TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
DaGaz skrev:
Hallo alla!

(lever jag fortfarande?)

In å spamma för att visa allas vår uppskattning för folk som väljer den rätta vägen: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=27909
:D

Tjena, lever du fortfarande? :hihi
Hur går det med projektet?

I väntan på det så lägger jag mina $$$ på annat...

Har nu köpt:
Akra helrör :fyllisar
520 kit 16/40 :hihi
Brembo radiell bromscylinder :rock
Galfer stålspunnet runt om + belägg :p
 
Skulle kunna tänka mig att byta upp min hoj mot en TL nångång då jag har råd. Hur mycket får man ge för en vårdad 97-99:a?
 
berggren_martin skrev:
Skulle kunna tänka mig att byta upp min hoj mot en TL nångång då jag har råd. Hur mycket får man ge för en vårdad 97-99:a?

En S alltså? Tippar på 45 - 55 K .... höstpris typ.
 
J-Bone skrev:
En S alltså? Tippar på 45 - 55 K .... höstpris typ.
En TLR hade jag tänkt i så fall, verkar va en trevlig maskin. Synd att den är så ful i baken bara.
 
berggren_martin skrev:
En TLR hade jag tänkt i så fall, verkar va en trevlig maskin. Synd att den är så ful i baken bara.

hehe, det där borde du få en pungspark för :lol
men smaken är ju som baken... personligen så älskar jag bakdelen :kär, men de finns ju exempel på folk som har hädat och byggt på gixxerhäck på dem... eller köpt HammerIT´s kit, så det finns alternativ om man har taskig smak, haha :D.

TLR kom -98 och har inte uppdaterats nämnvärt något år, de sista i sverige är -00. ett fint exemplar ligger just nu vanligtvis runt 65 - 70 men de finns ju exempel på folk som gjort riktiga klipp på höstkanten och fått dem billigare än så.

bl a en kille här som fick tag i en -00 med 1000 mil på för 55!!
 
Last edited:
berggren_martin skrev:
En TLR hade jag tänkt i så fall, verkar va en trevlig maskin. Synd att den är så ful i baken bara.


:fatta! Häda inte!!!
Baken är ett av TLR:ns viktigaste karaktärsdrag!!

EDIT: Damn!! Benet var snabbare!!
 
berggren_martin skrev:
Skulle kunna tänka mig att byta upp min hoj mot en TL nångång då jag har råd. Hur mycket får man ge för en vårdad 97-99:a?


För en välvårdad okrashad ligger priset på runt 65k privat och runt 70 i affär.
TLR kom 98 och slutade säljas i Sverige 00.
Men tillverkades och såldes i USA till 03.
 
Fan vad snabba ni var då!! hämtade bara kaffe och så spammade ni sönde tråden... :lol
 
J-Bone skrev:
eller köpt HammerIT´s kit, så det finns alternativ om man har taskig smak, haha :D.

:kulspruta


J-Bone skrev:
TLR kom -98 och har inte uppdaterats nämnvärt något år, de sista i sverige är -00. ett fint exemplar ligger just nu vanligtvis runt 65 - 70 men de finns ju exempel på folk som gjort riktiga klipp på höstkanten och fått dem billigare än så.

bl a en kille här som fick tag i en -00 med 1000 mil på för 55!!

Jag fick min för 43... :lol :yoparty
 
Låter inte som man ska behöva lägga emellan så enorma summor från gixxern med andra ord. Min har gått 2800 mil och är i bra skick. Räknar med att få 40 för den.
 
Kan ni gå i god för att jag inte kommer att sakna med 1100-motor med 114 kW + borrning och helsystem?
 
berggren_martin skrev:
Kan ni gå i god för att jag inte kommer att sakna med 1100-motor med 114 kW + borrning och helsystem?

Nja... en borrad och trimmad 1100 lär ju gå värre. Men det kompenserar twinnen med sound och feeling! ;)
 
Du kan få prova min om du vill (om du lovar att lämna tillbaks den, finns väl risk att du behåller den när du väl satt dig på den :hihi ),och du kan definitivt hitta en TL i fint skick för under 60 papp. Det var ju nån här som sålde sin 97:a för 40000
 
berggren_martin skrev:
Kan ni gå i god för att jag inte kommer att sakna med 1100-motor med 114 kW + borrning och helsystem?


Wow! 114Kw på en Gixxer1100. :)

Kan ju bara råda dig då att provköra en TLR. Den har helt klart mindre kusar, men jag är frälst i den ändå. :)

Och stjärten lär man sig älska. :D
 
PutteLiten skrev:
Wow! 114Kw på en Gixxer1100. :)

Kan ju bara råda dig då att provköra en TLR. Den har helt klart mindre kusar, men jag är frälst i den ändå. :)

Och stjärten lär man sig älska. :D
114 kW är orginal på denna, förhoppningsvis bättrade MC Express i Pite upp siffrorna lite! Men som sagt, får väl provköra och se vad jag tycker.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top