The return of Metallgutten

metallgutten skrev:
Tack till GSXR1100R för att jag fick köra några pass med blysläden. Dock ingen kramp eller träningsvärk idag - beror nog på min toppkondis :va

Det var kul att köra (typ 9 månader sen sist...)

:tummenupp
Ett sant nöje att se dig sladda på banan igen, ingen vurpa heller, men visst släppte det i hårnålen.

Nu blir det hår(d)träning inför ERF på Åsen, flåset måste bli bättre så man orkar fulla pass (7-8 minuter) :tungan

GSXR1100R skrev:
Ett sant nöje att se dig sladda på banan igen, ingen vurpa heller, men visst släppte det i hårnålen.

Nu blir det hår(d)träning inför ERF på Åsen, flåset måste bli bättre så man orkar fulla pass (7-8 minuter) :tungan
Passens längd bestämmer teamchefen. :mattias

Bennybåge skrev:
Mer specifikt? Kan man lägga i 3:ans växel nu också?

jag kommer att återkomma med en banskiss för att visa hur den nya bansträckningen ser ut.
Förmodligen dyker den upp under kvällen eller i morgon.

Kurvmakaren skrev:
jag kommer att återkomma med en banskiss för att visa hur den nya bansträckningen ser ut.
Ohhh va porrigt :kär

Kurvmakaren skrev:
Banskissen då :fatta!

GSXR1100R skrev:

Gå in på hemsidan och olla själv.... :tummenupp

Ha i åtanke att den nya kurvan bjuder på ett antal olika spårval och det som är redovisat är det med störst sammanhängande genomgående radie i körspåret vilket ger en högsta möjliga kurvhastighet.

Last edited:
Kurvmakaren skrev:
Då kanske till och med gamle herrn kan köra fort på banan nu då?
Lasen körde 48:or, inte ens Silver-vurper hängde med, kanhända att man kommer ner på 51:or om man kämpar lite med Missilen.

Tänk på att jag är gammal, fet och talanglös, dessutom så käkar banan puckar redan vid 55:or...

GSXR1100R skrev:
Lasen körde 48:or, inte ens Silver-vurper hängde med, kanhända att man kommer ner på 51:or om man kämpar lite med Missilen.

Tänk på att jag är gammal, fet och talanglös, dessutom så käkar banan puckar redan vid 55:or...

Det var fett med 48:or på den banan. Lasen har visat var skåpet skall stå.
Jag sände över söndagens bästa varvtid till banägaren för att ge honom något att knäcka ... :yoparty

Kurvmakaren skrev:
Det var fett med 48:or på den banan. Lasen har visat var skåpet skall stå.
Jag sände över söndagens bästa varvtid till banägaren för att ge honom något att knäcka ... :yoparty

Aja, nu ska vi fan inte överdriva Lassen 48.98 :) och han har trimmat sin AIM. Jag fick låna en skitslö av Kurvmakaren och fick 50.51. Men detta skall förbättras den 11:e :tungan

Zilversurfer skrev:
Aja, nu ska vi fan inte överdriva Lassen 48.98 :) och han har trimmat sin AIM. Jag fick låna en skitslö av Kurvmakaren och fick 50.51. Men detta skall förbättras den 11:e :tungan
Jag ska skaffa en justerbar laptimer

GSXR1100R skrev:

Jag tänker inte åka alls på den nya banan, tänk om Mia e snabbare??! :brinnerup Hemska tanke... :tungan

Zilversurfer skrev:

:hihi

Jag skall fixa strömförsörjningen till den där mackapären te näste gång!
Turbo skall installeras och kylsystem skall kopplas på för att klara av dessa supertider.

Kurvmakaren skrev:
Beware! Hon e snabb hon!
Det kommer att bli tufft för dig om du kasar ut och försöker slå hennes tider.
E ju inte fråga om att försöka, du förstår väl att jag måste va snabbare om jag ger mig ut på banan?!? :7peta :lol

Hon blir drygare än alla yespaket i världen ihop annars lixom!! :D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...