Tog med tjejen för första gången

Nu har jag inte längre någon fru/sambo att skjutsa, och mitt ex visade aldrig något intresse för att åka med heller, däremot ungarna åker gärna med, men det blir bara korta svängar inom 70, eftersom dom saknar nödvändig utrustning förutom hjälm.

Skulle jag köpa en komplett utrustning så skulle jag garanterat ha packning jämt, så det får väl bli så med tiden då...

Jag var för övrigt på HD träff i dag, där var det ett par stycken som hade skaffat sidvagnscyklar för att få med sig sina riktigt små, dom lite större åkte bakpå...
Familjärt värre...

Ni är ju fan galna allihop...

Skulle jag misstänka att tjejen skulle gilla att sitta bakpå skulle jag aldrig låta henne fatta att min hoj gick att skjutsa på.. Skulle hoj hävda att andra gör det har jag "tappat bort" skjutspinnarna, sorry, lost in space!!!

Halva poängen med att åka hoj är ju att få en frizon. Det räcker med semestrar, helger och kvällar med andra aktiviteter.. Just hojåkat vill jag fan bevara.. Det värsta är att alla andra inte fattat konceptet och släpar med sig kjolstyg överallt, så balansen blir rubbad. Nu blir man ju snart tvingad att skruva på skjutspinnar, backspeglar och shit då åkningarna mer och mer liknar familjära trivselkvällar/helger!

Mi´n hela jefla enkrona!

Bra sagt(skrivet). Respekt! :rock
Ska demontera mina skjutspinnar också :D

Skulle jag misstänka att tjejen skulle gilla att sitta bakpå skulle jag aldrig låta henne fatta att min hoj gick att skjutsa på.. Skulle hoj hävda att andra gör det har jag "tappat bort" skjutspinnarna, sorry, lost in space!!!

Halva poängen med att åka hoj är ju att få en frizon. Det räcker med semestrar, helger och kvällar med andra aktiviteter.. Just hojåkat vill jag fan bevara.. Det värsta är att alla andra inte fattat konceptet och släpar med sig kjolstyg överallt, så balansen blir rubbad. Nu blir man ju snart tvingad att skruva på skjutspinnar, backspeglar och shit då åkningarna mer och mer liknar familjära trivselkvällar/helger!

Mi´n hela jefla enkrona!

Så sant som det var sagt! :yoparty

"Att köra MC med skjuts är som att köra bil med husvagn" ;) Min tjej totalvägrar ändå att åka bakpå mig nu för tiden, undrar varför? :confused: :D

Jo, har varit med om det.
Kör jätteförsiktigt och trappa inte upp förrän hon ger signal om att hon är mogen för det. Hon måste vara trygg med dig, det tar ett tag innan detta förtroendet kommer från en som aldrig åkt förut. All försiktighet du lägger ner nu har du igen i framtiden, då kan du säkert stå på lite mer. Förklara varför du gör saker och lyssna på henne så lossnar nog hennes rädsla. Tar bara 10-15ggr så är hon inkörd på att åka.

låter som oskulden!

Mi´n hela jefla enkrona!

:yoparty
Finns inget underbarare än såna som verkligen vågar säga sin mening!!!

Tyvärr kan jag inte glädja dig med att jag kommer sluta rubba balansen dock, inte ens när kortet är i min hand kommer jag sluta hänga med på våra så inte överdrivet trivselkvällsinspirerade hojturer. Alla blir inte tvugna att köra inaktivt bara för att kärringen är med, vissa kärringar har horn i pannan som knappt hjälmen kan dölja ska du veta:rolleyes:

Tycker däremot det är lite konstigt med tjejer som ska åka bakpå men tycker att dom ska bestämma tempot. Man vet vad man ger sig in på o det är bara o gilla läget eller stanna hemma om man har en kille som kör aktivt. Som nån skrev, låt dom då köra själva så är alla nöjda och ingen behöver gnälla. Så..killar:
När gav ni er fru/flickvän/sambo en motorcykel senast??

Och jag som köpte ett skinnställ och hjälm till min flickvän och trodde givetvis att det skulle bli en hit, men icket!

Hon vägrade sätta sig på något så hemskt som en motorcykel, så det blev bara att sälja grejjorna igen.. Med förlust!!:huvet :huvet :huvet

Hmm intressant det här men det är faktiskt så som vissa här påstår, ska man dra på så stannar tjejen hemma. Jag menar jag riskerar hellre bara mitt eget liv en 2liv.
Sedan så vet vi alla att under 50kg därbak är bäst (känns ju knappast).
Så de e till att skaffa en mindre tjej om inte annat som inte är rädd för att det går fort (det finns faktiskt en hel del)!! :tummenupp

Låt henne inte ha någon talan. De e ba å åk! Hon kan ju inte gärna hoppa av om det inte passar :D
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=134810

Inte för att tjejen är så tung, men det blir direkt mycket tråkigare att köra 600 om man har någon på dør bak, tycker jag. Går rätt mycket slöare och man är ju inte hälften så rörlig som man är själv.

Men hon tycker det är kul kortare sträckor så man får väll ge och ta, nu när man ändå köpt utrustning till tjejen.

Herrejävlar vilken tråkig tur. Höll mig ca 10 kmh under tillåtna hastighet, Ändå kunde man höra ett knällande där bak. Aceleration (hur det nu stavas) var inte att tänka på, över 3 000 och hon skulle av hojen.
Någon annan som varit med om liknande???
Så där var min fru tills hon sa till att jag fick åka själv, jag protesterade inte allt för mycket.

Har kört utan gnäll sedan 1984...

Herrejävlar vilken tråkig tur. Höll mig ca 10 kmh under tillåtna hastighet, Ändå kunde man höra ett knällande där bak. Aceleration (hur det nu stavas) var inte att tänka på, över 3 000 och hon skulle av hojen.

Jag började som passagerare på firebladen och hatade det. Man sitter jävligt obekvämt och efter ett tag domnar benen bort typ. Sen sitter man ju och flyger fram och tillbaka hela tiden, när de där accelerationerna och inbromsningarna kommer.
Det var skit jobbigt...så jag tog över hojen och sa att han fick skaffa en ny till sig själv:D Det blev inga protester till det :)

Att köra det är grejen det...:D

Jodå, men stick ut på en stor parkering och träna lite först. Då får hon snart tillbaka känslan av kontroll igen.

1. " :yoparty
Finns inget underbarare än såna som verkligen vågar säga sin mening!!!"

2. "...vissa kärringar har horn i pannan som knappt hjälmen kan dölja ska du veta:rolleyes: ..."

3. "Tycker däremot det är lite konstigt med tjejer som ska åka bakpå men tycker att dom ska bestämma tempot. Man vet vad man ger sig in på o det är bara o gilla läget eller stanna hemma om man har en kille som kör aktivt."

4. "Som nån skrev, låt dom då köra själva så är alla nöjda och ingen behöver gnälla. Så..killar:
När gav ni er fru/flickvän/sambo en motorcykel senast??"

1. Tick Tack
2/4. En tjej som själv kör, och gör det i ett tempo som hänger med är iofs lite annorlunda, dock ovanligt (vet att det finns många här på SH som förmodligen steker mig med, så jag är inte kategorisk). Däremot vet jag inte om jag lämnar min ståndpunkt ändå. Jag springer gärna på fester, teatrar, middagar och annat, jag seglar vilket jag gärna har med tjejen på, men kappseglandet vill jag nog behålla själv.. Frizoner jag tror att man behöver i ett förhållande för att det ska överleva barn och räntehöjningen om 15 år...

3. Håller väl med om tjejen tjatar om att åka med, men är det sporadiskt köper jag fullt att man får hålla ner tempot rejält (vilket sker naturligt för en annan som är ovan vid att skjutsa). Är det dessutom inte så ofta, och på MITT initiativ så kan det vara ok att :tuttar ska med!

Gäller att chocka de små krypen.
Plocka upp dom där bak. Första bästa raka. Höj på rejält. När du får ner framhjulet igen så skriker hon förmodligen. "guuuud jag trodde jag skulle dö". Bra, då åker vi lugnt en stund. Sen vill hon snart smaka bakhjul igen. =)

Om dom inte gillar att åka så kom ihåg.

"I över 200 kan ingen höra dig skrika!" :D

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2