TL-tråden - v2 !

Tjena kolla så det funns kylarvätska i hela systemet så att det inte är ngn luftficka:gnissla

Okej !
& hur gör man det ? :confused:
Om det ser fullt ut i kylaren (vilket jag inte kollat) så har man väl inte så mkt mer att gå på eller!

Nu skall jag ut i garaget :gnissla
 
Okej !
& hur gör man det ? :confused:
Om det ser fullt ut i kylaren (vilket jag inte kollat) så har man väl inte så mkt mer att gå på eller!

Nu skall jag ut i garaget :gnissla


Fixat :yoparty
Vad som var fel vet jag inte riktigt, efter att pillat lite under tanken på givaren
så hoppade det hela igång, den fick stå på tomgång samtidigt som jag klämde & "pumpade" på diverse vattenslangar så fanns det helt plötsligt grader på displayen.
 
Fixat :yoparty
Vad som var fel vet jag inte riktigt, efter att pillat lite under tanken på givaren
så hoppade det hela igång, den fick stå på tomgång samtidigt som jag klämde & "pumpade" på diverse vattenslangar så fanns det helt plötsligt grader på displayen.
Då har du nog lite glapp i givaren eller kablarna till den.

Bra att veta om du tappar tempen igen. Tänk bara på att utan tempsignal så kommer ECU'n köra kallmappning så hojen går lite för fett.
 
Fixat :yoparty
Vad som var fel vet jag inte riktigt, efter att pillat lite under tanken på givaren
så hoppade det hela igång, den fick stå på tomgång samtidigt som jag klämde & "pumpade" på diverse vattenslangar så fanns det helt plötsligt grader på displayen.

Det kallas för luftficka och du hade inget flöde i systemet.
 
Låg temp nu istället

Det kallas för luftficka och du hade inget flöde i systemet.

Ja det kanske det var/är men jag har nu varit ute & kört & märkt att jag är inte helt problemfri ännu.

När jag kör så sjunker tempen hela tiden & lägger sig vid 24°-25°, körde väl inte så hårt normal körning,lite motorväg & ett & annat kortare pådrag körde väl ca 20-25min.

Vad kan detta bero på? fortfarande luftficka? eller pajko termostat kanske?
Borde det inte bli lite varmare än ~25° även om termostaten står helt öppen?
Det är iofs bara 11° ute nu men iaf

Tyckte förra säsongen att motorn höll lite låg temp men då pendlade den iaf mellan 79° - 82° & redan då misstänkte jag termostaten.

Ngn som har en gissning på problemet?
 
Hejsan hejsan. Här kommer en liten fråga. Ni som har bytt hydralik kopplingen till vajer koppling på TLR:en hur har ni löst det med den lilla fjädern som ska sitta nere vid kopplings arm grejen (vet inte vad det heter) nere vid motorn? Hittar nämligen inget bra ställe att sätta den på. Tacksam för snabbt svar.
 


-Bitubo 3500kr
-Scotts steering damper 2500kr
..................................................



Rickens prylar rockar fett :banana

Sadeln kom idag. Tackar Ricken :tummenupp
Den lilla revan som du sa fanns, den finns inte mer :)

Visst blev det snyggt?!
 

Bifogat

  • P1060458 (Small).JPG
    P1060458 (Small).JPG
    59 KB · Visningar: 45
  • P1060460 (Small).JPG
    P1060460 (Small).JPG
    71.9 KB · Visningar: 40
Hejsan hejsan. Här kommer en liten fråga. Ni som har bytt hydralik kopplingen till vajer koppling på TLR:en hur har ni löst det med den lilla fjädern som ska sitta nere vid kopplings arm grejen (vet inte vad det heter) nere vid motorn? Hittar nämligen inget bra ställe att sätta den på. Tacksam för snabbt svar.

På "huset" i blocket där tätningen sitter för axeln som växelpedalen sitter påskruvad på,finns en gjuten upphöjd förstärkning. borra ett litet hål rakt igenom den gjutna förstärkningen och fäst änden på fjädern där och den andra änden finns ju hålet redan i länkaget för den manuella delen du skruvar dit.Men kom ihåg att korta kopplings "tryckstången" eller vad fen det heter på svängelska. Eller använd den för TLS. :yoparty
 
Rickens prylar rockar fett :banana

Sadeln kom idag. Tackar Ricken :tummenupp
Den lilla revan som du sa fanns, den finns inte mer :)

Visst blev det snyggt?!

Köpte du Bitubon? Efter Riflemans 1/5 och termostatmodden är det de grymmaste jag gjort. Kostade mest men blev gryyyyyym skillnad:)

Octo: du är skyldig mig nya skor, öppnade luftningsskruven och klämde på nedre slangen= fick kylarvätska på dojjorna :D
 
Köpte du Bitubon? Efter Riflemans 1/5 och termostatmodden är det de grymmaste jag gjort. Kostade mest men blev gryyyyyym skillnad:)

Octo: du är skyldig mig nya skor, öppnade luftningsskruven och klämde på nedre slangen= fick kylarvätska på dojjorna :D

Jag är sugen på både Bitubon o styrdämparen men snart har jag hängt på grejor på hojen som tillsammans betingar ett högre värde än hojen själv.
Men, sista tanken är inte tänkt ännu. Inte omöjligt att jag tvingar iväg Ricken till posten en gång till :D
 
Men kom ihåg att korta kopplings "tryckstången" eller vad fen det heter på svängelska. Eller använd den för TLS. :yoparty
Glöm inte att om du tar tryckstången från en TLS, ta en från 99+ som hade sexfjädrad koppling, annars blir den fel längd.

Ja det kanske det var/är men jag har nu varit ute & kört & märkt att jag är inte helt problemfri ännu.

När jag kör så sjunker tempen hela tiden & lägger sig vid 24°-25°, körde väl inte så hårt normal körning,lite motorväg & ett & annat kortare pådrag körde väl ca 20-25min.

Vad kan detta bero på? fortfarande luftficka? eller pajko termostat kanske?
Borde det inte bli lite varmare än ~25° även om termostaten står helt öppen?
Det är iofs bara 11° ute nu men iaf

Tyckte förra säsongen att motorn höll lite låg temp men då pendlade den iaf mellan 79° - 82° & redan då misstänkte jag termostaten.

Ngn som har en gissning på problemet?
Termostaten sitter upp-och-ned så att luftningshålet sitter i underkant?

Eller TL-termostaten kanske man inte kan råka vända på... :va
 
Last edited:
På "huset" i blocket där tätningen sitter för axeln som växelpedalen sitter påskruvad på,finns en gjuten upphöjd förstärkning. borra ett litet hål rakt igenom den gjutna förstärkningen och fäst änden på fjädern där och den andra änden finns ju hålet redan i länkaget för den manuella delen du skruvar dit.Men kom ihåg att korta kopplings "tryckstången" eller vad fen det heter på svängelska. Eller använd den för TLS. :yoparty

Den borde hela "push rod" eftersom "packningen" som den går igenom heter "push rod seal". :hihi
Beställ en ny på närmsta Suzuki återförsäljare. Tar normalt sett ca 2-3 veckor att få hem från Japan då detta inte är något de normalt har på hyllan.
Jag fick två sådana istället för två Push rod seals senast jag beställde... :gnissla så det tog nästan 2 ¤#&% månader att få hem två push rod seals... :lol
Jag lämnade naturligtvis tillbaka dem, för vad skulle jag med dem till...

:hej
 
Tackar för svaren. Fick grejerna från ricken.. men han har ju en 97:a men det verkar fungera bra iallafall.. :) Provade lite idag. Nån som vet om det spelar nån egentlig roll?? Med tryckstången alltså.. Grym skillnad mot hydral kopplingen iallafall mycke bättre känsla.. :) och ja jag har druckit några öl :fyllisar
 
Last edited:
Visst hade Ricken en 97:a, men med en TLR motor om inte jag minns fel...

Jo, du måste ha rätt längd på tryckstången. Om du köper ny, eller kapar befintlig spelar ju ingen roll, men de kostar 100 kr eller så (minns inte riktigt), liten summa för att slippa problem. :)
 
Visst hade Ricken en 97:a, men med en TLR motor om inte jag minns fel...

Jo, du måste ha rätt längd på tryckstången. Om du köper ny, eller kapar befintlig spelar ju ingen roll, men de kostar 100 kr eller så (minns inte riktigt), liten summa för att slippa problem. :)

Den tryckstången han skickade med passade precis. E det så det ska va eller??
 
Du fick rätt tryckstång, ifrån en R motor, nemas problemas.

Vad som finns kvar...



-Scotts steering damper 2500kr
-Justeringsprylar för fjädringsförspänning svarta 200kr
-TLR bromspump med TLR sexkolvsok stålomspunna slangar(2 slangar) 1000kr
-Framgafflar, bytte packboxar mitten på sommaren i fjol, satte in Öhlinsfjädrar och en tjockare olja. 2000kr
-TLR motor, ca:4000mil. Hjular på 3:an ;) 10000kr
 
Last edited:
Tackar för svaren. Fick grejerna från ricken.. men han har ju en 97:a men det verkar fungera bra iallafall.. :) Provade lite idag. Nån som vet om det spelar nån egentlig roll?? Med tryckstången alltså.. Grym skillnad mot hydral kopplingen iallafall mycke bättre känsla.. :) och ja jag har druckit några öl :fyllisar

tja! Jag köpte packningen "push rod seal" till Suzuki sv1000s 03- som är lite tätare/djupare än tl, tror att den kan funka bättre då original brukar ge upp efter ett tag. kostar som några påsar chips :tummenupp kan vara värt att dra dit om man ändå är där o pular,man får slipa upp skyddet som sitter vid drevet lite (för hålet där packningen sitter) men annars samma diameter.. aja blablabla ,,lycka till! :)
 
Jag är sugen på både Bitubon o styrdämparen men snart har jag hängt på grejor på hojen som tillsammans betingar ett högre värde än hojen själv.
Men, sista tanken är inte tänkt ännu. Inte omöjligt att jag tvingar iväg Ricken till posten en gång till :D

Det är den "dyra" mod jag gjort på min hoj som varit väl värd pengarna. Vikken skillnad mot originalankaret...
 
paniiik!

Ingen som råkar ha en bakre hjulaxel med låsmutter liggandes?? kan bytas mot en cuts i fint skick/kopplingshandtag med cylinder eller något annat jag har liggandes el helt enkelt betalas för .. HELST i typ natura eller trädgårdsarbete/kaffepåfyllare i 2 månader då jag precis beställt en bitubo också!:näsblod måste snart besiktiga kärringen och hon e långt ifrån färdig! :huvet
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top