TL-tråden - v2 !

Testar även ni fina killar i TL tråden och ser om det går hitta någon lösning.

Hojen är på annons och jag måste byta en framgaffelpackning innan helgen (om möjligt) MC-firmorna har för mycket att göra så de la snabbt på i luren när man vädjade.

Benet är löst och det går åt något typ av "special" verktyg för att få loss resterande delar i benet.

Finns det någon här som har möjlighet hjälpa mig eller kan peka mig i någon rätt riktning mot någon som kan tänka sig ha tid ?

Hojen är en TL 1000S -97
 
Testar även ni fina killar i TL tråden och ser om det går hitta någon lösning.

Hojen är på annons och jag måste byta en framgaffelpackning innan helgen (om möjligt) MC-firmorna har för mycket att göra så de la snabbt på i luren när man vädjade.

Benet är löst och det går åt något typ av "special" verktyg för att få loss resterande delar i benet.

Finns det någon här som har möjlighet hjälpa mig eller kan peka mig i någon rätt riktning mot någon som kan tänka sig ha tid ?

Hojen är en TL 1000S -97
Vart bor du?
 
Då kan tyvär inte jag hjälpa dig, men det brukar inte vara nå problem om du går in till suzuki handlaren med allting löst o får det bytt. Gå runt bakvägen till mekken o se om han gör det svart, då kanske han har tid.
 
Tjenare!, min bakfjädring är stenhård. har aldrig pillat på fjäderinställnigarna.

Är det svårt, bör jag låta en fack man göra inställningarna, jag kär inte bana o så, det enda jag vill ha är mjukare fjädring. är det bara o minska på bägge dämpningarna, eller kan de bli skit då?

TOlf

Skulle svarat tidigare med detta svaret om jag bara hade kommit ihåg att jag visste var jag hittade det... :lol


JAMEIS ROAD SETTINGS: This gives you good feel and composure over the typical bumpy country lanes we have here in the UK. If your roads are smooth as they are in France...... you'd be better off running the RACE settings.
Tyre Pressures: Front 36 PSI Rear 36 PSI

FRONT Suspension Settings:
Spring Preload: 4 Lines showing (fourth line should just show above cap)
Compression Damping: 10 clicks out from fully in
Rebound Damping: 5 clicks out from fully in

REAR Suspension Settings:
Spring Preload: 6 threads showing on top side of the thread below the lock ring i.e. two full turns from standard. Mark one of the castellations on the adjuster ring with a felt tip and add two full turns more preload.
Compression Damping: 18 clicks out from fully in
Rebound Damping: 15 clicks out from fully in



JAMEIS RACETRACK SETTINGS: Good control and feedback for Trackdays and Club Racing using the standard suspension.

Tyre Pressures: Front 32 PSI Rear 32 PSI
FRONT Suspension Settings:
Spring Preload: 4 Lines showing (fourth line should just show above cap)
Compression Damping: 3 clicks out from fully in
Rebound Damping: 3 clicks out from fully in

REAR Suspension Settings:
Spring Preload: 6 threads showing on top side of the thread below the lock ring i.e. two full turns from standard. Mark one of the castellations on the adjuster ring with a felt tip and add two full turns more preload.
Compression Damping: 3 clicks out from fully in
Rebound Damping: 3 clicks out from fully in


:hej

PS. Ricken. Som du ser så ska det vara massor med blått ute på preloaden. Även på Race settings. :)
 
Last edited:
PS. Ricken. Som du ser så ska det vara massor med blått ute på preloaden. Även på Race settings. :)

Ja, jag är jävligt avis, men min framände blev faktiskt rätt bra ändå, man kanske är lite för tung även för dom där fjädrarna...
 
PS. Ricken. Som du ser så ska det vara massor med blått ute på preloaden. Även på Race settings. :)

Jag mätte upp min sag, och jag fick skruva in mina preload till max och ligger ändå nära övre gränsen för SAG. Fast det är iofs på en TLS.

Nästa vinter åker Racetec-fjädrarna in.
 
Passar en TLR's gaffel på en TLS?

Jag börjar ana att det sitter en R gaffel på min hoj då packboxen från S va 2 mm för liten enligt måtten. Kikade på en lista och R'en hade 43mm medans S hade 41mm.

Vad kan detta isf medföra för fördelar/nackdelar?
 
Passar en TLR's gaffel på en TLS?

Jag börjar ana att det sitter en R gaffel på min hoj då packboxen från S va 2 mm för liten enligt måtten. Kikade på en lista och R'en hade 43mm medans S hade 41mm.

Vad kan detta isf medföra för fördelar/nackdelar?
Den passar, R är lite kortare(fick jag lära mig nyligen :hihi) så du får en mer snabbsvängd hoj. Sen är den tydligen lite styvare oxå.

Ser faktiskt inga nackdelar.
Däremot kan du behvöa en riktig styrdämpare (typ den som NÅGON har till salu några inlägg upp :rolleyes:) :D
 
Den passar, R är lite kortare(fick jag lära mig nyligen :hihi) så du får en mer snabbsvängd hoj. Sen är den tydligen lite styvare oxå.

Ser faktiskt inga nackdelar.
Däremot kan du behvöa en riktig styrdämpare (typ den som NÅGON har till salu några inlägg upp :rolleyes:) :D

Haha tack men nej tack. Ska sälja hojen på lördag så vill mest bara veta att jag inte lurar på en halvlösning

Tack för hjälpen
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top