TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
DaGaz skrev:
Hallo alla!

(lever jag fortfarande?)

In å spamma för att visa allas vår uppskattning för folk som väljer den rätta vägen: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=27909
:D

Tjena, lever du fortfarande? :hihi
Hur går det med projektet?

I väntan på det så lägger jag mina $$$ på annat...

Har nu köpt:
Akra helrör :fyllisar
520 kit 16/40 :hihi
Brembo radiell bromscylinder :rock
Galfer stålspunnet runt om + belägg :p

Skulle kunna tänka mig att byta upp min hoj mot en TL nångång då jag har råd. Hur mycket får man ge för en vårdad 97-99:a?

berggren_martin skrev:
Skulle kunna tänka mig att byta upp min hoj mot en TL nångång då jag har råd. Hur mycket får man ge för en vårdad 97-99:a?

En S alltså? Tippar på 45 - 55 K .... höstpris typ.

J-Bone skrev:
En S alltså? Tippar på 45 - 55 K .... höstpris typ.
En TLR hade jag tänkt i så fall, verkar va en trevlig maskin. Synd att den är så ful i baken bara.

berggren_martin skrev:
En TLR hade jag tänkt i så fall, verkar va en trevlig maskin. Synd att den är så ful i baken bara.

hehe, det där borde du få en pungspark för :lol
men smaken är ju som baken... personligen så älskar jag bakdelen :kär, men de finns ju exempel på folk som har hädat och byggt på gixxerhäck på dem... eller köpt HammerIT´s kit, så det finns alternativ om man har taskig smak, haha :D.

TLR kom -98 och har inte uppdaterats nämnvärt något år, de sista i sverige är -00. ett fint exemplar ligger just nu vanligtvis runt 65 - 70 men de finns ju exempel på folk som gjort riktiga klipp på höstkanten och fått dem billigare än så.

bl a en kille här som fick tag i en -00 med 1000 mil på för 55!!

Last edited:
berggren_martin skrev:

:fatta! Häda inte!!!
Baken är ett av TLR:ns viktigaste karaktärsdrag!!

EDIT: Damn!! Benet var snabbare!!

berggren_martin skrev:

För en välvårdad okrashad ligger priset på runt 65k privat och runt 70 i affär.
TLR kom 98 och slutade säljas i Sverige 00.
Men tillverkades och såldes i USA till 03.

Fan vad snabba ni var då!! hämtade bara kaffe och så spammade ni sönde tråden... :lol

J-Bone skrev:
eller köpt HammerIT´s kit, så det finns alternativ om man har taskig smak, haha :D.

:kulspruta

J-Bone skrev:
TLR kom -98 och har inte uppdaterats nämnvärt något år, de sista i sverige är -00. ett fint exemplar ligger just nu vanligtvis runt 65 - 70 men de finns ju exempel på folk som gjort riktiga klipp på höstkanten och fått dem billigare än så.

bl a en kille här som fick tag i en -00 med 1000 mil på för 55!!

Jag fick min för 43... :lol :yoparty

Låter inte som man ska behöva lägga emellan så enorma summor från gixxern med andra ord. Min har gått 2800 mil och är i bra skick. Räknar med att få 40 för den.

Kan ni gå i god för att jag inte kommer att sakna med 1100-motor med 114 kW + borrning och helsystem?

berggren_martin skrev:
Kan ni gå i god för att jag inte kommer att sakna med 1100-motor med 114 kW + borrning och helsystem?

Nja... en borrad och trimmad 1100 lär ju gå värre. Men det kompenserar twinnen med sound och feeling! ;)

Du kan få prova min om du vill (om du lovar att lämna tillbaks den, finns väl risk att du behåller den när du väl satt dig på den :hihi ),och du kan definitivt hitta en TL i fint skick för under 60 papp. Det var ju nån här som sålde sin 97:a för 40000

berggren_martin skrev:

Wow! 114Kw på en Gixxer1100. :)

Kan ju bara råda dig då att provköra en TLR. Den har helt klart mindre kusar, men jag är frälst i den ändå. :)

Och stjärten lär man sig älska. :D

PutteLiten skrev:
Wow! 114Kw på en Gixxer1100. :)

Kan ju bara råda dig då att provköra en TLR. Den har helt klart mindre kusar, men jag är frälst i den ändå. :)

Och stjärten lär man sig älska. :D
114 kW är orginal på denna, förhoppningsvis bättrade MC Express i Pite upp siffrorna lite! Men som sagt, får väl provköra och se vad jag tycker.

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!