The Nazi Twins -- Nytt CP-rekord andra sidan havet?!

korvgubbe skrev:
Fast du kanske tycker det är ok att låsa in folk i 3-4 år utan att ens anklaga dem för något?!
:va
Många av dem kan väl räknas som krigsfångar och de får de väl låsa in bäst dom vill om jag inte har fel? Det kan ju vara rätt dumt att låsa in folk 3-4 år utan domstol men som i fallet med svensken då han väl hade vapen på sig och var i ett område där dom stred så förstår jag inte vad problemet är. Men klart vi skulle ha hem han, ingen tvekan om saken :rolleyes:

Jag tror att väldigt mycket som sägs om usa är osant iallafall. Det är sån otrolig anti usa stämning i hela världen just nu och så mycket skit som sägs så jag väljer att inte tro på väldigt mycket. Sen om man ser på dokumentärer och sånt som verkar seriösa så ser man plötsligt att men hallå? Är inte det här samma kille som påstår att hela presidenthuset är ödlor i förklädnad men som bara vissa människor kan se? Finns mycket konstigt folk.

honkiie skrev:
Många av dem kan väl räknas som krigsfångar och de får de väl låsa in bäst dom vill om jag inte har fel?

Det är precis det man inte får enligt Genévekonventionen.. Där står bl.a. följande:

1. De ska alltid behandlas humant, de får inte misshandlas kroppsligen eller psykiskt.
- Fångarna på Guantanamo har ju bevisligen utsats för en hel del olika typer av misshandel. Hållts vakna, utsatts för ljud, misshandel o.s.v.

2. De är enbart skyldiga att uppge namn, grad, födelsedatum och registreringsnummer.
- Guantanamofångarna förhörs frekvent.

3. Krigsfångeläger ska vara utmärkt med "PW", "Prisoners of War" eller "PG" (Prisonners de Guerre)
- hahaha yeah, right!

4. Anhöriga ska underättas inom en vecka från att soldaten tagits tillfånga.
- Jorusåatte

5. De har rätt till brevkontakt och får ta emot paket. Brev och paket kan förmedlas av Röda Korset som en neutral part.

- :rofl

6. Röda Korset har rätt att besöka alla krigsfångar för att se till att tredje genevekonventionen följs.
- Men de är ju inte krigsfångar! :fatta! De är ju "illegala kombatanter"

7. De ska erbjudas att resa hem efter fientligheternas upphörande

honkiie skrev:
Jag tror att väldigt mycket som sägs om usa är osant iallafall.

Du är väl inte dummare än att du är läskunnig?!
USA skiter högaktningsfullt i Genévekonventionen och skickar folk kors och tvärs för tortyr. Sen kan man välja att tycka att detta är OK i det "heliga kriget mot terror" eller så kan man välja att tycka att det är fel... Oavsett hur man ser på saken så sker det ju dagligen...

1. De ska alltid behandlas humant, de får inte misshandlas kroppsligen eller psykiskt.

Det händer säkerligen, tror inte det är annorlunda nån annanstans.

2. De är enbart skyldiga att uppge namn, grad, födelsedatum och registreringsnummer.

De är enbart skyldiga att uppge det men man får väl ändå förhöra dom om annat? :va

3. Krigsfångeläger ska vara utmärkt med "PW", "Prisoners of War" eller "PG" (Prisonners de Guerre)

Nu fattar jag ingenting

Vet jag ingenting om, vet du?

5. De har rätt till brevkontakt och får ta emot paket. Brev och paket kan förmedlas av Röda Korset som en neutral part.[/I]

6. Röda Korset har rätt att besöka alla krigsfångar för att se till att tredje genevekonventionen följs.

Har terroristernas fientlighet upphört då?

korvgubbe skrev:
Eller har du hört att NÅGON av de som sitter där är anklagad för NÅGOT och att NÅGON av dessa fått sin sak prövad i en domstol som borde vara den plats man fälls för brott!?

korvgubbe skrev:
OKi, det var väl faktiskt så att ett par stycken skulle få sin sak prövad men blablablablablabla...

:tummenupp

korvgubbe skrev:
Tycker du att det är ok att mindre än 2% av fångarn(10 av 660) får sin sak prövad när det nu gått 4 år?

Faktiskt inte, måste vara sopigt utredningsarbete eller synnerligen ondskefulla terrorister de fångat.
Men du hade ändå fel. :blah

honkiie skrev:

Det händer säkerligen, tror inte det är annorlunda nån annanstans.

De är enbart skyldiga att uppge det men man får väl ändå förhöra dom om annat? :va

Nu fattar jag ingenting

5. De har rätt till brevkontakt och får ta emot paket. Brev och paket kan förmedlas av Röda Korset som en neutral part.[/I]

Har terroristernas fientlighet upphört då?
Läs på lite om hur det går till på Guantanamo så får du svar på många av dina frågor.

Gustav O skrev:
Läs på lite om hur det går till på Guantanamo så får du svar på många av dina frågor.
Som sagt så tror jag de mesta är påhittat av stenkastare så jag vet inte om det skulle hjälpa.

honkiie skrev:
Som sagt så tror jag de mesta är påhittat av stenkastare så jag vet inte om det skulle hjälpa.
Stenkastare? alla internationella organsiationer som kollar mänskliga rättigheter etc är stenkastare?
Vad har du får bevis att de ljuger och att USA gör "rätt"?

Markus skrev:
Ja, den var jättefånig. illa underbyggd och något förvånande med tanke på avsändaren.

Icke destomindre ser vi ytterligare ett exempel på den i och med det fina inlägget från Dannike...

honkiie skrev:

kom igen nu Holkiie.. du har ju nästan varit med i matchen de senaste månaderna.. halka inte tillbaka till dit gamla jag där du baserar dina åsikter enbart på ren instinkt som nån primat...

Kallar du bl.a. Amnisty, Röda Korset och Human Rights Watch för Stenkastare?

honkiie skrev:

Onej..... Konspirationen igen!!! ah17 tycker inte om den!

Kom in i matchen nu.....

Edit; Den är nog inte populär i dannike heller....

korvgubbe skrev:
Det är precis det man inte får enligt Genévekonventionen.. Där står bl.a. följande:
- Guantanamofångarna förhörs frekvent.

Det där måste ju vara det sjukaste i allt. Hur mycket viktig information kan dom där lågutbildade bönderna sitta inne med?
Okej, dom är faktiskt muslimer och så men ändå? Vad tror sig USA att dom kan tjäna på att hålla dom fångna där?

Victor skrev:
Vad tror sig USA att dom kan tjäna på att hålla dom fångna där?

Jag har inga som helst problem att förstå det:

En inlåst person kan inte begå satyg....

Problemet är bara när ett land, som invaderar andra länder i demokratins och de mänskliga rättigheternas namn,inte håller rent framför egen dör....

korvgubbe skrev:
Jag har inga som helst problem att förstå det:

En inlåst person kan inte begå satyg....

Problemet är bara när ett land, som invaderar andra länder i demokratins och de mänskliga rättigheternas namn,inte håller rent framför egen dör....

Jaja, men det var ju inte så att dom var till något problem innan dom satt där heller.
Dom var väl uppe i bergen och odlade valmo och frös. Om dom körs tillbaka dit, vad kommer hända då? Jag gissar på ett stort ingenting.

korvgubbe skrev:
kom igen nu Holkiie.. du har ju nästan varit med i matchen de senaste månaderna.. halka inte tillbaka till dit gamla jag där du baserar dina åsikter enbart på ren instinkt som nån primat...

Det gör jag inte men jag tror de flesta baserar sina åsikter på vad nån miljöpartist dragit ur röven då dom skrivit nån krönika. Jag kan ju inte vara med seriöst i matchen heller när jag praktiserar. Får börja datorkörkortet igen och ha all tid i världen.

korvgubbe skrev:

Kallar du Amnisty/Amnesty neutral?
Whiggtor skrev:
Jag gissar på ett stort ingenting.
Tror du att de bara tog en femhundra på måfå utvalda getvaktarmuslimer?
t-rex skrev:
Icke destomindre ser vi ytterligare ett exempel på den i och med det fina inlägget från Dannike...

Jag vet inte vad du syftar på nu, när du släppte din risiga teori så diskuterades olika partier i sverige om jag inte missminner mig, nu börjar du snacka mörkbrunt och sextonåringar.
Som sagt, rätt risig teori.

Victor skrev:
Jaja, men det var ju inte så att dom var till något problem innan dom satt där heller.
Dom var väl uppe i bergen och odlade valmo och frös. Om dom körs tillbaka dit, vad kommer hända då? Jag gissar på ett stort ingenting.

Tror inte att USA skulle orka starta hela cirkus guantanamo utan anledning.
Jag tror inte dom som släpps kommer att åka hem och odla valmo, jag tror dom kommer att åka hem och vara väldigt väldigt arga på USA och hitta på tråkigheter. Tror också att det är ett problem för USA, de icke terrorister som sitter på guantanamo lär bli terrorister när de kommer ut.

Från http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/1590350.stm
Finns massor med liknande

"They transferred the battle into the US heartland. Let the United States know that with God's permission, the battle will continue to be waged on its territory until it leaves our lands, stops its support for the Jews, and lifts the unjust embargo on the Iraqi people who have lost more than one million children.

"The Americans should know that the storm of plane attacks will not abate, with God's permission. There are thousands of the Islamic nation's youths who are eager to die just as the Americans are eager to live.

"They should know that with their invasion of the land of Afghanistan, they have started a new phase of enmity and conflict between us and the forces of infidelity. We are confident that we will achieve victory thanks to our material and moral strength and confidence and faith in Almighty God. The Americans have opened a door which will under no circumstances be shut.

Markus skrev:
...

Jag vet inte vad du syftar på nu, när du släppte din risiga teori så diskuterades olika partier i sverige om jag inte missminner mig, nu börjar du snacka mörkbrunt och sextonåringar.
Som sagt, rätt risig teori.

Partier, grupperingar, scoutgrupper, whatever. Tack vare dannikeynglet och hans vuxna förebilder kommer de aldrig att tas på allvar.

t-rex skrev:
Partier, grupperingar, scoutgrupper, whatever. Tack vare dannikeynglet och hans vuxna förebilder kommer de aldrig att tas på allvar.

Det där är lite "dumgulligt" (finns det ett sådant ord? :va ) eller bimbo-aktigt.
Jag har jättesvårt att ta dig på allvar faktiskt. Det är synd, du är ju rätt skärpt egentligen.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret