The return of Metallgutten

metallgutten skrev:
Tack till GSXR1100R för att jag fick köra några pass med blysläden. Dock ingen kramp eller träningsvärk idag - beror nog på min toppkondis :va

Det var kul att köra (typ 9 månader sen sist...)

:tummenupp
Ett sant nöje att se dig sladda på banan igen, ingen vurpa heller, men visst släppte det i hårnålen.

Nu blir det hår(d)träning inför ERF på Åsen, flåset måste bli bättre så man orkar fulla pass (7-8 minuter) :tungan

GSXR1100R skrev:
Ett sant nöje att se dig sladda på banan igen, ingen vurpa heller, men visst släppte det i hårnålen.

Nu blir det hår(d)träning inför ERF på Åsen, flåset måste bli bättre så man orkar fulla pass (7-8 minuter) :tungan
Passens längd bestämmer teamchefen. :mattias

Bennybåge skrev:
Mer specifikt? Kan man lägga i 3:ans växel nu också?

jag kommer att återkomma med en banskiss för att visa hur den nya bansträckningen ser ut.
Förmodligen dyker den upp under kvällen eller i morgon.

Kurvmakaren skrev:
jag kommer att återkomma med en banskiss för att visa hur den nya bansträckningen ser ut.
Ohhh va porrigt :kär

Kurvmakaren skrev:
Banskissen då :fatta!

GSXR1100R skrev:

Gå in på hemsidan och olla själv.... :tummenupp

Ha i åtanke att den nya kurvan bjuder på ett antal olika spårval och det som är redovisat är det med störst sammanhängande genomgående radie i körspåret vilket ger en högsta möjliga kurvhastighet.

Last edited:
Kurvmakaren skrev:
Då kanske till och med gamle herrn kan köra fort på banan nu då?
Lasen körde 48:or, inte ens Silver-vurper hängde med, kanhända att man kommer ner på 51:or om man kämpar lite med Missilen.

Tänk på att jag är gammal, fet och talanglös, dessutom så käkar banan puckar redan vid 55:or...

GSXR1100R skrev:
Lasen körde 48:or, inte ens Silver-vurper hängde med, kanhända att man kommer ner på 51:or om man kämpar lite med Missilen.

Tänk på att jag är gammal, fet och talanglös, dessutom så käkar banan puckar redan vid 55:or...

Det var fett med 48:or på den banan. Lasen har visat var skåpet skall stå.
Jag sände över söndagens bästa varvtid till banägaren för att ge honom något att knäcka ... :yoparty

Kurvmakaren skrev:
Det var fett med 48:or på den banan. Lasen har visat var skåpet skall stå.
Jag sände över söndagens bästa varvtid till banägaren för att ge honom något att knäcka ... :yoparty

Aja, nu ska vi fan inte överdriva Lassen 48.98 :) och han har trimmat sin AIM. Jag fick låna en skitslö av Kurvmakaren och fick 50.51. Men detta skall förbättras den 11:e :tungan

Zilversurfer skrev:
Aja, nu ska vi fan inte överdriva Lassen 48.98 :) och han har trimmat sin AIM. Jag fick låna en skitslö av Kurvmakaren och fick 50.51. Men detta skall förbättras den 11:e :tungan
Jag ska skaffa en justerbar laptimer

GSXR1100R skrev:

Jag tänker inte åka alls på den nya banan, tänk om Mia e snabbare??! :brinnerup Hemska tanke... :tungan

Zilversurfer skrev:

:hihi

Jag skall fixa strömförsörjningen till den där mackapären te näste gång!
Turbo skall installeras och kylsystem skall kopplas på för att klara av dessa supertider.

Kurvmakaren skrev:
Beware! Hon e snabb hon!
Det kommer att bli tufft för dig om du kasar ut och försöker slå hennes tider.
E ju inte fråga om att försöka, du förstår väl att jag måste va snabbare om jag ger mig ut på banan?!? :7peta :lol

Hon blir drygare än alla yespaket i världen ihop annars lixom!! :D

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back