Tips på hur jag bäst hanterar hojen avsutten.

Babe2:

Bytt ut gruset mot markstenar 400x400x50 och göra en lagom bred gång som både du och hojen kan gå och baka på :).

41 inlägg och inte ett enda inlägg är egentligen en vettig lösning på ditt problem :(
Här kommer lösningen...
Köp en Goldwing, dom har backväxel!
Problemet löst :tummenupp

Eftersom hojarna visade sig vara ungefär jämntunga är väl den självklara lösningen att killen backar in sin och tjejen kör in sin, om han inte är byggd på ett kvinnochassie :tummenupp

Last edited:
41 inlägg och inte ett enda inlägg är egentligen en vettig lösning på ditt problem :(
Här kommer lösningen...
Köp en Goldwing, dom har backväxel!
Problemet löst :tummenupp

den backar väl med hjälp av startmotorn? ingen riktigt backväxel. Köp en Dnepr de finns med riktig back, dessutom oftast sidvagn så de välter inte så lätt heller :tummenupp

den backar väl med hjälp av startmotorn? ingen riktigt backväxel. Köp en Dnepr de finns med riktig back, dessutom oftast sidvagn så de välter inte så lätt heller :tummenupp

Men sidovagnen kommer ju aldrig få plats i garaget :huvet
De är lite häftiga dock, synd bara att de är så sanslöst trötta.

Det finns ett sätt till. Montera ett hängande däck i taket som stöd och parkera hojen lodrätt. Det kanske låter jättekrångligt men här är en instruktionsfilm (0.55). Ser inte särskilt svårt ut.

Har problem med att få in den i garaget, behöver leda, backa den över grusplan och sen över en tröskel. Kom ända till tröskeln, där var det stopp.
För mig är det uppenbart vad lösningen är på eran "Friggebod" till garage.
(Ett svartbygge ska ju vara över 15m2 och med era problem få plats så är garaget under 15m2)
Ta bort tröskeln. Nu under sommaren i varje fall.
Till hösten har du fått bättre teknik.
Alternativt byggt ut garaget till sådär 3,5m x 4 m och då blir det enklare.

Varför kan inte stora karln backa in sin hoj istället? Eller kan inte tanta sluta sjåpa sig och ta i lite istället för att vara rädd att tappa hojen.

Haha. Rätt rolig tråd på morgonkvisten :
Men om din "man" nu skulle låta dig köra in den så är det väl löst? :)
Lägg gärna upp en bild. Fick med känslan att det var ett förråd ni svartbyggt och inte ett garage :fakta

Är lite osäker, men jag har hört att dom ska ha nån form av backväxel :rodnar

Om ni ställer hojarna i såna depåstöd för framhjulet så kanske de får plats bredvid varann åt samma håll?

Varför kan inte stora karln backa in sin hoj istället? Eller kan inte tanta sluta sjåpa sig och ta i lite istället för att vara rädd att tappa hojen.

Finns väll ingen anledning till att vara rädd för att tappa sin hoj, såvida man inte själv är enda ägaren.

"Obetydligt repad på höger sida. Hojen vält från stillastående av förre ägaren"

En sak är jag inte riktigt med på! Många förslag går ut på att hojen ska köras in istället. Men... är det enklare att backa den UT ur garaget än IN? :confused:

[gammal-gubbe-rant]

Som du själv var inne på TS. Du har köpt en för tung hoj.

Ponera att du stannar vid ett rödljus eller dylikt och välter. Orkar du resa hojen själv då?

Om svaret är nej, har du köpt en hoj du inte kan hantera. :7peta

[/gammal-gubbe-rant]

Fyll däcken med helium? Man ska ju ändå byta luften på våren. :rolleyes:

Inget mannen putta, inget mannen får ligga?

[gammal-gubbe-rant]

Som du själv var inne på TS. Du har köpt en för tung hoj.

Ponera att du stannar vid ett rödljus eller dylikt och välter. Orkar du resa hojen själv då?

Om svaret är nej, har du köpt en hoj du inte kan hantera. :7peta

[/gammal-gubbe-rant]

Hmm, du petar fel tant i ögat!
:7peta:7peta:7peta:7peta

Övertygad om att jag får upp den, men det är att undvika tappa den jag vill. Du kanske hade missat det inlägget?

Får du upp din hoj?
Om inte får du tips här http://team-oregon.org/resources/video/#vids

Hur som helst löste det sig, vi fick faktiskt plats att köra båda hojarna in och backa ut den själv klarade jag i morse :yoparty

/B

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...