TL-tråden - v2 !

Nyfiken på styrdämparen.
Men hur vet den om jag kör fort eller långsamt?
Givetvis så är det inbyggd gps, tracker och dirktlänk till polisen så dom vet exakt hur var när du kör o kan korrigera varenda felsteg du gör.
 
Givetvis så är det inbyggd gps, tracker och dirktlänk till polisen så dom vet exakt hur var när du kör o kan korrigera varenda felsteg du gör.

Det där hade jag redan räknat ut :rolleyes:

Men det jag undrar hur "low speed valve" resp hight speed valve" funkar.
Och vad är "swept control"?

Hmm .. borde googlat först, här avslöjar man ju att man är novis på styrdämpare och det är ju inte så bra, sorry.
 
Det där hade jag redan räknat ut :rolleyes:

Men det jag undrar hur "low speed valve" resp hight speed valve" funkar.
Och vad är "swept control"?

Hmm .. borde googlat först, här avslöjar man ju att man är novis på styrdämpare och det är ju inte så bra, sorry.
Low speed valve är den som träder in vid långsamma rörelser i styret, som när du svänger runt på gårdsplan med stort styrutslag t.ex

High speed valve är den som motarbetar styrfladder, sånt som sker JETTEfårt.

Swept control är det område som dämparen ska jobba inom, man kan justera så att den arbetar fulla 180grader eller bara 22.5grader åt vardera håll.
 
Low speed valve är den som träder in vid långsamma rörelser i styret, som när du svänger runt på gårdsplan med stort styrutslag t.ex

High speed valve är den som motarbetar styrfladder, sånt som sker JETTEfårt.

Swept control är det område som dämparen ska jobba inom, man kan justera så att den arbetar fulla 180grader eller bara 22.5grader åt vardera håll.

:Bugar
 
Får man studentrabbat,jag bjuder 500 kr för allt :yoparty
 
Hmm, min kuts bak börjar ge sig i sina fogar för fästena. Antingen måste jag dra till en grym plastfirma som fixar sprickorna elleer så måste jag köpa en helt ny bakdel...

billigt :gnissla:
 
MEN TJÖP SKITEN DÅ!!!! :hihi

App app jag har dibbs... :mattias

Seriöst, jag ställde frågan på TLZ om den passar så borde väll få svar inom någon dag. :)

(Jag brukar ju säga att man inte behöver en på en TLR, men om man kör +1 swingarms infästing och 13mm sänkt krona så behövs det lite grann... En körning, och en skakning, ännu så länge... :tungan )
 
Är det ingen jävel som vet om det går att montera styrdämparen på annat sätt än orginal på TLR? Med RENTHAL styre så får den inte plats på orgional platsen....
 
Är det ingen jävel som vet om det går att montera styrdämparen på annat sätt än orginal på TLR? Med RENTHAL styre så får den inte plats på orgional platsen....

Är det svårt och tänka själv ? :hihi

Montera den som de gjorde på 90-talet då.köp en öhlinare och montera den med ett fäste på gaffelbenet och det andra fästet på dämparen direkt utmed/under tanken på ramen allá kawasaki zx750. Orginalet får du aldrig dit med ett blöjåkarstyre utan att fräsa egna fästen. :cpparty
 
Är det svårt och tänka själv ? :hihi

Montera den som de gjorde på 90-talet då.köp en öhlinare och montera den med ett fäste på gaffelbenet och det andra fästet på dämparen direkt utmed/under tanken på ramen allá kawasaki zx750. Orginalet får du aldrig dit med ett blöjåkarstyre utan att fräsa egna fästen. :cpparty
Håller med, sv1000 har väl sin styrdämpare monterad så, o en del "nyare" gixxrar.
 
Håller med, sv1000 har väl sin styrdämpare monterad så, o en del "nyare" gixxrar.

Jag tycker mig ha sett att GSXR av samma ÅM (-01) har den framför framgaffeln, kanske att man kan använda denna?

Men det är ingen som har monterat en dämpare på sina streetfighterbyggen?
 
Håller med ovanstående talare.
Antingen en GPR eller Scotts kanske kan passa, annars en längre rak styrdämpare som monteras mellan ramen och ena gaffelbenet.
 
Jag tycker mig ha sett att GSXR av samma ÅM (-01) har den framför framgaffeln, kanske att man kan använda denna?

Men det är ingen som har monterat en dämpare på sina streetfighterbyggen?

Kommer att montera min under nedre gaffelkronan, har en fin uppgjutning som är som gjord för att borra/gänga och montera dämparen i sen liggande in mot ramen straxt över den något sänkta kylaren. :tummenupp
Eller annars får det bli fästen framför som flertalet andra hojar har, får se vilket som känns smidigast att genomföra. :yoparty :hihi
 

Bild0068.jpg

GPI(med inbyggd TRE) 500kr (väntar på Stampep)



Lånar din bild lite... jag har en likadan liggandes, flång ny, aldrig monterad. Till salu. Åsså har jag en JSD switchable TRE åxå, till salu.
 
Jag reserverar den åt Fredde då. Han var sugen igår kväll när jag hade sålt min....
 


-Bitubo 3500kr
-Scotts steering damper 2500kr
-Justeringsprylar för fjädringsförspänning svarta 200kr
-TLR bromspump med TLR sexkolvsok stålomspunna slangar(2 slangar) 1000kr
-Framgafflar, bytte packboxar mitten på sommaren i fjol, satte in Öhlinsfjädrar och en tjockare olja. 2000kr
-TLR motor, ca:4000mil. Hjular på 3:an ;) 10000kr
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top