Tjejjer???????????

Bikerbitch skrev:
Och för de pojkarna som tydligen överöser tjejerna med presenter, får ni presenter tillbaka eller är det bara en fjollig grej att just killarna skall vara så fasligt gulliga emot tjejn och betala för allt? *spricker av nyfikenhet*

Nåt jäkla mutförhållande vill man väl inte ha!?!?!?!

Jag trodde det handla om att mötas halvvägs. Om att ge och ta....

▼ Ad by Refinery89
Penguin skrev:
Nåt jäkla mutförhållande vill man väl inte ha!?!?!?!

Jag trodde det handla om att mötas halvvägs. Om att ge och ta....

jo, det är ju det jag är så nyfiken på.
En del killar gnäller ju så mycket på att det kostar att ha flickvän. Önskar att de kunde förklara.

Bikerbitch skrev:
Vad synd för er! Jag tror ni går miste om massa trevliga saker!

Och för de pojkarna som tydligen överöser tjejerna med presenter, får ni presenter tillbaka eller är det bara en fjollig grej att just killarna skall vara så fasligt gulliga emot tjejn och betala för allt? *spricker av nyfikenhet*

Självklart vill vi (JAG!) pojkar ha någonting tillbaka, men i mitt fall så behöver det inte vara någon dyr present eller något större. Bara tjejen kunde visa uppskattning, bli glad eller skicka ett sött sms någon gång, så är det värt allting. Svarar det på din fråga?

Mvh Ken

Bikerbitch skrev:
En del killar gnäller ju så mycket på att det kostar att ha flickvän. Önskar att de kunde förklara.
pengar e inte allt,men att dom svinar sej (vissa) det tål jag bara inte :mad:

Bikerbitch skrev:

Isåfall om några av oss gnäller så mycket så behöver de av oss inte köpa så mycket saker, eller är jag dum nu?

Jag ska inte säga något (ELLER JO!) men tycker man om varandra så får det kosta. Jag och mitt ex lade totalt 20k kr på tågbiljetter under en tre års period. :skrämd
Som någon sade, det handlar om att ge och ta och att båda två mår bra.

Hoppas att tomten är snäll och ger något tillbaka! :tomten :hihi

Last edited:
▼ Ad by Refinery89
goodfella skrev:
Det var mig du träffade, det var ju inte så jäkla gott om snygga pumor på det där stället. Hoppas bara att du inte vaknade hos någon av de överspacklade 35+ gummorna, eller nån rysk sjöman.... :eek:

Hehe vart var du/ni någonstans då?? på Avenyn var det en hel del fina brudar men tyvär mycket fjortisar....Men är ju som vanligt på fredagar...

Kentamannen skrev:
Självklart vill vi (JAG!) pojkar ha någonting tillbaka, men i mitt fall så behöver det inte vara någon dyr present eller något större. Bara tjejen kunde visa uppskattning, bli glad eller skicka ett sött sms någon gång, så är det värt allting. Svarar det på din fråga?

Mvh Ken

Är det verkligen värt _allting_? Låter som ett väldigt stort ord i mina öron.
Det handlar ju såsom Penguin säger om att både ge och ta.
Jag tycker det verkar som att alltför många tjejer bara antar att det är killen som skall bjuda på middag när man är ute eller bjuda på bion.
Varför kan inte en del tjejer bjuda killen istället?

En tjej i min klass skällde ut sin pojkvän efter att hon på deras ½ års dag minsann hade köpt saker till henne med han hade inte köpt något tillbaka.
Hon tyckte att han var så oromantisk. 6 månader, klart det är mysigt.. men det kanske är roligare att fira 1 år. Fattar inte att en del måste skälla ut sin partner?

Bikerbitch skrev:
Är det verkligen värt _allting_? Låter som ett väldigt stort ord i mina öron.
Det handlar ju såsom Penguin säger om att både ge och ta.
Jag tycker det verkar som att alltför många tjejer bara antar att det är killen som skall bjuda på middag när man är ute eller bjuda på bion.
Varför kan inte en del tjejer bjuda killen istället?

En tjej i min klass skällde ut sin pojkvän efter att hon på deras ½ års dag minsann hade köpt saker till henne med han hade inte köpt något tillbaka.
Hon tyckte att han var så oromantisk. 6 månader, klart det är mysigt.. men det kanske är roligare att fira 1 år. Fattar inte att en del måste skälla ut sin partner?

Mitt misstag, jag felanvände ordet allting, men just nu känns det så eftersom det är så fasligt tomt. :4skrika Det är enkelt också när man är singel att se tillbaka på ett förhållande och bara se de positiva sakerna, men då måste man plocka fram de negativa också för annars blir man tokig.

Nej självklart måste jag erkänna att jag blivit sårad då jag köpte någonting till ett jubileum men att hon inte köpt något till mig. Det är däremot ingen anledning, som du säger, att Skälla ut sin partner eftersom individer eller par inte alltid kan tänka precis likadant! Eller hur? Som i din kompis fall, någon gång kanske han köper något till henne då hon inte köpt något till honom?

Jag tror ändå att under "uppvaktningsfasen" så bör killen stå för middag. Sedan om man därefter blir tillsammans och lär känna varandra ytterligare så kan jag tycka att då delar man på sådana kostnader.

Det kanske är en skröna att vi killar måste göra oss "speciella" för tjejer och att tjejer bara behöver vara sig själva?

Last edited:
Kentamannen skrev:
Jag tror ändå att under "uppvaktningsfasen" så bör killen stå för middag. Sedan om man därefter blir tillsammans och lär känna varandra ytterligare så kan jag tycka att då delar man på sådana kostnader.

Varför då? Isåfall är ju uppvaktningen enkelriktad! Jag kan köpa ditt påstående om det hela har börjat med intresse från ett håll och att den andra parten måste "övertalas" till att träffas. Då klart att mutor funkar, men så ska det ju inte behöva vara om intresset är besvarat.

Näää, fram för mer ett jämställt samhälle säger jag. :fakta

▼ Ad by Refinery89
Håller med ovanstående, klart det är kul att bli bjuden på middag också :)

Penguin skrev:
Varför då? Isåfall är ju uppvaktningen enkelriktad! Jag kan köpa ditt påstående om det hela har börjat med intresse från ett håll och att den andra parten måste "övertalas" till att träffas. Då klart att mutor funkar, men så ska det ju inte behöva vara om intresset är besvarat.

Näää, fram för mer ett jämställt samhälle säger jag. :fakta

Det var så som jag tänkte, från mitt eget perspektiv att är jag intresserad av en tjej så självklart vill jag bjuda henne på middag, även om hon redan tycker om mig. Däremot har jag inte mycket erfarenhet av hur andra gör/vill göra eftersom jag har hållt mig till en tjej.

Varför kan inte båda betala för sig själva?

RGmaniac skrev:
EN annan har tjejproblem som vanlligt....kom hem från Avenyn i Södertälje precis och har haft en helt ok kväll och tjejjen man gillar allt ut av mitt hjärta orkar åker hem med en "vän" från Hölö och hon verkar ha brytt sig mer om han än en annan hela kvällen.....Fick tillbaks ett medelande från henne då hon säger att hon verkligen inte gör något med honom och att hon endast älskar en annan som vän.....Visst kan jag acceptera detta men allt känns endast som att hon utnytjar mig konstant...Känns som det är dags att lägga det år sidan och bo i garaget ett tag framöver med hojjen...Ingen som kan hjälpa mig??? känns som jag gått av på mitten innuti mig....
Jag kommer aldrig lära mig förstå mig på tjejer. Två tjejer jag har varit kära i först som inte ville ha mig, sedan har de åkt till spanien en tag och jobbat och kommit hem och då har de kommit på att de vill ha mig, men då passar det inte mig...

Så, mitt enda tips som är beprövat är: Skicka iväg tösabiten till spanien så kommer hon inse sitt bästa ;).. Annars så har jag dåligt med förslag tyvärr ;)

Bikerbitch skrev:

Mitt ex var expert på att dra på sig skulder, det blev krediter hit och dit både högt och lågt. Då vi hade ett förhållande och gemensam ekonomi så blev det att dom skulderna hamnade på vår gemensamma pengahög eftersom hennes egna inkomster inte räckte för att täcka upp hennes utgifter.
Gissa om det var bråk om detta!

Så nog är det dyrt att ha flickvän alltid, DJÄVLIGT DYRT! Aldrig mer att jag kommer att ha gemensam ekonomi med någon! :mad: :4skrika

Mitt bästa tips är att behandla tjejer som dom behandlar dig.
Jag gjorde inte det förut och fick lida men nu är det hårda metoden som gäller jämt då brukar dom förstå hur en annan känner till slut.
Och är tjejen krävande av mig så är det ok för då är jag det tillbaks.

▼ Ad by Refinery89
Är väl rätt så enkelt i ett förhållande det handlar väl om att lära sig hur sin partner fungerar o inte... ett förhållande bygger ju på att man ska fungera tillsammans... visst händer det ju att man förlorar någon för ngt man gjort eller sagt men då får man ta med sig det som en läxa tills nästa förhållande... Allt handlar ju om du acceperar vad din partner står för och gör... Den tjejen jag älskar har det inte alltid varit det lättaste med vi har varit ovänner från och till men som polena på en magnet åter dragits till varandra igen... Det har tagit mig 16 månader att förstå vad jag kan o inte kan göra med henne... Vet fortfarande inte hur det kommer gå för oss men jag ger inte upp för jag tycker hon är värd att kämpa för... Det är det ni killar får ta i beaktning är hon värd det ni mår och känner?

Länge leve Kärleken.. Kram på er

mr_rockster skrev:
Jag kommer aldrig lära mig förstå mig på tjejer. Två tjejer jag har varit kära i först som inte ville ha mig, sedan har de åkt till spanien en tag och jobbat och kommit hem och då har de kommit på att de vill ha mig, men då passar det inte mig...

Så, mitt enda tips som är beprövat är: Skicka iväg tösabiten till spanien så kommer hon inse sitt bästa ;).. Annars så har jag dåligt med förslag tyvärr ;)

Men två tjejer - samtidigt eller ? Ska jag säga, som endera inte har någon på gång eller ett helt harem :) Aldrig något som är lagom... Spanien alltså ? Jo, det tål att övervägas för de extra besvärliga donnorna som inte kan bestämma sig (säger de nej, kan jag ju släppa dem helt, men när de inte ens kan klämma ur sig det...).

Om jag fattade det rätt så var det din flickvän som åkte hem med en "kompis". Ser inte att ni har så mkt mer att diskutera nu då, för nåt lär ha hänt annars skulle hon åkt hem med dig. Och hände inget så är hon ju inte så begåvad som sårar dig bara för att spela luffarschack..
Har vart med om liknande, trist som fan då det händer men tro mig det minst smärtsamma är om du vänder Sten sidan till och går vidare ...

/M

RGmaniac skrev:
EN annan har tjejproblem som vanlligt....kom hem från Avenyn i Södertälje precis och har haft en helt ok kväll och tjejjen man gillar allt ut av mitt hjärta orkar åker hem med en "vän" från Hölö och hon verkar ha brytt sig mer om han än en annan hela kvällen.....Fick tillbaks ett medelande från henne då hon säger att hon verkligen inte gör något med honom och att hon endast älskar en annan som vän.....Visst kan jag acceptera detta men allt känns endast som att hon utnytjar mig konstant...Känns som det är dags att lägga det år sidan och bo i garaget ett tag framöver med hojjen...Ingen som kan hjälpa mig??? känns som jag gått av på mitten innuti mig....

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

▼ Ad by Refinery89
Back
▼ Ad by Refinery89
▼ Ad by Refinery89