Titta vad man kan hitta i en dam tidning (svenska självmords guiden)

Flamma77 skrev:
Men det finns de som faktiskt inte vill leva. Det skall respekteras. Här får de all hjälp de behöver så de slipper skjuta skallen av sig.

Det finns en ritning på hur man skjuter bort så stor del av skallen som möjligt...

Solid snake skrev:
Om kyrkan ska börja predika för mig om vad jag ska få och inte få göra med min egen kropp så skär jag gladeligen upp handlederna framför dem.

Sen att få hjälp i Sverige är ungefär detta: här får du en påse med massa glada piller, nu kommer du må jättebra i en vecka!

Var och en har rätt att bestämma över sitt eget liv och död, ingen kan ta den rätten ifrån en.

Vist psykvården är ett skämt. Det finns nästan alltid en lösning på problemen, jag kan inte komma på ett skäl att ta självmord kan du?

prulle skrev:
Det finns en ritning på hur man skjuter bort så stor del av skallen som möjligt...

Vist psykvården är ett skämt. Det finns nästan alltid en lösning på problemen, jag kan inte komma på ett skäl att ta självmord kan du?
Det finns även en massa andra sätt, man kan välja hur man vill gå bort.

Det är inte tvång att välja att skjuta bort sin skalle...

Skäl: du har smärtor, du är obotligt sjuk, hade du velat leva med AIDS/HIV?
Du vill bara inte leva, du är deprimerad och inget piggar upp, alla sätter press på dig, osv osv, listan kan göras lång.

Förresten vad har du med att göra om någon inte vill leva? Det är fortfarande inte ditt val att bestämma om någon ska leva eller inte.

Last edited:
Blev lite smått illamående efter att ha läst början av kapitlet "förblödning". Aldrig mer den sidan kan jag säga! Blockerad i routern nu.

Hittade han en tidning inuti sin flickväns dam? :va

Det där är förövrigt en översättning av en "guide" skriven på engelska som funnits online i dryga 10 år.

tror mer sidan är gjord som ett skämt, tycker själv den va ganska underhållande o ironisk

Solid snake skrev:
Det finns även en massa andra sätt, man kan välja hur man vill gå bort.

Det är inte tvång att välja att skjuta bort sin skalle...

Skäl: du har smärtor, du är obotligt sjuk, hade du velat leva med AIDS/HIV?
Du vill bara inte leva, du är deprimerad och inget piggar upp, alla sätter press på dig, osv osv, listan kan göras lång.

Förresten vad har du med att göra om någon inte vill leva? Det är fortfarande inte ditt val att bestämma om någon ska leva eller inte.

Sjukdom/invaliditet så förstår jag, inte annars.

Inte ett skit jag sa bara min åsikt. Tycker de ska va ra dödsstraff på att ta självmord. :gnissla

Har du sett milion dollar babe? Om man hamnar i samma situation som hon så förstår jag. Skulle aldrig klara av att bli invalid. DÅ skulle jag ta självmord faktiskt. Men det verkar vara många som vill ta självmord för små saker.

Sen verkar det vara mode att försöka ta självmord.

You can't go on because you're the only person who has ever been dumped and this is the most painful thing that has happened to anyone who has lived 14 consecutive years, so it's time for the solace only decapitation can bring you.

:rofl Sarkasm kan va riktigt rolig.

EisernPferd skrev:
tror mer sidan är gjord som ett skämt, tycker själv den va ganska underhållande o ironisk

Jag tror den får dom som läser den att tänka en gång till.

Last edited:
Solid snake skrev:
Om kyrkan ska börja predika för mig om vad jag ska få och inte få göra med min egen kropp så skär jag gladeligen upp handlederna framför dem.

Sen att få hjälp i Sverige är ungefär detta: här får du en påse med massa glada piller, nu kommer du må jättebra i en vecka!

Var och en har rätt att bestämma över sitt eget liv och död, ingen kan ta den rätten ifrån en.

Du fick mig att ända åsikt. Vill man dö ska man få dö. Men det ska endå inte finnas en sida på internet som visar hur man ska göra och övrig information. Det är bara fel.

prulle skrev:

Ja? Det är väl bra? Så man inte gör fel och bara skadar sig, ILLA. Om man nu vill skjuta. Det finns ju andra, mindre kladdiga, mera säkra sätt.

Ja faktiskt. Det finns flera sorters livssituationer som inte psykvården rår på som jag skulle kunna tänka mig.

Flamma77 skrev:
Ja? Det är väl bra? Så man inte gör fel och bara skadar sig, ILLA. Om man nu vill skjuta. Det finns ju andra, mindre kladdiga, mera säkra sätt.

Ja faktiskt. Det finns flera sorters livssituationer som inte psykvården rår på som jag skulle kunna tänka mig.

Ja det är bra specielt efter som man lär tänka till en gång till om man ska göra någon maskin.

Det gjorde jag med när jag tänkte efter.

Frågan är varför jag ska behöva ta självmord för att vi har en undermålig psykvård. Det låter fan inte rätt.

Sen tycker jag att om man nu ska ta självmord så gör det när allt är på topp och livet går bra, för då vet ni ju att det är det ni vill. Av alla jag känt som lidit av depression är det inte en enda som velat ta livet av sig när dom väl var friska, och depression är botbart, hur kass vården än må vara.

Jag tycker att man ska få ta livet av sig om man nu vill, men då ska det vara rejält övertänkt. Det går inte att ångra sig.

Orca69 skrev:
Frågan är varför jag ska behöva ta självmord för att vi har en undermålig psykvård. Det låter fan inte rätt.

Sen tycker jag att om man nu ska ta självmord så gör det när allt är på topp och livet går bra, för då vet ni ju att det är det ni vill. Av alla jag känt som lidit av depression är det inte en enda som velat ta livet av sig när dom väl var friska, och depression är botbart, hur kass vården än må vara.

Jag tycker att man ska få ta livet av sig om man nu vill, men då ska det vara rejält övertänkt. Det går inte att ångra sig.

Det jag mennar, men om jag blev invalid så skulle jag inte vilja leva.

prulle skrev:
Det jag mennar, men om jag blev invalid så skulle jag inte vilja leva.
Det finns ju situationer där man inte vill leva, och dessa är ju olika från person till person.

Det är när man har möjlighet att bättra på sin situation som jag tycker självmord är fel alternativ.

En gammal tråd om något relaterat.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=102730

elda ihjäl sig "se till att de e pres i närheten å helst på en söndag, då kommer tidningarna älska dig" :va

Eller när man skulle binda fast sina lemmar i pianotråd och hoppa från en bro. Hade man tur var det bara en kropp kvar och lemmarna hängde och svävade i pianotråden. Och om nån kom och fotade dig så blev du ett odödligt konstverk.

Kan vi inte försöka komma överens om att det heter begå självmord och inte ta självmord?

Orca69 har en poäng i att det oftast är en situation och inte livet som en självmordskandidat vill fly ifrån. Situationer går att påverka, att folk tar livet av sig p g a depression tror jag aldrig att vi kommer ifrån, men det är för jävla tragiskt, Att någon dör i en sjukdom som är behandlingsbar.

Flamma77 skrev:
Men det finns de som faktiskt inte vill leva. Det skall respekteras. Här får de all hjälp de behöver så de slipper skjuta skallen av sig.
.....

Förlåt att jag säger det men vad är det du säger. Problemet med ditt prat är att internet inte är överbefolkat av vuxna människor som fattar genomtänkta beslut. Problemet med sånt här är att bland folk i en viss ålder så blir det mode med självmord, precis som anorexia. Det är INTE ok att uppmuntra det.

Vad tror du killarna i Frankrike (?) tyckte när de skulle tillbringa en dag med sina flickvänner bara för att få se de tokiga ungjävlarna knyta ihop händerna, vinka och hoppa ut genom fönstret?

Självmord för enstaka individer är en sak men när det sker i grupp är det en styggelse som borde bekämpas.

Chrille skrev:
Förlåt att jag säger det men vad är det du säger. Problemet med ditt prat är att internet inte är överbefolkat av vuxna människor som fattar genomtänkta beslut. Problemet med sånt här är att bland folk i en viss ålder så blir det mode med självmord, precis som anorexia. Det är INTE ok att uppmuntra det.

Vad tror du killarna i Frankrike (?) tyckte när de skulle tillbringa en dag med sina flickvänner bara för att få se de tokiga ungjävlarna knyta ihop händerna, vinka och hoppa ut genom fönstret?

Självmord för enstaka individer är en sak men när det sker i grupp är det en styggelse som borde bekämpas.

Det finns verkligen ingenting i den här guiden som uppmuntrar till självmord. Framförallt inte i grupp eller för den delen ogenomtänkta.
Om man däremot slutar att hymla och vara så jäkla illa berörda av allt som har med naturlig död och självmord att göra, så kanske det inte är så "coolt" att ta livet av sig, om det nu skulle bli någon risk för att det någonsin kommer att bli en modefluga bland ungjävlar.

Jag tror inte att de tyckte att det var skoj att se.

Å andra sidan, så hade en av mina kompisar från högstadiet, way back, haft tillgång till denna guide, så kanske hon hade sluppit leverskadorna hon drog på sig när hon försökte ta sitt liv med Alvedon. Hade hon haft någonsomhelst kunskap från "guiden" hade hon förmodligen gett fan i hela projektet och "ropat på hjälp" på ett mindre korkat sätt.

Orca69 skrev:
...

Nej, det är inte rätt. Fast det finns ju andra livsitiationer än att du i grunden lider av en psykisk åkomma som gör att du tycker att livet är meningslöst.

Flamma77 skrev:
Å andra sidan, så hade en av mina kompisar från högstadiet, way back, haft tillgång till denna guide, så kanske hon hade sluppit leverskadorna hon drog på sig när hon försökte ta sitt liv med Alvedon. Hade hon haft någonsomhelst kunskap från "guiden" hade hon förmodligen gett fan i hela projektet och "ropat på hjälp" på ett mindre korkat sätt.

Eller så hade hon efter att ha läst guiden lyckats ta sitt liv, vilket hade varit jävligt illa om hennes mål från första början enbart varit att ropa på hjälp.

Last edited:
Zator skrev:
Eller så hade hon efter att ha läst guiden lyckats ta sitt liv, och så hade hennes rop på hjälp misslyckats och så hade hon varit borta för evigt.

Tror jag iof inte. :)
Med tanke på att alla vet att man dör om man hoppar från hög höjd eller skär handlederna av sig, och egentligen inte behöver någon guide till det.
Eftersom vi då bodde i Norberg, med en 68 m hög (tror jag, hög är den...) gammal gruvbyggnad och att rakblad finns på ICA, tror jag att om hon verkligen, verkligen menat allvar hade fixat det.

Jag tror att "guiden" verkligen kan avskräcka från en viss sorts "tonårstrams".

Zator skrev:
Eller så hade hon efter att ha läst guiden lyckats ta sitt liv, vilket hade varit jävligt illa om hennes mål från första början enbart varit att ropa på hjälp.

Har du läst den? Riktigt så uppmuntrande är den faktiskt inte. :D

Den talar mest om hur puckad du är om du väljer vissa metoder framför andra och att de mest effektiva metoderna är lite meckiga/skrämmande att genomföra om man inte är väldigt beslutsam.

Jag tycker att den verkligen uppmanar att inte rusa åstad och göra något ogenomtänkt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg