Tips på streetfighterhoj till nästa år..

Köp min, FZR 1000 1987 motor och ram. GSXR 750 2005 sving och fälgar. TL 1000 R 2001 framdämpare och bromsar. :fakta ;)

Lptfkb4.jpg
 
Trådstartaren har fattat galoppen. Twin är melodin. Kom nu inte dragande med några pissiga jävla radfyror bara för att ni själva inte fattat bättre. Skärpning!

Sen var det ett jäkla häcklande av ER-6, antar då att ni blivit omkörda av Otto (Otto Johansson Motorsport) på nån bandag när han steker kidsen med sin smurfblå er-6. Er-6 är mycket nöje för pengarna. Lika så SV650.
Om man kan köra dvs...

Litertwin är skitkul men den kan va rätt uppkäftig om man tror sig kunna allt redan.

Radfyra är inte ens värd att kommentera. Fortsätt leta twin.
Tror inte du kan hitta Bmw parallell 800 för vad du vill ge men annars är den helt okej med abs som standard.


(har hynda cb1000, trajja s3, och apa tuono i garaget. Inte taget ur luften)
 
Last edited:
Exakt! Dock genererar det två månader i rullstol och lång rehab :D
Maby your ambition outweighs your talent? :D Skämt å sido, lät inget vidare, hoppas du mår bra idag. Får man fråga hur vurpan gick till och var/hur du slog dig?

Provade själv ofrivillig dikeskörning med ER6:an i 70 knyck, i diket så låg det en sandhög som jag körde på vilket gjorde att hojen flög en halvmeter upp i luften… och jag en halvmeter ovanför hojen, fortfarande hållandes i styret så landade jag hårt på hojen igen (utan att vurpa..), vilket komprimerade ryggraden…

Inget skadligt i sig fick jag veta sen, men satans oskönt var det och jag känner av det fortfarande i vissa lägen när jag ligger i sängen… Inte mycket, men tillräckligt för att tänka till en extra gång innan jag bestämmer mig för att ta en sväng med hojen, vilket resulterat att jag i stort sett enbart kört gata till/från knix/banåkningar, då det är helt hopplöst att hålla rimliga hastigheter med gixxern..

Är därför själv inne på att köpa en äventyrshoj för gatbruk, eller möjligtvis en streetfighter, men det går nog lätt lite för fort med en streetfighter också kan jag tänka mig..
 
Maby your ambition outweighs your talent? :D Skämt å sido, lät inget vidare, hoppas du mår bra idag. Får man fråga hur vurpan gick till och var/hur du slog dig?
Så var det precis. Ambitionen var hög. Inte förmågan.. Stor motor, mycket vrid, ut ur en kurva med highsider som följd. Helt ok idag och jag ångrar inget, nöjet är värt risken för mig. Utan hoj åka lite på gränsen skulle resten av vardagen va svår att genomlida.

Är därför själv inne på att köpa en äventyrshoj för gatbruk, eller möjligtvis en streetfighter, men det går nog lätt lite för fort med en streetfighter också kan jag tänka mig..
Inte svårt att köra fort men vare sig fighter eller adv maskin. :D
 
Så var det precis. Ambitionen var hög. Inte förmågan.. Stor motor, mycket vrid, ut ur en kurva med highsider som följd. Helt ok idag och jag ångrar inget, nöjet är värt risken för mig. Utan hoj åka lite på gränsen skulle resten av vardagen va svår att genomlida.
Ja, lätt hänt att bi över entusiastisk. Gäller att ta med sig något från varje incident bara så att det inte blir onödigt många...
Inte svårt att köra fort men vare sig fighter eller adv maskin. :D
Skillnaden är ändå att om man "drar på" lite med en sporthoj från 100 så står mätaren efter en liten stund på 250, med äventyrshoj så står mätaren efter samma tid på typ 190 (så klart beroende på hojar..), vilket är en jäkla skillnad om man måste stanna fort.. Sist men inte minst så inbjuder inte en äventyrshoj till att gasa satan på samma sätt och erbjuder körglädje/komfort även vid lugn körning när man åker och tittar på det omgivande landskapet :gammal

För att återgå till topic så skulle jag i trådskaparens kläder kika på Ducati Streetfighter 848 eller en Street triple, även om det inte är en twin..
 
Det finns en Street Triple -08 i Bromma!
Han begär 43 k för den men det går säkert att pruta lite.
Mycket hoj för pengarna.
Även om du har svårt för Triumph så ska jag säga att jag var exakt som dig innan jag köpte en själv.
Körglädjen är obeskrivlig!
Hojta till så kan jag åka och titta på den om du är intresserad.
http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Street_Triple_48480348.htm?ca=11&w=3
 
Tack för alla svar.

Det lutar just nu åt en ktm Superduke, men de är långt kvar till nästa år så de återstår att se.

2wheeldrive: Tack för din omtanke men de får vänta en stund till :)
 
Gillar du just parallel twin så kan du ju titta på BMW F800R, i övrigt så måste jag säga att du inte lär bli besviken på en superduke. Har nyligen skaffat mig en KTM 990 SMT, samma motor som i SD:n.
 
Tuono såg bra ut.. Varför kan man inte skaffa samma hoj om man gillar den och den är nyare med lite annan design?

Annars såg superduke rolig ut, triumph har jag lite svårt för, de nya ser bra ut dock men i en annan prisklass naturligtvis. Att alla hojar som listats så tvekar jag inte en sekund på att det är brist på körglädje.

Provkör en superduke å du e fast... :tungan
 
Last edited:
Äsch, åk och testa en TL!
Jag fick fram ett kostnadsförslag på 5' för hel/hel från länsförsäkringar nyss :näsblod
Man tröttnar inte på motorn i första taget heller :D
 
Tja grabbar, bumpar min tråd. De börjar fan närma sig nu. Kommer göra mig av med min nuvarande hoj och jag står och velar mellan en superduke och en Z1000, Försäkringen däremellan är likvärdig, Z1000 är snyggare, men superduken verkar råare. Hjälp tack :tummenupp
 
när jag hade SD 990 hade jag ett enormt grin på ansiktet efter varje körning. Du kommer älska den och den älskar dig tillbaka. Z1000 har aldrig fallit mig i smaken och är en radfyra.
Vill du köra upp på bakhjul i 4´ans växel med muller eller köra runt och låta ettrig och störig ;)?
Jag älskade min 990.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top