Tips på hur jag bäst hanterar hojen avsutten.

Tjejen löste det jättebra innan jag fixade tröskeln när vi fortfarande körde gata, hon parkerade utanför tills jag kom hem. . . . . . riktigt sur med så jag fixade tröskeln ganska snabbt. ;)

Backa emot tröskeln, håll in frambromsen, tryck styret nedåt så mycket du kan så gaffeln komprimeras, när den precis börjar fjädra ut släpper du bromsen.om den bara kommer en bit upp på tröskeln så var snabbt på med bromsen igen.

Är det bara jag som vill se en bild på ett garage som bara är lite mer än ett styre brett och en hoj långt? :3freak :gnissla

Lösningen är ju annars att maken helt enkelt köper en mindre hoj.

Är det bara jag som vill se en bild på ett garage som bara är lite mer än ett styre brett och en hoj långt? :3freak :gnissla

Lösningen är ju annars att maken helt enkelt köper en mindre hoj.
alt. kortar av styret i ena änden på båda cyklarna

CB500F: vikt inkl. bränsle, olja, kylarvätska. 192 kg
BMW F800R: Weight 199 kg (439 lb) (wet)

Rättar mig, hennes är nog tyngre relativt sett. Mer gym för henne helt enkelt.

Men då är det väl löst? Hon kör in sin för den är tyngst och du backar in din?

Ställ dig framför hojen med båda händerna på styret och tryck till så borde den ta sig över tröskeln. Håll den rakt hela tiden bara så det inte blir tungt åt sidan :-)

Ställ dig framför hojen med båda händerna på styret och tryck till så borde den ta sig över tröskeln. Håll den rakt hela tiden bara så det inte blir tungt åt sidan :-)

Hon ska, när hon inte kan backa upp den, ta sig runt hojen för att sedan putta den bakåt när hon står framför hojen =) Inte ens jag skulle försöka mig på det

Hon ska, när hon inte kan backa upp den, ta sig runt hojen för att sedan putta den bakåt när hon står framför hojen =) Inte ens jag skulle försöka mig på det

Så brukar iaf jag göra i vissa lägen. Det är inte det minsta svårt och ger bättre kraft än att sitta på eller stå brevid och försöka rycka/gunga bakåt. Lättare att styra/se vart man är på väg med hojen är det också om man skall backa in den någonstans där det är lite trångt.

Edit: Jag har iofs inte en framgaffel som redan är framme vid fiket innan jag knäppt på mig hjälmen för att åka...

I see..själv har man problem att balansera hojen med en handen på kutsen medans man försöker få depåstödet att möta bobbinerna med andra handen.

Edit: Fattar dock noll av din edit

Så brukar iaf jag göra i vissa lägen. Det är inte det minsta svårt och ger bättre kraft än att sitta på eller stå brevid och försöka rycka/gunga bakåt. Lättare att styra/se vart man är på väg med hojen är det också om man skall backa in den någonstans där det är lite trångt.

Edit: Jag har iofs inte en framgaffel som redan är framme vid fiket innan jag knäppt på mig hjälmen för att åka...

Last edited:
För jämställdhetens skull så tycker jag att ni ska göra en dörr i andra ändan av garaget så att ni båda får backa in respektive hoj.

Jag får iaf bättre fart/kraft/kontroll när jag backar med högerhanden på sadeln och vänstern på styret än om jag ska hänga i styret. Behövs tillgång till broms så kör jag med växeln i och bromsar med kopplingen.

Är det riktigt djävligt så gör jag som psxcare och ställer mig framför hojen och knuffar. På avrostningarna förr övade vi på att hålla och balansera hojen med ena handen på ryggen samtidigt som vi skulle gå ett varv runt den, kan man göra det så är det rätt odramatiskt när man får använda båda.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti