TL-tråden - v2 !

Inte många rätt på förslagen där men blir kontantinsatts på huset som ska köpas i sommar/höst och marknaden är lite bättre nu på våren så jag säljer nu.

Fick dotter i januari och sammanlagt förra året blev det 20 mil. Lite dyr förflyttning då så det får ligga på is 1 sommar iaf.
 
Den passar, R är lite kortare(fick jag lära mig nyligen :hihi) så du får en mer snabbsvängd hoj. Sen är den tydligen lite styvare oxå.

Någon som vet på rak arm skillnaden i oljemängd mellan modellerna då för det borde ju va relevant iom detta. Jag har bara servicebok för min S och inte tillgång till nån snabb nedladdning av en R.
 
Tjena alla. Nån som vet på rak arm vilka stompgrips som passar på TLR:en? Finns ingen färdigskuren till den. :P Och jag tänkte slippa skära till egna.
 
Tjenna! Har nu gjort den berömda TLS kylmodden. Fråga.... Hur luftar man kylsystemet?

NU ut och testa! :D
 
Fy fan vad TLn e go. Blev en runda på 20 mil idag i 22 graders skånsk vårvärme. TLn är nog den hoj jag trivts bäst med av alla jag haft (och det säger inte lite, har nog haft minst 20-25 st).
 
Tjenna! Har nu gjort den berömda TLS kylmodden. Fråga.... Hur luftar man kylsystemet?

NU ut och testa! :D
Öppna luftningsskruvarna vid vattenpumpkåpan tills det inte kommer luft.
Sen pumpar du på nedre kylarslangen tills det inte bubblar så förbaskat i kylaren.
Toppa upp kylaren, stäng den och häll upp till nånstans mellan min och max i expansionskärlet. Starta hojen och kör den varm och kontrollera sen att expansionskärlet ligger på ca max.
Kontrollera nivån igen vid tillfälle när den kallnat.

Har funkat för mig...
 
Såhär kan man göra om man vill sänka hojen lite där bak
Man tar ett stycke Wilbergs racing suspension med orginalinfästningarna och inser att den inte passar :huvet :mad:
*Sen mallar man av och färlänger fästet 20mm. :tummenupp
*Fräser ut ett par aluminiumstycken.:yoparty
*Drar igång Tigen och svetsar ihop det hela.:kulspruta
*Gör lite fina distanser.:rock
Sen är det klart att montera tillbaka på hojen igen.:smasha
Enkelt va??:rofl :hihi
 

Bifogat

  • IMGP1016 639x480.jpg
    IMGP1016 639x480.jpg
    71.9 KB · Visningar: 44
  • IMGP1017 639x480.jpg
    IMGP1017 639x480.jpg
    61.7 KB · Visningar: 41
  • IMGP1018 639x480.jpg
    IMGP1018 639x480.jpg
    69.5 KB · Visningar: 40
  • IMGP1019 639x480.jpg
    IMGP1019 639x480.jpg
    74.2 KB · Visningar: 44
Öppna luftningsskruvarna vid vattenpumpkåpan tills det inte kommer luft.
Sen pumpar du på nedre kylarslangen tills det inte bubblar så förbaskat i kylaren.
Toppa upp kylaren, stäng den och häll upp till nånstans mellan min och max i expansionskärlet. Starta hojen och kör den varm och kontrollera sen att expansionskärlet ligger på ca max.
Kontrollera nivån igen vid tillfälle när den kallnat.

Har funkat för mig...

Okej! Tackar! Ska testa det imorron! Hur som hellst så funkade modden bra iaf, va aldrig under 83 grader :D, Lite småfix med det klassiska pljeläkaget och nått till kopplingen så har man nog en drömhojj inom kort!

Har hittat Barnett Clutchkit i England, någon som beställt därifrån, har samma grejjer? Är det boten mot allt det onda som slirar bort...

Här är det jag tänkt beställa. Till TLs 97-98
http://www.jaysperformance.co.uk/barnettsu.html
 
..nått till kopplingen så har man nog en drömhojj inom kort!

Har hittat Barnett Clutchkit i England, någon som beställt därifrån, har samma grejjer? Är det boten mot allt det onda som slirar bort...

Här är det jag tänkt beställa. Till TLs 97-98
http://www.jaysperformance.co.uk/barnettsu.html

Bytte bara kopplingsfjädrarna till barnetts.. Gjorde en jävla skillnad på min -97 iaf.. Tidigare slirade den när man drog fullgas.. Har inte råkat ut för det igen efter bytet..
 
Ja, jag är jävligt avis, men min framände blev faktiskt rätt bra ändå, man kanske är lite för tung även för dom där fjädrarna...

Heh. Jag är ju en lättviktare så :)


Dagens lektion No 1:
Lita aldrig på att en MC mekaniker faktiskt har gjort vad han säger... :gnissla
Vet inte om jag sagt det (sa det nog på TLZ) Men jag tyckte ju hojen var lite skum i fronten efter packbox bytet. Och jag frågade specifikt efter bytet om han ställde in fjädringen som den var när jag lämnade in den.
Jo hallå i lingonskogen... :brinnerup
Inte mycket som var rätt. Och jag mätte innan jag lämnade in så jag vet ju vilka värden jag hade. Nu är det i alla fall Jamies gat inställning som är in skruvat. Och på lördag/söndag blir det väll provkärning.
Tveksam till att det blir något kört imorgon... :hihi

2009_April_DSC00110.jpg


Lite att fixa innan det går att köra igen...
:hej
 
Heh. Jag är ju en lättviktare så :)


Dagens lektion No 1:
Lita aldrig på att en MC mekaniker faktiskt har gjort vad han säger... :gnissla
Vet inte om jag sagt det (sa det nog på TLZ) Men jag tyckte ju hojen var lite skum i fronten efter packbox bytet. Och jag frågade specifikt efter bytet om han ställde in fjädringen som den var när jag lämnade in den.
Jo hallå i lingonskogen... :brinnerup
Inte mycket som var rätt. Och jag mätte innan jag lämnade in så jag vet ju vilka värden jag hade. Nu är det i alla fall Jamies gat inställning som är in skruvat. Och på lördag/söndag blir det väll provkärning.
Tveksam till att det blir något kört imorgon... :hihi

2009_April_DSC00110.jpg


Lite att fixa innan det går att köra igen...
:hej

Du Putte!

Får nog ha ditt nummer, så ja kan ringa när jag e i trakten o kör!
 
Hade tänkt att införskaffa en PC till hojen (TLR -98). Är det en PCII som gäller eller vad finns det för alternativ?
 
Ingen temp?

Efter vinterns fixande (har haft hjälp att lyfta ur motorn) var det igår dags för 1:a test turen & den gick bra sånär som på en liten detalj.

Jag får ingen tempangivelse i displayen, är där bara 3 streck precis som när den är kall & nystartad.
Ska senare idag när jag kommer hem kolla tempgivaren vid termostathuset & kolla sladdarna/kontakterna.
Men om dessa sladdar/kontakter verkar vara OK har jag ingen aning vad nästa steg är i sökandet.
Vet inte ens hur sladdarna jag nu söker ser ut, är det många sladdar i en kontakt eller ...?

Ngn som vet hur sladd/kontakt ser ut & kanske har ytterligare felsöknings förslag.

/
Tacksam för tips
 
Efter vinterns fixande (har haft hjälp att lyfta ur motorn) var det igår dags för 1:a test turen & den gick bra sånär som på en liten detalj.

Jag får ingen tempangivelse i displayen, är där bara 3 streck precis som när den är kall & nystartad.
Ska senare idag när jag kommer hem kolla tempgivaren vid termostathuset & kolla sladdarna/kontakterna.
Men om dessa sladdar/kontakter verkar vara OK har jag ingen aning vad nästa steg är i sökandet.
Vet inte ens hur sladdarna jag nu söker ser ut, är det många sladdar i en kontakt eller ...?

Ngn som vet hur sladd/kontakt ser ut & kanske har ytterligare felsöknings förslag.

/
Tacksam för tips
Om det inte är dom, kolla så att inte dealer mode kontakten är kortsluten, bak under cutsen.
 
Tackar!
Skall kollas

/Per

Har kollat med mecken & de har inte aktiverat dealer mode ngn gång.

Kan man se & komma åt givaren utan att göra detta som skall göras vid byte av givaren, enligt suzukis verkstadshandbok.

* bort med styrdämparen & lyft tanken
* ta bort luftburken
* ta bort trottel bodyn
& sen är man framme & kan byta den, men jag vill ju i 1:a hand bara kolla om kontakten är där den ska, går det utan att göra ovanstående ?
 
Har kollat med mecken & de har inte aktiverat dealer mode ngn gång.

Kan man se & komma åt givaren utan att göra detta som skall göras vid byte av givaren, enligt suzukis verkstadshandbok.

* bort med styrdämparen & lyft tanken
* ta bort luftburken
* ta bort trottel bodyn
& sen är man framme & kan byta den, men jag vill ju i 1:a hand bara kolla om kontakten är där den ska, går det utan att göra ovanstående ?
Tjena kolla så det funns kylarvätska i hela systemet så att det inte är ngn luftficka:gnissla
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top