TL-tråden - v2 !

Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Det behövs lite social träning för TL-piloter i Stocholm, jag kommer om jag kan.
:D
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Tja på er får man som gammal Tls och Tlr åkare komma o lyssna lite ;) ;) Som nån skrev på nån twinträff jag kör ju en parallelltwin i rak formation :)
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Tja på er får man som gammal Tls och Tlr åkare komma o lyssna lite ;) ;) Som nån skrev på nån twinträff jag kör ju en parallelltwin i rak formation :)
Det ska väl gå bra! Du kan ju prova detta som någon myntat på TLPlanet "Take 2 plugs off your Gixxer and it'll sound the same":)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
jaha typ 15/6 kl 1030 Vegabaren Nynäsvägen 8, 136 47 HANINGE Tl 1000 träff o så kan vi åka o fika någonstans!:dummer Det blir väl bra för då hinner jag få min luftburk mm För jag sticker till Finland i morgon o övar drifting med hojen!! (Typ 120-140 mil grusväg på 6 dagar:) KTM 530 EXC)

15/6 är jag i danmark :gnissla
 

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Ort
Stockholm-ish
Hoj
>1
jaha.. då står man där med hojen färdig för året.. Man har tagit första turen och hunnit inse att det får alldeles för fort.. Tittar mer på saker man kan träffa än man tittar på vägen...:crash

Man önskar sig ABS, TCS, anti wheeliecontrol larm och alla andra säkerhetssystem..

och funderar på bara banåkning..:3freak

Vad ska man göra.. Sälja??:huvet:huvet

Vad får man för en TL1000r idag?? Är det någon som ens är intresserad av modellen??

Är det värt att behålla eller kanske till och med byta in på firma???

Orkar man anonsera på blocket med alla nyllon som ska pruta och testköra.. för att sen påtala att det finns en i rätt färg i möndal så därför vill de ha 5000 av på priset??

Eller kommer man sakna ljudet???:confused::confused:

Problem Problem..:fakta
Jag ser nog inte allt jag kan köra in i (ännu) men har funderat på att sälja några gånger.. Mitt problem uppstår när jag startar henne... Då får jag ångest och jag tar bort annonsen direkt. Inget jättekymmer direkt men jag kommer att sakna ljudet för mycket så den får bo här hemma ett tag till.

Idag kom det en leverans med nytt bakdäck. Det blev Diablo Corsa.. 190.
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Haha nja gillar mina 4 stift på plats :) Ser att du bor i nynäs Jag bor i Sorunda :)
ok inföding? eru tillräkligt gammal så kanske du vet vem jag är! Uppvuxen i Vika! Nu ere packat o klart snart så sitter jag på akterdäck me en pilsner :fyllisar
 

Raderad medlem 61114

Guest
Tja! Jag tänkte beställa tank grip från kina via ebay, men dom jag tänkte ta finns inte i universal så tänkte kolla med er vilken tank på nyare hoj som är mest lik TLS? Spontant tänker jag Gixxer 1000?
 
Last edited by a moderator:

GoRM

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2008
Ort
In the middle of the North...
Hoj
TL1000/FiGHteR
Tjena,
Efter en tid i dvala, har jag dragit igång med bygget igen, en TL1000s med en R-motor..
Har pysslat lite nu i min nyfixade mekhörna men har fastnat lite och behöver lite tips..
Upptäckte nämligen att förra ägaren slarvat och satt in motor utan att dra fast avgasstumpen på bakre cylindern.. Sitter ingen bult alls på vänstra sidan, och åtdragen på högra.. (Dock inte fullt åtdragen)
Det är ju trängre än trängst, och lyckas inte pilla dit en bult..
Måste jag plocka lös motorn för att lyckas med detta, eller har någon ett tips på ett enklare sätt?

Tacksam för hjälpande svar! ��
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ingen aning, men Robster gjorde en sådan R i S motor byte för några år sedan. Men har inte sett han online på 3 år eller så. :(

PS. vilket insprut tänker du använda? Robban körde med TLS, insprutet. Har för mig han sa det var något strul me (?) luftboxen, eller nått... kommer inte i håg detaljerna... :hihi
 

GoRM

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2008
Ort
In the middle of the North...
Hoj
TL1000/FiGHteR
Vet ärligt talat inte vad som sitter på, om det är S eller R insprutet..
Har glömt vad det var, har iaf nåt returflöde in i luftfiltret som inte är kirrat..?
Är ingen hejare på motorer, men ville ha mig nåt att pula med.. :D
Får väl se hur det går, den startade iaF och gick hyfsat rent vid inköp..:tungan
Har en hel del kvar innan provkörning.. :brynad
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Fan batteritorsk 11 mil hemifrån idag :huvet, stendöd !
Men som tur va hitta jag ett glatt gäng som hjälpte mig igång :tummenupp, tusen tack för hjälpen :hej !
Men nu till min fråga, ni som kör TL1000R och köpt era batterier på Biltema, vilket art har ni valt ?
Tack på förhand !
/ A.B
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top