TL-tråden - v2 !

Ingen som råkar ha en bakre hjulaxel med låsmutter liggandes?? kan bytas mot en cuts i fint skick/kopplingshandtag med cylinder eller något annat jag har liggandes el helt enkelt betalas för .. HELST i typ natura eller trädgårdsarbete/kaffepåfyllare i 2 månader då jag precis beställt en bitubo också!:näsblod måste snart besiktiga kärringen och hon e långt ifrån färdig! :huvet
Givetvis så har jag en axel liggandes då jag ar en hel (halv) hoj liggandes.

Jag ska bort idag men återkommer ikväll elle imorn eller på söndag.

PM:a din adress så skickar jag den innan stopptid söndag så bör du ha den på måndag.
 
Ricken. Kolla upp axel parts nr etc innan du skickar.
Jag troir inte det är samma axel på en TLR och TLS.

I alla fall så är det 36mm hylsa på TLR, och inte 32 (samma som drev muttern) som nämnde tidigare.
Tjocklek lär ju vra samma, men längden skiljer kanske??

PS. Ricken, jag har en motorfråga på TLZ, har du lust att kolla / kommentera?
 
Last edited:
Ny / annan termostat

Jag har iaf bestämt mig för att byta termostat.
Finns det ngn annan termostat som funkar & passar eller måste det vara Suzuki ?
Läste ngt tidigare i tråden om Nissan Micra termostat?
Fördelar & nackdelar ?

/Per
 
Du fick rätt tryckstång, ifrån en R motor, nemas problemas.

Vad som finns kvar...

Körde du med vajerkoppling?

Jag har iaf bestämt mig för att byta termostat.
Finns det ngn annan termostat som funkar & passar eller måste det vara Suzuki ?
Läste ngt tidigare i tråden om Nissan Micra termostat?
Fördelar & nackdelar ?

/Per
Nissan Micra är graderad till 90⁰, så du håller garanterat hojen över 80⁰. Den pendlar neråt 83⁰ kanske, men det gör ju mindre. Man får klippa bort två små metallflikar för att få ner den i termostathuset, men packningen passar och den funkar klockrent för mig.
 
Last edited:
Ok Liten Putte Puch Rood :yoparty

TJÖÖÖÖÖÖÖP MeRa PrYLar.
dEN SOM hAR FLäSt FlÄsK i gRAveN vINnER.:glömdet

Tjena Killar!

Har en fråga, jag har upptäckt en liten spricka i min ram, typ lite framför luftburken, sprickan har på knappt 1 cm. är detta nått som jag skall oroa mig för? Är det bara att ställa in hojjen och fixa detta på något sätt?

Tacksam för svar!

Jag skulle överväga att låta en yrkessvetsare/proffs kolla på denna spricka och försöka få den svetsad på en gång så det inte händer något eller att ramen går sönder.Läs o kolla med Ricken här på forumet varför han säljer ut sin
hoj i delar :confused:

Björndräpparn,varför tjacka du inte en TLR ram och flyttar över delarna.

Då skulle du ju få en maskin med väghållning i och inte ett gångjärn som TLS ramen är :yoparty :hihi
 
Last edited:
Octo fyller 45 idag,ja må han leva hipp hipp hurra.Grattis :cpparty :öl :crash
 
:tungan

20 år yngre än Ronny. :hihi


Tackar.


Grattis!!! :banana :cpparty

tja! Jag köpte packningen "push rod seal" till Suzuki sv1000s 03- som är lite tätare/djupare än tl, tror att den kan funka bättre då original brukar ge upp efter ett tag. kostar som några påsar chips :tummenupp kan vara värt att dra dit om man ändå är där o pular,man får slipa upp skyddet som sitter vid drevet lite (för hålet där packningen sitter) men annars samma diameter.. aja blablabla ,,lycka till! :)

Tack för tipset ska kolla detta..:tummenupp
 
Last edited:
Tl

En till fråga, passar en Tlr ram på en Tls? är det bara att flytta över alla delar? :confused:
 
En till fråga, passar en Tlr ram på en Tls? är det bara att flytta över alla delar? :confused:

Nej tyvärr,det är två olika hojar.Motorn passar ju i ramen för de är lika, men det är i stort sätt det enda.
 
Tjenare, fixade kylmodden igår, efter detta är varvräknaren död... någon som har ett bra förslag på var man ska börja leta? vill ju helst inte montera isär halva cykeln...
Blev iaf 16mil idag, så nu har man avverkat ca 25 totalt på landsvägshoj ;)
 
Körde du med vajerkoppling?


Jepp, vad annars. :)

Tjena Killar!

Har en fråga, jag har upptäckt en liten spricka i min ram, typ lite framför luftburken, sprickan har på knappt 1 cm. är detta nått som jag skall oroa mig för? Är det bara att ställa in hojjen och fixa detta på något sätt?

Tacksam för svar!
Min spricka hade hunnit växa till c:a 10cm, så jag har skrotat min ram.
Delvis för att det hade blivit för dyrt för mig o få det svetsad ordentligt o delvis för att jag är less åp skiten nu. :)
 
Last edited:
Säger bara det, kör den inte förrän du svetsat den.

Åk till en suzuki handlare o smöra lite o se om dom kan göra nåt åt det, dom bytte ju alla ramar som spräcktes back in the day.

Bild0054.jpg
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top