Till alla idioter i Rookie1000.

Swedie skrev:
:....

Kul att du Nr:18 kan berätta att det inte var killen framför mig som var orsaken. Du var ju där och såg allting! mm

Du kan inte påstå att det är framförvarandes fel om du kör på hans bakhjul! Visst kan han ha burit sig dumt åt men om han driver ut i en sväng och får korrigera det när du hängt in ditt framhjul under hans bak så är det ju du som har dummat dig.

Idiotiska, omotiverade spårval som krånglar till det för bakomvarande är en sak, men det är det inte fråga om i det här fallet....

Nr:18 skrev:
Spelar ingen roll om jag såg det eller ej! Om du kör på nån bakifrån kan du aldrig skylla på han framför, särskilt inte i den kurvan.
Du har fel där. Men du kanske har rätt i min situation. Men troligen inte. Jag röstar på Otur hursomhelst. Otur pga framförvarande gjorde en förartabbe som jag INTE kalkulerade med. Rookie-akigt? både och, kan väl hända vilken förare som helst som är på väg om! A som B förare.

Swedie skrev:
...Rookie-akigt? både och, kan väl hända vilken förare som helst som är på väg om! A som B förare.

Visst, men när du får rutin kommer du lägga dig i attackläge på ett ställe som gör att du kan utnyttja att framförvarande kan tappar spåret.

Det enda jag och Stefan säger är ju att du inte kan skylla på honom framför i det här läget.

EDIT/ sen kan man alltid bli sänkt av andra förares misstag. Klassikt är väl att köras ner av någon som drar i backen när man rundar i ytterspår..

Swedie skrev:
Du har fel där. Men du kanske har rätt i min situation. Men troligen inte. Jag röstar på Otur hursomhelst. Otur pga framförvarande gjorde en förartabbe som jag INTE kalkulerade med. Rookie-akigt? både och, kan väl hända vilken förare som helst som är på väg om A som B förare.
Har jag rätt eller fel? :va

Det är inte rätt eller fel det handlar om. Raceincident, sånt händer. Det jag reagerar mot är att man skyller inte på nån annan om man vurpar. Den "långsamma" killen körde snabbare än du både på kvalet och i rejset :7peta

Nr:18 skrev:
Spelar ingen roll om jag såg det eller ej! Om du kör på nån bakifrån kan du aldrig skylla på han framför, särskilt inte i den kurvan.

Men swedie bromsade ju... han körde ju inte på kille framför... det var ju rille som körde in i swedie....

Webspy skrev:
Men swedie bromsade ju... han körde ju inte på kille framför... det var ju rille som körde in i swedie....
Men då är ju inte ens den "långsamma" föraren inblandad! Hur kan man då skylla på honom? :va

Webspy skrev:

Jo men det ska ju inte vi spekulera i heller. Det är mellan Rille och Swedie.

Chrille skrev:
Visst, men när du får rutin kommer du lägga dig i attackläge på ett ställe som gör att du kan utnyttja att framförvarande kan tappar spåret.

Det enda jag och Stefan säger är ju att du inte kan skylla på honom framför i det här läget.

EDIT/ sen kan man alltid bli sänkt av andra förares misstag. Klassikt är väl att köras ner av någon som drar i backen när man rundar i ytterspår..
Japp. Men surt är det att åka omkul pga nått som inte helt och hållet är mitt fel. Skulle jag lowsida eller highsida, javisst. Jag skulle äta skit o hålla tyst. Jag skyller iaf INTE på Rille, det är en sak som är säker. Han gick iaf lyckligtsvis från kraschen utan att ha ont.

Om han orsakade att jag får tvärnita, är inte han då att skylla lite på?

går vi i cirklar i resonemanget?

Swedie skrev:
Japp. Men surt är det att åka omkul pga nått som inte helt och hållet är mitt fel. Skulle jag lowsida eller highsida, javisst. Jag skulle äta skit o hålla tyst. Jag skyller iaf INTE på Rille, det är en sak som är säker. Han gick iaf lyckligtsvis från kraschen utan att ha ont.

Surt är det såklart, men det är yttre omständigheter man inte kan påverka. Bara att svälja och komma igen.

Swedie skrev:

Skyll inte på någon :tungan

Nästa gång när du jagar en kille så ser du att han är på väg åt fel hål tidigare och aktar dig istället.

Jag har gjort samma sak själv - Jagade Bjorn när han bromsade försent, tappade kontrollen och körde på Sara som ett resultat av det. Vems fel? Mitt så klart, även om bjorn lurade mig genom att bromsa 50 meter för sent.

Swedie skrev:

Kanske lite cirkel jo, men med mer erfarenhet så kommer du inte sticka in hjulet under en kille som har tappat spåret.

Chrille skrev:
Nästa gång när du jagar en kille så ser du att han är på väg åt fel hål tidigare och aktar dig istället.

Ja, DET har jag lärt mig... och även lärt mig att S-et inte är det bästa stället att ta fart för att köra om i. Men det är fortfarande ett ställe som är möjligt att köra om i så jag räknar inte ut stället som ett omkörningsställe.

Swedie skrev:

Jo det är hans fel om han medvetet bromsar med avsikt att fälla dej. Men eftersom vi inte har backspeglar på hojarna förutsätter jag att han bara bromsade med avsikt att ta kurvan. Då är det upp till den bakom att köra så att man slipper tvärnita. Denna diskussionen har tagit formen av grisbrottning, du har din åsikt och jag har min. Jag bara hoppas att du lär dej nåt av vurpan.

Swedie skrev:
Ja, DET har jag lärt mig... och även lärt mig att S-et inte är det bästa stället att ta fart för att köra om i. Men det är fortfarande ett ställe som är möjligt att köra om i så jag räknar inte ut stället som ett omkörningsställe.
MÖJLIGT att köra om i, men inte ett BRA omkörningsställe. Litar du inte på mitt ord där så kan du fråga större delen av sverigeeliten i NSB eller Veidec :tummenupp

Du (ni) har bara lite mycket Pappa-ton över det hela. Så jag revolterar väl mot mina SH-föräldrar :rolleyes: :rofl äsch. Som jag skrev ovan, jag har lärt mig av denna incident.

Swedie skrev:
Du (ni) har bara lite mycket Pappa-ton över det hela. Så jag revolterar väl mot mina SH-föräldrar :rolleyes: :rofl äsch. Som jag skrev ovan, jag har lärt mig av denna incident.
Pappa-tonen kommer av ålder :D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...