TL-tråden - v2 !

Mm.. kan va stift, Tänker annars luft eller soppa... PCII/PCIII'a på? Provat att koppla ur den?
 
Hänt plötsligt eller gradvis? :va

Förut var de bara när hojen hade blivit varm då, uppstod problemet.
Då har jag för mig att jag kunde varva ur den.
Den gick bra tills den kom upp i till 83 grader på vattentempen.

Då prövade jag o byta från iridiumstift till standard stift, gick den bra.
Sen åkte jag på en smc-körning på gelleråsen, sen när jag kom hem så gick den dåligt igen, men de försvann efter ett par mils körning.

Nu idag gick den dåligt direkt o kunde inte varva ur den efter ca 7000-8000 varv, o den högra ljuddämparen vart mycke varmare än den andra.
 
Mm.. kan va stift, Tänker annars luft eller soppa... PCII/PCIII'a på? Provat att koppla ur den?

Prövade koppla ur PCIII, ingen skillnad. har ej varit ute o kört. bara starta o varvat från tomgång. Går på en cylinder nere på tomgång, kommer över 2500-3000 varv så kommer den andra cylnder igång.


Stift som sitter i nu är NGK CR9EK
 
Last edited:
Prövade koppla ur PCIII, ingen skillnad. har ej varit ute o kört. bara starta o varvat från tomgång. Går på en cylinder nere på tomgång, kommer över 2500-3000 varv så kommer den andra cylnder igång.



Stift som sitter i nu är NGK CR9EK

Testa Bosch stiften.

Och låt den bli varm varje gång du startar den, TL som inte får gå varm innan man dödar den foular stiften. Mycket starta/döda utan att den får nå arbetstemp = byta stift ofta.

Sen har du bytt/rengjort luftfilter på länge?
 
Last edited:
Testa Bosch stiften.

Och låt den bli varm varje gång du startar den, TL som inte får gå varm innan man dödar den foular stiften. Mycket starta/döda utan att den får nå arbetstemp = byta stift ofta.

Sen har du bytt/rengjort luftfilter på länge?

Brukar inte starta den i onödan, vet om att de äter stift om man inte kör de varm.
Filter kan de inte vara fel på, körde nyss utan.
Och gjorde rent den i våras.

Får åka o köpa stift imorgon

Fråga: om man har fel mapp i PCIII, kan de bli sådan fel då?
 
Prövade koppla ur PCIII, ingen skillnad. har ej varit ute o kört. bara starta o varvat från tomgång. Går på en cylinder nere på tomgång, kommer över 2500-3000 varv så kommer den andra cylindern igång.

1. Synka spjällen och justera TPS'en.
2. Byt tändkablar och tändhattar och mät upp att tändspolarna är som de ska. Kan vara att om en av dem är dålig så kanske du behöver komma upp lite i varv för att få upp laddspänningen och få riktig gnista på ena burken.

Håller med om att du ska byta stift först, men har det inte funkat med Iridium så tror jag inte att stiften är den permanenta lösningen.

Eftersom den går igång vid ca 3krpm så tror jag inte att det är skitiga eller täppta spridare. Andra spridarparet vaknar först vid ca 6-7krpm.

För övrigt är det normalt att höger avgasrör blir varmare.
 
Haha, Lasse är inte lönt att fråga. Han skaffa en liten knatte i stället. Den hojen blir inte klar på 18 år i alla fall.

Ska bli skoj o se resultatet sen "Åke" :yoparty

skånepåg ut och skörda råg :arsele

170 hk på veven
177 kg hoj

DEN DU :yoparty

låter lite klent jag ska ha en switchbar TRE och då snackar vi ca

270 hk på bananen ¨
135 kg hoj

:banana
 
Last edited:
Hej på er ute i svängarna :D,

har nu införskaffat mig en Power Commander 3 till hojen.
Vad kan jag förvänta mig av cyckeln ef mappning ?
jämnare gång, bätter gasrespons, några hk till ?, berätta !!!!

/ A.B
 
Last edited:
Lite TL - prylar!

Städa e tråkigt men ibland kan man hitta saker man glömt bort -en plastpåse med lite TL-grejer;

2 st Tokico 6-kolvsok med huvudcylinder o ny packningssats till allt!
1 ask med 5 nya Barnett kopplingsfjädrar
1 ECU med nr 32920-02F01 (från TLS)

Och det passar inte min hoj... Har ingen aning vad detta är värt, men av nostalgiskäl så säljer jag gärna för en billig slant till nån här på TL-tråden.

Sen har jag en TLS-luftburk som har en spricka uppe fram efter en smäll. Går att fixa för den händige, kanske bra grej för en som vill modda en luftburk men inte skära i den som sitter på hojen! Skänkes bort.

Peter

PS. Nån som har min gamla TLS här på tråden idag? DS.
 

Bifogat

  • TLS sida.JPG
    TLS sida.JPG
    78.6 KB · Visningar: 67
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top