rädd är det lättaste som finns. Sen kommer den personen ALDRIG mer lita på en som kör hoj. ALLA är lika galna.

Ta det lugnt med skjuts, låt tjejen vänja sig, med tiden så låter man farten öka, på hög växel , utan att varva livet ur hojen, hon kommer inte ens att märka fartökningen, bara hur otroligt härligt det är med vinden, dofterna, känna tempskillnaderna, stanna sedan vid en sjö, leta på en härlig avskilld plats, ta fram en smakfull picknick ur den lilla tankväskan, sen är det helt kört.

Hon kommer att tjata om fler turer. :D

Helt rätt!! Det där med picknick var ingen dum ide alls :tummenupp . Men nu är det så att nån tankväska har man inte så jag får klura ut nåt smart där...:va . Klart man börjar i smygande tempo och på höga växlar, det är självklart för min del. Åker din flicka med dig på onsdagskörningarna? Funderar på det men vill inte vara själv med skjuts där. Roligare och jämnare tempo om de som åker med skjuts håller ihop där inbillar jag mig iaf. Hänger nog med täten även med skjuts där iofs men man jag vill nog hålla jämnare tempo, inbillar mig att det blir skönare upplevelse så, speciellt för den bakpå.

Min tjej vill hela tiden åka fortare, inga problem att ligga 170+ och bara äta mil... hon älskar när det går fort, speciellt när jag accar riktigt ordentligt. Det är skit skoj att ta med henne ut i det fria....

klargör för dom att sköter dom sig inte där ibak så får dom gå hem. en rejäl uppsträckning innan.
Ja fick inte skaffa mig nån hoj ibörjan men det mjukna o ja köpte komplett utrustning till flickvännen o efter en åktur smälte hon :tummenupp
det värsta e ju att man aldrig får åka själv längre hon tycker ju det e nästan roligare än ja :huvet

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...