Tjejjer???????????

Jag blir lite förvånad över så många inlägg om hur ni killar är så snälla mot era tjejer och bara får skit tillbaka. Är vi tjejer så elaka? Jag kan nog tänka mig att många är krävande och kan va lite taskiga tillbaka. Jag vet själv hur det kan bli i ett förhållande om man själv känner sig osäker. Killen märker förstås det och börjar istället uppvakta en mer och då blir man kanske mer avvaktande och till slut blir det bara skit av allt. Jag har lärt mig att det är bättre att direkt tala om för den andra om jag känner att det inte kommer funka.

Så killar, det är nog inte värt att fortsätta uppvakta en tjej som ni inte får tillräckligt gensvar ifrån. Och du som skrivit tråden: hon verkar ju ha intresse för nån annan och även om hon påstår att det är en "kompis" så låter det liiite skumt. Så för din egen skull: försök glömma och gå vidare. Inte ens värt att försöka va kompis. Det är för svårt när den ena fortfarande har mer känslor än den andra.

När det gäller uppvaktning så tycker jag det känns speciellt att bli bjuden på restaurang av en kille. Självklart kan jag också bjuda en kille. Fast ofta tycker de att det är lite "obekvämt". Däremot älskar jag att laga mat! Så att bjuda hem en kille på god mat och vin är ett bra sätt att bjuda igen. Om man tänker i pengar så blir det inte så stor skillnad mot en krognota (beroende på var man går förstås..). Det kan lätt bli en femhundring för en hemlagad middag med vin. Men huvudsaken är ju som vissa säger här i tråden att båda ger och tar så att det blir en jämvikt i förhållandet. Och det behöver inte ha det minsta med pengar att göra. Att båda visar uppskattning så att båda känner sig älskade är ju en förutsättning för ett bra förhållande.

Citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Inskickat av TomK
Jag förstår mig på tjejer - men har bara jäkligt svårt att acceptera sanningen Vem ska jag ringa då ?
--------------------------------------------------------------------------------

AleX skrev:
Skriv en bok o tjäna miljoner :hihi

...sen kan du få ringa mig.... :crash

(om jag ändå vore så ytlig, att de fungera att tänka så...)

Ta en trip till tallin... Dricka billig sprit, hitta långbent flicka, komma hem till sverige, gifta sig +10000:-, slippa diska o städa, vara man i hemmet. Går att fixa på ett halvår...Det är kärlek det!

Big_Mike skrev:
Om jag fattade det rätt så var det din flickvän som åkte hem med en "kompis". Ser inte att ni har så mkt mer att diskutera nu då, för nåt lär ha hänt annars skulle hon åkt hem med dig. Och hände inget så är hon ju inte så begåvad som sårar dig bara för att spela luffarschack..
Har vart med om liknande, trist som fan då det händer men tro mig det minst smärtsamma är om du vänder Sten sidan till och går vidare ...

/M

kanske skulle ha omformulerat det hela lite var lite väl packad då jag gjorde inlägget....Det ska stå att hon åkte hem och sov hos en kill polare till mig...Och hon verkade bry sig mer om honnom än mig hela kvällen...Men du har nog uppfattat det hela rätt.....

R1bjorn skrev:
Ta en trip till tallin... Dricka billig sprit, hitta långbent flicka, komma hem till sverige, gifta sig +10000:-, slippa diska o städa, vara man i hemmet. Går att fixa på ett halvår...Det är kärlek det!

Hahaha ja där har vi faan lösningen!!! :D

Jag ska bli som jag var för nått år sedan då jag bara knullade runt och inte hade ett enda tjejproblem i världen,Det var skönt......Verkar ändå vara det rätta för mig....Har fan alltid sådan jävla otur när det gäller tjejer....Dom flesta verkar vilja ha bara en sak....Eller inget alls.....

Eller åk till thailand eller philipinerna där finns det mer snälla än elaka tjejer till skillnad mot här.
Mycket folk i sverige tänker med fel kroppsdel,gäller killar med såklart.
Det värsta som finns är när tjejer börjar diskutera sitt sexliv med tidigare killar,det tycker jag är lagomt upphetsande :-)

TomK skrev:
Men två tjejer - samtidigt eller ? Ska jag säga, som endera inte har någon på gång eller ett helt harem :) Aldrig något som är lagom... Spanien alltså ? Jo, det tål att övervägas för de extra besvärliga donnorna som inte kan bestämma sig (säger de nej, kan jag ju släppa dem helt, men när de inte ens kan klämma ur sig det...).
Det var inte två samtidigt, två olika tjejer.. ;)..

mr_rockster skrev:
Det var inte två samtidigt, två olika tjejer.. ;)..

Åh fan! Var det TVÅ helt OLIKA :) Jo, jag förstod nog vad du menade ;) och nu är de tillsammans istället då, när inte du ville ha dem ? :krama

Det som är så typiskt med de här hjärta o smärta-trådarna är:
1. Det är alltid yngre killar
2. Brevskrivarna är alltid upptagna av sitt eget lidande.
3. De blir otroligt illa behandlade flickan som är skälet till alla dessa heta känslor
4. De försöker umgås som kompisar.

Svaren på alla dessa problem är enkla:
1. Det blir aldrig enklare. Vänj er, för konstiga fruntimmer kryllar det av....precis som konstiga killar. Vi är inte ett dugg bättre.
2. INGENTING blir bättre av att ni går omkring och mår dåligt. Ska ni tvunget berätta om ert lidande så är era kompisar och tjejen snart dödströtta på allt detta ömkande. Ingen sycker synd om någon som går och gräver ner sig i döda förhållande. Det är som med allt annat här i livet - gilla läget! Det går att vara olyckligtk kär så länge att det slutar göra ont, men det är inte att rekommendera. Det enda som är att rekommendera är att bryta upp och skaffa ett liv. Umgås med kompisar, sup dig löjlgit full eller vad som helst.
3. Det behöver inte ens vara avsiktligt som tjejen i läsarbrevet behandlar dig som skit. Hon är din FÖRE DETTA av en anledning. Hon har INGA skyldigheter och nehöver inte förklara ett skit för sina ex. Skulle hon vilja gangbanga varenda helg så är det hennes sak - fd pojkvänner har ingen talan. Det där är bara trams och tjejen gör bara den självömkande killen ännu olyckligare.
4. Den största LÖGNEN av alla. Vem tror på fullaste allvar att man kan umgås som kompisar om den ene är olyckligt kär medans den andre är ute efter nytt kött? Det finns inget dummare än "Vi kan väl vara kompisar"! Det funkar nästan aldrig!
Ut i livet och umgås med andra kompisar. Umgås bara med exen i stora gäng så KANSKE ni kan hitta en nivå som funkar.

Och kom ihåg: OM tjejen har gjort fel och egentligen borde vara din... HUR ska hon upptäcka det om du svansar omkring efter henne som en strykrädd valp? Ge fan i att ringa, ge fan i att hälsa på utan styr bara upp det hela så att ni umgås på lika villkor och sparsamt!

Chrille: Klok som vanligt. :bow

Edit: blev så långt citat...

Last edited:
Chrille skrev:
Det som är så typiskt med de här hjärta o smärta-trådarna är:
1. Det är alltid yngre killar
2. Brevskrivarna är alltid upptagna av sitt eget lidande.
3. De blir otroligt illa behandlade flickan som är skälet till alla dessa heta känslor
4. De försöker umgås som kompisar.

Svaren på alla dessa problem är enkla:
1. Det blir aldrig enklare. Vänj er, för konstiga fruntimmer kryllar det av....precis som konstiga killar. Vi är inte ett dugg bättre.
2. INGENTING blir bättre av att ni går omkring och mår dåligt. Ska ni tvunget berätta om ert lidande så är era kompisar och tjejen snart dödströtta på allt detta ömkande. Ingen sycker synd om någon som går och gräver ner sig i döda förhållande. Det är som med allt annat här i livet - gilla läget! Det går att vara olyckligtk kär så länge att det slutar göra ont, men det är inte att rekommendera. Det enda som är att rekommendera är att bryta upp och skaffa ett liv. Umgås med kompisar, sup dig löjlgit full eller vad som helst.
3. Det behöver inte ens vara avsiktligt som tjejen i läsarbrevet behandlar dig som skit. Hon är din FÖRE DETTA av en anledning. Hon har INGA skyldigheter och nehöver inte förklara ett skit för sina ex. Skulle hon vilja gangbanga varenda helg så är det hennes sak - fd pojkvänner har ingen talan. Det där är bara trams och tjejen gör bara den självömkande killen ännu olyckligare.
4. Den största LÖGNEN av alla. Vem tror på fullaste allvar att man kan umgås som kompisar om den ene är olyckligt kär medans den andre är ute efter nytt kött? Det finns inget dummare än "Vi kan väl vara kompisar"! Det funkar nästan aldrig!
Ut i livet och umgås med andra kompisar. Umgås bara med exen i stora gäng så KANSKE ni kan hitta en nivå som funkar.

Och kom ihåg: OM tjejen har gjort fel och egentligen borde vara din... HUR ska hon upptäcka det om du svansar omkring efter henne som en strykrädd valp? Ge fan i att ringa, ge fan i att hälsa på utan styr bara upp det hela så att ni umgås på lika villkor och sparsamt!

AMEN!

Du har inte funderat på att ta över efter Dr Phil Chrille?

Dr Chrille klingar ju faktiskt rätt så bra! :D

TomK skrev:
Åh fan! Var det TVÅ helt OLIKA :) Jo, jag förstod nog vad du menade ;) och nu är de tillsammans istället då, när inte du ville ha dem ? :krama
Nu e de tillsammans istället ja, fast med andra killar ;)..

RGmaniac skrev:
EN annan har tjejproblem som vanlligt....kom hem från Avenyn i Södertälje precis och har haft en helt ok kväll och tjejjen man gillar allt ut av mitt hjärta orkar åker hem med en "vän" från Hölö och hon verkar ha brytt sig mer om han än en annan hela kvällen.....Fick tillbaks ett medelande från henne då hon säger att hon verkligen inte gör något med honom och att hon endast älskar en annan som vän.....Visst kan jag acceptera detta men allt känns endast som att hon utnytjar mig konstant...Känns som det är dags att lägga det år sidan och bo i garaget ett tag framöver med hojjen...Ingen som kan hjälpa mig??? känns som jag gått av på mitten innuti mig....

Håller det blocket för en dubbelturbo???? Blir nog billigare och bättre att satsa på ett originalcossieblock istället. Har du skojjiga chassibitar till Forden för övrigt? Sålde min 2.9 i Rs i somras och jag vet att killen som köpte av mig kvaddade den lite så den står nog nu. Den hade en rätt stum och väldigt sänkt chassisetup + lite annat godis. Hör av dig om du vill att jag ska forska vidare.
Snake
:tomten

RGmaniac skrev:
kanske skulle ha omformulerat det hela lite var lite väl packad då jag gjorde inlägget....Det ska stå att hon åkte hem och sov hos en kill polare till mig...Och hon verkade bry sig mer om honnom än mig hela kvällen...Men du har nog uppfattat det hela rätt.....

Åkte hon hem och sov hos en killpolare till dej så ska du dra ner rullgardinen för gott :fakta det är ett riktigt dåligt tecken på hur hon är mot dig, glöm henne och gå tillbaks till ruta ett :tummenupp

Visst är det kul när man blir bjuden på olika saker. Men tycker inte killarna att det är minst lika kul?

Äh, pengar kvittar i ett förhållande. En viss söt tjej sjöng "My love don't cost a thing" visserligen är hon stenrik men citatet stämmer rätt bra, tycker jag...

Låt kärleken flöda istället! Var generös med pussar o kramar istället för massa presenter. Varför måste man köpa saker för att visa uppskattning?
Går väl lika bra med fina ord eller så :yoparty

RobbanW- En bärs? På lördag? Måste jag köpa en öl för att visa min
uppskattning för att du har skjutsat mig två gånger? Va?Va? Jag gjorde ju dig till kändis, du skall vara min bitch ju :rolleyes:

[Klart som sjutton du skall få en öl! :fyllisar ]

Efter att ha varit singel nu i nästan 2 år så ärligt talat e de lite tråkigt men häldre de än o binda sig till någon som man inte känner så mycket för.

Sen när man va liten fick man en bild av att killarna va riktiga svin.. men jag skulle vilja på stå motsatsen hurvida det stämmer eller inte e ju en sak...

Och som sagt får man inte något "svar" första gången man träffas eller så då e chansen liten att det blir bättre med tiden.

Men men nu har jag babblat klart för idag Gas o broms på er... :3freak

Edit: va gör man inte för o skirva det 100 inlägget i denna tråden :tungan :kocko

Last edited:
Bikerbitch skrev:
Visst är det kul när man blir bjuden på olika saker. Men tycker inte killarna att det är minst lika kul?

Äh, pengar kvittar i ett förhållande. En viss söt tjej sjöng "My love don't cost a thing" visserligen är hon stenrik men citatet stämmer rätt bra, tycker jag...

Låt kärleken flöda istället! Var generös med pussar o kramar istället för massa presenter. Varför måste man köpa saker för att visa uppskattning?
Går väl lika bra med fina ord eller så :yoparty

Självklart uppskattar väl både killar och tjejer att bli bjudna. Men vissa killar accepterar inte att tjejen betalar notan. Och då kan man ju inte tvinga dem att låta en betala men man kan gärna bjuda igen på annat sätt som att laga middag åt dem.

Som nån kille nämnde tidigare i tråden hade han problem med en tjej som inte kunde sköta sin ekonomi och drog på sig kreditkortsskulder och det drabbade förstås dem båda eftersom de hade genemsam ekonomi. Så tyvärr BB, pengar kvittar inte alltid :(

Men tänk om det vore så enkelt att slippa bry sig om sånt! Bara slösa med kärlek istället :kär Men då skulle vi ju inte ha nåt att diskutera i den här tråden om livet och förhållanden vore enkla saker... :rolleyes:

Fram tills man hittar sin drömpartner så går man tyvärr igenom mycket tråkigt, men jag lovar, det är värt alla jobbiga stunder när man till slut hittar rätt.. Då fins det plötsligt inga problem i världen! :banana :förblindadavkärleksmajli

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna