Tips på streetfighterhoj till nästa år..

Den här snubben ville ha 48 för sin med dåligt bakdäck.

http://www.blocket.se/goteborg/KTM_superduke_990_BYTES_MOT_CROSS_51317361.htm?ca=20&w=3

Annonsen känns inte så tilltalande men någon annan kanske kan tolka den bättre.

Finns även en annan ute men utan bild på en firma, kanske bättre val så här på förhand?

http://www.blocket.se/kristianstad/KTM_990_Superduke_52105502.htm?ca=20&w=3

Den andra är ju 1 år nyare, har gått hälften så långt och går säkert att få ner under 48, be dom skicka bilder bara.

Är de lönt att byta in denna nu och ge cash mellan eller ska man sälja privat och sedan åka och titta?

Beror ju på hur snabbt du vill göra affär, du vet ju inte hur lång tid det tar att få din såld. Jag valde att byta in min förra hoj mot min nuvarande 990 SMT på firma, orkade inte sälja privat!
Skönt att ha lite garanti när man köper från firma med!

Blir av med hojen ikväll redan, lättsålt som smör. Iallfall, den superduken som stod på firma såg riktigt fin ut, men allt var original :(

Har du kollat upp försäkring för en superduke?
Mitt A-beg går över till A i år och jag är också sugen som fan på en SD, bilsport & mc vill ha 13' hel/hel så funderar på att skaffa en fightad TL igen då dessa går som touringhojar hos de flesta bolag :crash

Har du kollat upp försäkring för en superduke?
Mitt A-beg går över till A i år och jag är också sugen som fan på en SD, bilsport & mc vill ha 13' hel/hel så funderar på att skaffa en fightad TL igen då dessa går som touringhojar hos de flesta bolag :crash

Jag kommer nog bara gå på halv, jag kör inte jättemycket och så. Sen skiljer de typ inget mellan typ SD 990 och 690 SM som jag var liiiiiite sugen på. Superduke hamnar under 6000 i halv, annars får man upp i nästan de dubbla och vetifan om de är värt det.

http://www.blocket.se/kristianstad/KTM_990_Superduke_51191674.htm?ca=23_10&w=3

Det är min gamla hoj. Inga som helst problem med den. Blir nästan förbannad när man ser annonsen. Jag har lagt ner så jäkla mycket på den och så skrivs det inget om den.

Bytade förbrukningsdelar på hojen.
Drivpaketet, drev & kedja, 400mil
Bromsbelägg fram/bak, 300mil
Däck fram/bak, Michelin Pilot Road 3, 100mil
Olja och filter, 0mil

Effektdelar på hojen.
Powercommander 3 usb
Motooholigan luftfilter (K&N)
Akrapovic dämpare
Secondary Airsystem borttaget
Modifierade spjäll i throttlen
Oberon slavcylinder
Bänkad och mappad, 119bhp

Visst, den har mil på mätaren men går underbart och jag hade inga problem med den i slutet.

Intressant att z750n är 15kkr eller 35% dyrare just nu!

Vincents har en snygg inne men den saknar slipon och massa godis, inte aktuellt just nu, men den hade bara gått typ 100 mil. Snart kommer det nog ut en del hojar, bara att stå ut och slå till.

Ni som funderar på att sälja. De kommer en kille och hämtar min hoj om någon timme redan, jag har redan haft 8 stycken intresserade på UNDER 24 timmar, det blir drag nu när solen lyser. Dessutom var de 3 som ville boka träff, men först till kvarn sa jag och det är på väg en kille med släp nu :banana

http://www.blocket.se/kristianstad/KTM_990_Superduke_51191674.htm?ca=23_10&w=3

Det är min gamla hoj. Inga som helst problem med den. Blir nästan förbannad när man ser annonsen. Jag har lagt ner så jäkla mycket på den och så skrivs det inget om den.

Bytade förbrukningsdelar på hojen.
Drivpaketet, drev & kedja, 400mil
Bromsbelägg fram/bak, 300mil
Däck fram/bak, Michelin Pilot Road 3, 100mil
Olja och filter, 0mil

Effektdelar på hojen.
Powercommander 3 usb
Motooholigan luftfilter (K&N)
Akrapovic dämpare
Secondary Airsystem borttaget
Modifierade spjäll i throttlen
Oberon slavcylinder
Bänkad och mappad, 119bhp

Visst, den har mil på mätaren men går underbart och jag hade inga problem med den i slutet.

Det var ju dom som hade den andre SD´n ute för 49000 helt original, om jag kunde fjäska med dina akra-pipor i priset :brynad

Efter lite påtryckning kom det ut bilder på den också.

http://www.blocket.se/kristianstad/KTM_990_Superduke_52105502.htm?ca=23_10&w=3

Like it !!

Jag kommer nog bara gå på halv, jag kör inte jättemycket och så. Sen skiljer de typ inget mellan typ SD 990 och 690 SM som jag var liiiiiite sugen på. Superduke hamnar under 6000 i halv, annars får man upp i nästan de dubbla och vetifan om de är värt det.

Hade aldrig vågat köra en hoj halvförsäkrad om det inte varit en billig rishög, jag går under namnet Tussilago här i byn :crash :näsblod
Ska man lägga över en tusing månaden bara på försäkringen så får det vara en jäkligt fet hoj...

Måste köpa till? Varför skulle inte original räcka menar du?

Jag har inte hört en superduke original men jag antar att den inte låter så gott med tanke på alla krav och regler som finns. Men jag vet ärligt talat inte. Jag tycker den är snygg som fan, egentligen bara byta regplåtshållaren så är den fulländad.
Hur låter en 990 original då?

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...