Tips på streetfighterhoj till nästa år..

Vad ska man ha för hoj istället för sin Daytona?

har testat en del som ex ktm 990smr å ktm 690smcr å va inte alls impad av dem. 690 va rolig men hade inget klös alls. Fick ingen sådan FTL(faster than light) känsla när man drog på. trött va den tyckte jag. innan jag visste ordet av så fanns det inget mer att hämta ur motorn. Men gaaah vad lätt den kändes å så gudomligt skön över alla bumps å hål.. 990n va för tung tyckte jag. inte kört SD:n men antar att den påminner om 990smr.
Funderar på en gammal 690 från 2008 typ men då måste man nästan ha kvar sin sportis vilket jag inte kan ha längre.

cb1000r tycker jag e en av de bästa nakenhojarna jag kört klart bättre än Speed Tripple R, dock inte kört en naken ducce än, inte vad jag kommer ihåg iaf.
Tips?

har testat en del som ex ktm 990smr å ktm 690smcr å va inte alls impad av dem. 690 va rolig men hade inget klös alls. Fick ingen sådan FTL(faster than light) känsla när man drog på. trött va den tyckte jag. innan jag visste ordet av så fanns det inget mer att hämta ur motorn. Men gaaah vad lätt den kändes å så gudomligt skön över alla bumps å hål.. 990n va för tung tyckte jag. inte kört SD:n men antar att den påminner om 990smr.
Funderar på en gammal 690 från 2008 typ men då måste man nästan ha kvar sin sportis vilket jag inte kan ha längre.

cb1000r tycker jag e en av de bästa nakenhojarna jag kört klart bättre än Speed Tripple R, dock inte kört en naken ducce än, inte vad jag kommer ihåg iaf.
Tips?

Jag hade en CB1000RA tidigare som jag trivdes med, gillar utseendet! Men hade jag köpt en liknande hoj idag hade jag inte tvekat på att ta en 990 SD, 990 motorn är så mycket roligare än radfyran! Lite mods och mapp och man har en grym hoj!!

Tips?

Nu vet jag förvisso inte vad du är ute efter, men om du gillar din Daytona (jag hade en själv innan) men letar efter något lite mer praktiskt så är ju valet ganska självklart. En Street Triple, du får i princip samma hoj med mycket billigare försäkring och en bekvämare körställning. Men vill du ha mer effekt så finns det kanske andra hojar som lockar mer. Jag är hur som helst mycket nöjd över mitt byte och jag är dessutom lite snabbare på bandagarna, men det beror nog mer på mig än på hojen :brinnerup

E den verkligen billigare i försäkring? För det jag kan tänkta mig e just några av de jag tog upp. Drömmen hade varit en ducati sportclassic 1000 men de har rusat i väg med priset på bara nått år... helt sanslöst egentligen, men men.

ska nog åka förbi handlarn här i krokarna å se om jag får testa en sån street triple.

Tips?

En streetfighter väger som 990:n så då är nog ducce inget för dig. Mycket mer klös i ducatin dock.
Street triple som någon ovan säger är en mycket trevlig hoj, underbart chassi, motorn är ingen raket men mycket bättre än 690 och den låter häftigt.

Gammal repris...

Håll dig borta från fabriksfighterns urfader Aprilia bara... Vi vill inte ha fler som inte ens vet att märket finns åkandes på dem. ;)

Med drygt 140 hk har ju Tuono gen 2 mer effekt än din Daytona också, det går ju inte... :p

Last edited:

Bifogat

• BMW-S-1000-R-Motorcycle-Design-2013-EICMA-3.jpg
    BMW-S-1000-R-Motorcycle-Design-2013-EICMA-3.jpg
    160.2 KB · Visningar: 43
En streetfighter väger som 990:n så då är nog ducce inget för dig. Mycket mer klös i ducatin dock.
Street triple som någon ovan säger är en mycket trevlig hoj, underbart chassi, motorn är ingen raket men mycket bättre än 690 och den låter häftigt.

Inte enbart vikten som e boven med 990 smr utan även höjden gör att det kan bli lite för spännade när man stannar. jag e bara 172 lång :P
Har en bandit 600 som väger mer än de dära hojarna så vikten e inga problem i sig.. man blir dock ganska bortskämd när man börnar på en liten 675a dock.

990 superduke, eller en streetfighter hade varit nice men blir inget om jag inte säljer min daytona å det verkar va ganska dött/slött å jag har redan ett bra pris på blocket. Får la börna ett år till på den. streettripple hade varit ball men eg vill jag ha nått helt annorlunda än en 3a.

Håll dig borta från fabriksfighterns urfader Aprilia bara... Vi vill inte ha fler som inte ens vet att märket finns åkandes på dem. ;)

Med drygt 140 hk har ju Tuono gen 2 mer effekt än din Daytona också, det går ju inte... :p

Hade för mig att det va Monster som va Urfader till just till Fabrikfighter segmentet... eller har jag missat nått??? :P

synd bara att framlampan e så ful :P hade lätt bytt till en rund en om jag hade skaffat en sån.

har oxå sett nått om att bmwn vann över nya superduken, va la mcn om jag minns rätt?

Last edited:
Hade för mig att det va Monster som va Urfader till just till Fabrikfighter segmentet... eller har jag missat nått??? :P
Första Tuono kom 2003... Monster är ingen SF, det finns inget sporthoj alls i den. Första två generationer Tuono är avklädda Mille/RSV nästan helt utan andra förändringar än styre och plast.

Men det är egentligen att vara överpetig med begreppet, har inte med ditt hojletande att göra. :D

finns la en monster sr4 väl med 996 motorn som kom la tidigt 2000? om inte den vanliga monster e en äkta fabriksstreetfighter så måste iaf sr4 va en tvättäkta fabriksstreetfighter. sen speedtripprln kom la rätt tidigt oxå.

Last edited:
Å andra sidan var det roligare förr när hojar inte frenetiskt stoppades in i smala fack. Det var hojar lixom... :)

S4RS ...min bästa streetfighter ever.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...