Testa din internethastigheten

I normala fall så ligger min hastighet runt 8500-10000 kbit/s och det är ungefär vad det ska va med BBB:s 10Mbit uppkoppling.

Om man bortser från glädjesiffran jag fick i första inlägget så har mätningarna, enligt mig, varit ganska korrekta.

Får olika prestanda beroende på vilken tid av dygnet jag testar... Inte så konstigt kanske... måste ta hand om dessa surfande grannar... :fakta

Har du inte fått med en nolla för mkt nu? 1300 kbit/s tror ja e max med bbbs 10mbits uppkoppling som jag också har..

Wiseguy skrev:
I normala fall så ligger min hastighet runt 8500-10000 kbit/s och det är ungefär vad det ska va med BBB:s 10Mbit uppkoppling.

Om man bortser från glädjesiffran jag fick i första inlägget så har mätningarna, enligt mig, varit ganska korrekta.

FolkE <TM> skrev:
Har du inte fått med en nolla för mkt nu? 1300 kbit/s tror ja e max med bbbs 10mbits uppkoppling som jag också har..

Du blandar ihop kbit/s och Kbyte/s. Det är två olika skalor.

Senaste testet:
7059 kbit/s
865 Kbyte/s

kbit/s anger antal tusen databitar per sekund som kan skickas mellan datorerna.
kByte/s anger antal tusen databyte (1 Byte = 8 bitar) per sekund som kan skickas mellan datorerna.

Hjälp mig.

Är detta bra???

Bifogat

• test.jpg
    test.jpg
    38.7 KB · Visningar: 315
Äh, jag kommer bara upp i 0,5 mb/s med det där testet. Kan ligga på över 1 mb/s när jag laddar från andra med samma uppkoppling här i Östersund.

:skrämd woups! snacka om att man känner sig utanför!!! :skrämd

Bifogat

• bandwdth.jpg
    bandwdth.jpg
    22 KB · Visningar: 218
John Holmes skrev:
Hjälp mig.

Är detta bra???
Det där ser grymt bra ut! Min uppkoppling ska va 10 Mbit och ändå ser det ut så här:

Bifogat

• hastighet.jpg
    hastighet.jpg
    21.4 KB · Visningar: 218
berggren_martin skrev:
Det där ser grymt bra ut! Min uppkoppling ska va 10 Mbit och ändå ser det ut så här:

Ifall du har tex. BBB så garanterar dom bara 10 Mbit/s inom BBB:s nätverk. Testadressen ligger utanför BBB:s nät.

Du kör väl förresten inte andra program som suger upp bandbredd medans du testar ? Typ DC, kazaa eller dyl.

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!