Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Flamma77 skrev:Har du läst den? Riktigt så uppmuntrande är den faktiskt inte.![]()
Men har man tre små barn och har precis blivit lämnad av sin respektive och vill då ta sitt liv. Har man då rätt till det?Felix skrev:Kan bara hålla med Flamma77, det är ens eget val. Om jag blir obotligt sjuk eller skadad och inte vill ligga som ett vårdpaket på ett sjukhus så är det mitt val med mitt liv.
/F
Orca69 skrev:Sen tycker jag att om man nu ska ta självmord så gör det när allt är på topp och livet går bra, för då vet ni ju att det är det ni vill. Av alla jag känt som lidit av depression är det inte en enda som velat ta livet av sig när dom väl var friska, och depression är botbart, hur kass vården än må vara.
Emmi skrev:Man kan få det att gå fortare med psykolog/psykofarmaka.

Flamma77 skrev:Det finns verkligen ingenting i den här guiden som uppmuntrar till självmord. Framförallt inte i grupp eller för den delen ogenomtänkta.
Slurken skrev:"Människor säger ofta att de vill rädda planeten,
men de misslyckas att göra kopplingen,
att om du vill rädda planeten:
Ta ditt jävla liv!
Planeten kommer att räddas utan dig."
Det tycker i.af. jag är att uppmuntra någon till att ta sitt liv...
Hur du än vänder på det så är det otroligt egoistiskt med självmord, speciellt om det kommer utan förvarning.
Jag tycker synd om de som saknar livskraft, för dem är en sån där sida deras bästa vän. Jag tror knappast att en sådan person springer ut och dansar på en blomsteräng efter att ha gått igenom den sidan. Alla tänker inte likadant, de som har ett behov ser den sidan på ett helt annat sätt än du gör nu.
Zator skrev:Nej, jag läste den faktiskt inte. Har läst liknande förut, fast seriösa, och tog förgivet att det var en sådan sida. My bad!
Men har man tre små barn och har precis blivit lämnad av sin respektive och vill då ta sitt liv. Har man då rätt till det?
Jag har lite svårt för den här oinskränkta döttsrätten som många förespråkar. Även om du just blivit handikappad innebär det inte att ditt liv är helt slut, utan lycka och framtid.
Nu blev det här kanske lite konstigt forumulerat men ja ja
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen