TL-tråden - v2 !

Jag har en bricka på 2mm som jag tänkte höja hojen med i bak. Någon med erfarenheter av det? Är 2mm lagom?
 
Och jag som trodde att jag hade en hyfsat felfri hoj :(
Efter rundorna den här säsongen har hojen släppt ett droppar på garagegolvet. Den läcker alltså inte när den står (är kall) utan när den är/har varit varm.
Jag märkte inget förra säsongen men nu är läckaget ett faktum :huvet

Har någon av er varit ute för den här läckan, det verkar komma från där jag
har ritat in en pil. Kan det vara någon packning relaterat till kopplingen?

Är det mkt meck att åtgärda? Klarar en bryåkrat av det hemma i garaget
eller är det proffs och specialverktyg som gäller?

EDIT:
Kollade lite i verkstadshandboken och hittade den ritade bilden.
Kan det vara en packning den där lille rackaren som pilen visar på?
Och kan det tänkas vara den som är boven i dramat?
I så fall ser det ju ut som att även en byråkrat ska kunna
ge sig på att byta den där. Eller är där fällor och faror på vägen såsom saker som sprätter o far pga tryck fr fjädrar och dyl?
 

Bifogat

  • Oljeläckage.JPG
    Oljeläckage.JPG
    65.9 KB · Visningar: 81
  • Sprängskiss koppling.JPG
    Sprängskiss koppling.JPG
    79.9 KB · Visningar: 141
Last edited:
Och jag som trodde att jag hade en hyfsat felfri hoj :(
Efter rundorna den här säsongen har hojen släppt ett droppar på garagegolvet. Den läcker alltså inte när den står (är kall) utan när den är/har varit varm.
Jag märkte inget förra säsongen men nu är läckaget ett faktum :huvet

Har någon av er varit ute för den här läckan, det verkar komma från där jag
har ritat in en pil. Kan det vara någon packning relaterat till kopplingen?

Är det mkt meck att åtgärda? Klarar en bryåkrat av det hemma i garaget
eller är det proffs och specialverktyg som gäller?
Pushrod seal som gått, väldigt enkelt o byta, är ett antal här som har gjort det.
 
Precis, men vad fan kör du för windows?
98?

Jag gillar gamla Paint :rodnar

Som sagt, då är det bara att lossa de två utanpåliggande skruvarna och så vips kan man pilla ut allt ända in till packningen?
Kommer det inte att rinna ut en hel del olja när jag är där och lossar på dittan o dattan?

Vågar jag köra med Bettan tills jag få hem packningen?
 
Last edited:
Jag gillar gamla Paint :rodnar

Som sagt, då är det bara att lossa de två utanpåliggande skruvarna och så vips kan man pilla ut allt ända in till packningen?
Kommer det inte att rinna ut en hel del olja när jag är där och lossar på dittan o dattan?

Vågar jag köra med Bettan tills jag få hem packningen?
Om det bara droppar så kan du köra.
Jag körde så där ett tag.
Bort med mekanismen, rör itne ställskruvarna, dra ut tryckstången o se om du kan använda den till att pilla ut packboxen. GÖR RENT ALLT ordentligt.

Sen monterar du ihop det igen.

Nya paint i windows 7 rockar :yoparty
 
Om det bara droppar så kan du köra.
Jag körde så där ett tag.
Bort med mekanismen, rör itne ställskruvarna, dra ut tryckstången o se om du kan använda den till att pilla ut packboxen. GÖR RENT ALLT ordentligt.

Sen monterar du ihop det igen.

Nya paint i windows 7 rockar :yoparty

Perfekt :tummenupp det där tror jag att jag ska klara. Men vaddå "se om du kan använda den till att .....", om det inte funkar då. Vad gör jag då? Tillverkar något med en liten krok på och drar ut den med? Den borde ju sitta hyfsat hårt fast om den ska täta ordentligt. Jaja, vi får hoppas att det går hyfsat bra, inte skoj att börja riva och sen inte få ihop skiten, då är det bättre att lämna iväg det hela fr första början. MEN, byråkraten SKA göra ett försök.

Ett tag gick det att ladda ner Beta-ver av Windows7 men det går inte längre va? Var på gång men det blev aldrig av. Kör ff XP, Vista suger getpung.
 
Det går o ta ner den ifrån vissa torrentsidor, sen får du ändå licenskod ifrån windows, så det funkar.

Det sitter en lås"ring" framör packboxen oxå, den sticker in under "generator" kåpan. Jag har lyckats få ut den utan o ta bort den, men är du tveksam så kanske du ska ta bort den. Sen på med packningsmassa bara.
 
Det går o ta ner den ifrån vissa torrentsidor, sen får du ändå licenskod ifrån windows, så det funkar.

Det sitter en lås"ring" framör packboxen oxå, den sticker in under "generator" kåpan. Jag har lyckats få ut den utan o ta bort den, men är du tveksam så kanske du ska ta bort den. Sen på med packningsmassa bara.

Var ska jag ha packningsmassa (jag antar att det handlar om packning på tub)? Till generatorkåpan?

Sista frågan(tror jag) sen tror jag att jag vågar ge mig på det här.
Ska jag ha ur oljan eller går det bra ändå?
 
Last edited:
Om du ska ta bort generatorkåpan(motorkåpan vänstersida) får du tömma ur oljan. Där ska packningsmassan oxå vara sen.
 
Tjabba! Hur mycket bränsle drar era TLs ar i snitt?

min drog 0,8 innan termostatmodden och nu ligger jag på ca: 0,75 blandad körning
 
Tja var ute och åkte MC-kortege i dag i Varberg.
500 bågar kanonkul ända till slutet.
Hade kört nästan hela runden i väldigt sakta mak och bågen blev varm som fan men fläktarna gick igång och då sjönk tempen men så bara tvärdog den och på led displayen stod det FI och den ville inte starta igen så nu står den på verkstan fan också.
Vad fan är FI.
Vad fan är det för fel???
Någon som har en aning????

fan vad den är tung att putta 3km jag var svettig som fan.
ag vill ha tillbaka den fort som fan .
Världen skojigaste hoj att köra .
Vart köper man en snygg bakända til en tl1000r
 
Last edited:
Tja var ute och åkte MC-kortege i dag i Varberg.
500 bågar kanonkul ända till slutet.
Hade kört nästan hela runden i väldigt sakta mak och bågen blev varm som fan men fläktarna gick igång och då sjönk tempen men så bara tvärdog den och på led displayen stod det FI och den ville inte starta igen så nu står den på verkstan fan också.
Vad fan är FI.
Vad fan är det för fel???
Någon som har en aning????

fan vad den är tung att putta 3km jag var svettig som fan.
ag vill ha tillbaka den fort som fan .
Världen skojigaste hoj att köra .
Vart köper man en snygg bakända til en tl1000r

FI borde väl betyda Fuel Injection
 
Någon som vet var man kan tjöpa en fungerande blinkarerelä för LED som passar TLR, dom har ju byggt någon speciell med stödsensorn sammanbyggd...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top