Tippa Atorp!

Swedie körde duktikt bra i NSB, 6:a eller 7:a om jag minns rätt. I Std 600 fyllde Gulsvart, som omväxling, en R:6a med grus, Don Quixote kom på en fin 11:e plats i debuten. Sepahewe startade 9:a i R600, tappade en evighet i starten, runda som 25:a eller nåt innan han började plocka in placeringar. Tror han körde upp sig till omkring 12:e. Bra jobbat!

Pålle skrev:
Ja, det hade nog inte hjälpt. Vurpa från en femteplats på första varvet tyvärr... Filthatten tar vi med nästa gång...

/Joakim

Det var jävligt tråkigt! :( Hoppas på bättre lycka nästa gång, framförallt glad att Oscar inte skadade sig, för det gjorde han väl inte?

Bollox skrev:
Det var jävligt tråkigt! :( Hoppas på bättre lycka nästa gång, framförallt glad att Oscar inte skadade sig, för det gjorde han väl inte?
Jag hoppas Oscar är stolt över vad han har åstadkommit i helgen. Tyvärr varade bara loppet kort tag, men han kvalade grymt bra, och hängde med täten fram till han åkte av i vänstern "efter Hansen, innan karusellen".

Måste också nämna unge Lindén. Vann 125 J, bytte till 125 R i farten (loppen gick efter varandra) och avslutade sedan dagen i std 600.

Peno skrev:
Jag hoppas Oscar är stolt över vad han har åstadkommit i helgen. Tyvärr varade bara loppet kort tag, men han kvalade grymt bra, och hängde med täten fram till han åkte av i vänstern "efter Hansen, innan karusellen".

Måste också nämna unge Lindén. Vann 125 J, bytte till 125 R i farten (loppen gick efter varandra) och avslutade sedan dagen i std 600.
Det är 2 olika Lindén-pojkar! Samma kille körde 125JR och 125GP, en annan körde 600std :tummenupp

Peno skrev:

Klart vi är nöjda med att kunna vara med och slåss i toppen, men en vurpa är tyvärr inte alls bra för totalställningen.

/Joakim

Pålle skrev:
Klart vi är nöjda med att kunna vara med och slåss i toppen, men en vurpa är tyvärr inte alls bra för totalställningen.

/Joakim
Helt klart, men till och med Rossi brukar ju ha ett läroår i varje klass innan hann vinner totalen. :tummenupp

Pålle skrev:

/Joakim
Vi är stolta över er, 1.a i blött och 5:a i torrt på kvalet ser lovande ut, tejpa ihop bajken och dominera i nästa race.

(Nypanik får käka upp en liten hatt iaf).

:pannkyss

Resultaten 250R
1. Andreas Mårtensson snabbaste varvtid 1,37,427
2. Micke Lindfors +7,216
3. Tomas Palander +7,324
4. Sonni Harms +7,355
5. Robert Dobrich
6. Nicklas Cajback
7. Kari Autio
8. Åge Herje
9. Jan Corneliusson
10. Kristina Lodnert
11. Anders Larsson
12. Christian V. Andersen
13. PeO Rosenqvist
14. Magnus Sjögren
15. Ralf Hellström
16. Jörgen Lindberg
17. Kenneth Gilemoen
18. Sami Haanpää
19. Patrick Fredriksson
20. Filip Åhrberg
21. Stellan Hedlund
22. Erik Sjöström

DNF.
Eva Hällström
Sven Andersson
Anders Kihlander
Oscar Håkansson

De fyra första hade en grym fight ända tills Mårtensson lyckades hålla Lindfors rakethoj bakom sig på långrakan, Lindfors var sexa ut på rakan efter starten men ledde i slutet på rakan för hans hoj var grymt överlägsen toppfartsmässigt. När Mårtensson väl tog ledning och lyckades hålla den ett helt varv så var det inget snack utan han körde sekunden snabbare än de tre bakomvarande som bytte platser hela tiden. Lindfors möärsade om på rakan och Palander och Harms gjorde grymma inbromsningar. I sista kurvan innan mål dök Harms om Palander och var förbi men kom ut på curbsen och fick slå av ytterst lite så Palander han smita förbi. Grymt tight mellan 2-4:a som ni ser! Det var ett mycket bra race där.
Mårtensson gjorde dagens svettigaste inbromsning när han tog både Lindfors och Palander in i depåböjen. Grym omkörning, hans varvning på yttern i karusellen där han körde om tre gubbar på rulle var ren klass.
Oscar var bra med när han klotade i Hansenkurvan. Sjöström kraschade i GP-kurvan från en sjätteplats, han tampades med Cajback.

Mest strul har Kihlander haft. Kopplingsras på torsdagen, flödande förgasare på lördagen, sprucken expansionskammare på warm-upen, kedja som kuggade över, trasig kedjespännare samt eventuellt nyp på enda varvet på racet.... :död

Resultat 125R.
1. Håkan Olsson
2. Nikola Milovanovic +3,235 snabbaste varvtid 1.42.850
3. Thomas Rebien + 8.301
4. Lars Kristiansen
5. Jimmi Hansen
6. Sturla Borch Fagerhaug
7. Alfred Björback
8. Jonas Engelbrektsson
9. Johnny Lacknak
10. Niklas Hallblad
11. Michalea Sillén

DNF
Jerry Lindén
Antti Soitiala
Mikale Carlsson
Anders Brink

Håkan Olsson gjorde sin vana otrogen en klockren start och var först in i första kurvan och sedan var han aldrig hotad utan ledde hela vägen in i målen. Milovanovic, Rebien, Soitiala och Kristiansen hade dock en lång och hård fight om placeringarna bakom där Milovanovic sakta men säkert drog ifrån de bakom. Soitiala kraschade tyvärr och då tappade den fighten lite luft. Michaela Sillén hade gjort ett fantastiskt kval och skulle startat som sexa men fick starta från depån men hon körde på 1.48.173 som bäst i racet vilket är grymt imponerande med tanke på hennes resultat förra året. :tummenupp

Nyteknik skrev:
Ser också fram emot en rapport från 250-racet. Något hattätande lär det inte bli för min del. Jag räknar med att de som normalt är duktigt snabbare än Oscar har blivit varma i kläderna till racet. Ska bli spännande att höra resultatet.

Något säger mig att oFFkeFF kommer rapportera om "diverse problem" och "oflyt".

Hehe, nja, Det här rejset fanns det bara ett problem, han som satt på hojen.
När föraren gör 4 brutala missar på 3 eller om det var fyra varv finns det inget att skylla på. Cykeln gick som en raket.
1'a missen, kom inte iväg i starten alls, utan död-sist in i böj. Fin effekt och rätt bra utgång på rakan, plus lite halv-elak inbromsning efter rakan så hade jag tagit några gubbar. Sen hamnade jag bakom finnen jag haft lite problem med tidigare under helgen, en sanslöst snabb 93-honda rakt fram. Kommer iaf om honom i inbromsningen efter rakan, på tredje varvet tror jag det är och börjar jaga på han som köpt khilanders hoj, vet inte riktigt vad han heter.
Då går jag för hårt/fel in i atlas, och studsar runt lite på kurbsen, tappar iaf ingen placering där.
Men sen kommer det stora dubbelfelet, jag får i friläget på väg in i Opeln, mycket snabb bankad 180-gradare, jag kan lugnt erkänna att det var ruskigt bajsnödigt, för den var inte lätt att ta på rull. Då åker finnen om igen givetvis..
Satan tänker jag, åker ett varv till och gör samma sak igen. Då kommer både fredriksson och stellan om och jag tappar typ 150 meter till dem på den efterföljande rakan(möjligt jag minns fel det kan ha vart alla tre som gick om samtidigt).
Tog ett par varv innan jag hade ork och motivation att ta igen avståndet, men slappnade av lite och kom ikapp, kunde slipstreama om stellan, på näst sista varvet, men Fredriksson gjorde sig jäkligt bred och jag la mig dumt nog inte i slipstreamen nerför rakan på vårt sista varv, utan körde dragrace som inte gick så bra.

Men jag hade trots allt ett kul race, men det gick alldeles för långsamt, och i alldeles fel del av fältet.
Haft en rätt bra helg, inga större problem alls, fått köra så mycket hoj jag orkat ungefär. Börjat hitta rätt i bestyckningen av cykeln, går iof fortfarande väldigt fett, men hellre det än ras.
Så nu blir det nya tag och ännu större skuldsättning inför falkenberg :)

Finnen = Sami Haanpää
Han som köpt Kihlanders hoj = Jörgen Lindberg
Jörgen som gjorde sitt första mc-race någonsin sänkte sig fyra sekunder från tidsträningen och var snubblande nära en pinne med sin sextondeplats.

oFFkeFF -- Din hoj både såg och lät väldigt bra på start och målrakan. Det märks att den är potent. :tummenupp

Goodstuff skrev:
Finnen = Sami Haanpää
Han som köpt Kihlanders hoj = Jörgen Lindberg
Jörgen som gjorde sitt första mc-race någonsin sänkte sig fyra sekunder från tidsträningen och var snubblande nära en pinne med sin sextondeplats.

oFFkeFF -- Din hoj både såg och lät väldigt bra på start och målrakan. Det märks att den är potent. :tummenupp

Det räcker inte med att den bara låter och ser potent ut tyvärr.
Lärorik helg iaf.

En annan sak, var det du och humlan som kommenterade idag?
:3freak

Lite tvåtaktsbilder.
1. Nikolas porriga RS125:a
2. Kihlanders snygga men tjuriga high maintenance bitch.
3. Kihlander har i varje falla depåns snyggaste batteriladdare!

Bifogat

• Nikolas-RS.jpg
    Nikolas-RS.jpg
    66.5 KB · Visningar: 88
  • AkosRSV.jpg
    AkosRSV.jpg
    61.9 KB · Visningar: 76
  • Racig-batteriladdare.jpg
    Racig-batteriladdare.jpg
    45.1 KB · Visningar: 78
oFFkeFF skrev:
Det räcker inte med att den bara låter och ser potent ut tyvärr.
Lärorik helg iaf.

En annan sak, var det du och humlan som kommenterade idag?
:3freak
Men en potent hoj är ju en bra början!
Jag blev tvångsvärvad som "expertkommentator" för tvåtaktsklasserna av Humlan. Så ja. Vi är skyldiga, Skalman också.

Goodstuff skrev:
Men en potent hoj är ju en bra början!
Jag blev tvångsvärvad som "expertkommentator" för tvåtaktsklasserna av Humlan. Så ja. Vi är skyldiga, Skalman också.
Fan va coolt, men klagade inte publiken då? vem förstår din eller Mumlans dialekt?

oFFkeFF skrev:
Hehe, nja, Det här rejset fanns det bara ett problem, han som satt på hojen.
När föraren gör 4 brutala missar på 3 eller om det var fyra varv finns det inget att skylla på. Cykeln gick som en raket.
1'a missen, kom inte iväg i starten alls, utan död-sist in i böj. Fin effekt och rätt bra utgång på rakan, plus lite halv-elak inbromsning efter rakan så hade jag tagit några gubbar. Sen hamnade jag bakom finnen jag haft lite problem med tidigare under helgen, en sanslöst snabb 93-honda rakt fram. Kommer iaf om honom i inbromsningen efter rakan, på tredje varvet tror jag det är och börjar jaga på han som köpt khilanders hoj, vet inte riktigt vad han heter.
Då går jag för hårt/fel in i atlas, och studsar runt lite på kurbsen, tappar iaf ingen placering där.
Men sen kommer det stora dubbelfelet, jag får i friläget på väg in i Opeln, mycket snabb bankad 180-gradare, jag kan lugnt erkänna att det var ruskigt bajsnödigt, för den var inte lätt att ta på rull. Då åker finnen om igen givetvis..
Satan tänker jag, åker ett varv till och gör samma sak igen. Då kommer både fredriksson och stellan om och jag tappar typ 150 meter till dem på den efterföljande rakan(möjligt jag minns fel det kan ha vart alla tre som gick om samtidigt).
Tog ett par varv innan jag hade ork och motivation att ta igen avståndet, men slappnade av lite och kom ikapp, kunde slipstreama om stellan, på näst sista varvet, men Fredriksson gjorde sig jäkligt bred och jag la mig dumt nog inte i slipstreamen nerför rakan på vårt sista varv, utan körde dragrace som inte gick så bra.

Men jag hade trots allt ett kul race, men det gick alldeles för långsamt, och i alldeles fel del av fältet.
Haft en rätt bra helg, inga större problem alls, fått köra så mycket hoj jag orkat ungefär. Börjat hitta rätt i bestyckningen av cykeln, går iof fortfarande väldigt fett, men hellre det än ras.
Så nu blir det nya tag och ännu större skuldsättning inför falkenberg :)
Låter som normal ringrostighet i början på säsongen. Du har ju inte hunnit tränat så mycket ännu efter ett långt uppehåll. Och har en ny hoj. Det blir bättre. Kul att hojen gick bra och inte sönder. Vi ses på Sviestad och troligen på Falkenberg!

Suck är allt jag har att säga om rejset! Sjukt besviken, och jäkligt sugen på nästa tävling. Trasigt på hojen är kåpor, kåpglas, fotpinne, handtag, airbox och säkert något mer!

Lecakulor säljes till högstbjudande!

Sturla Borch Fagerhaug :tummenupp
Vilken uppkörning han gjorde och höll sig på hjulen dessutom. Han var ju låååångt efter i starten. Någon som vet varför?

Håkan Olsson lurade många funkisar genom att köra ett ärevarv i race-tempo och sen ytterligare ett i normal fart. :rofl Undrar om han missade målflaggen? :rolleyes:

Är säker på att Oscar hade kunnat slåss om topp 3, köp hans lecakulor nu så han kan fixa till hojen!

*/ ?>
Back